Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 774126 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #440 Gepost op: 20 november 2011, 00:41:14
Als buitenstaander ben ik nog wel eens benieuwd naar welke accessoires jullie zelf (maar) bekostigen omdat de baas ze niet in het assortiment heeft of de betere alternatieven te duur.
Sokken (echter zijn dit gewone aanbieding sokken dus daar word je niet echt veel armer van). Toen ik nog bij de onbewapende dienst zat had ik
al vrij snel een eigen koppel gekocht omdat ik het een beetje lastig vond om die riem elke keer weer vol te hangen. Aan die koppel zaten ook al diverse pouches waarvan ik nu dan ook de handschoenenpouch gebruik voor mijn wegwerphandschoenen. 2 keer een lampje inclu holster gekocht.
Eerste keer een minimaglite voor een tientje (2 dagen later werd die uitgedeeld door de baas :D) maar daar kwam ik al snel achter dat de draaiknop om de lamp aan en uit te zetten een beetje gevoelig was in de auto en heb dus een iets duurdere led tactisch lampje gekocht waarbij de aan/uit knop aan de onderzijde zit. Een een sleutel snoer om mijn diverse sleutels die ik bij de dienst gebruik aan te hangen.

Alles bij elkaar denk ik dat ik wel rond de 100 euro zit. En moet zeggen heb er geen spijt van, want de baas heeft het voor sommige dingen wel goed geregeld. Maar er zijn altijd wel dingen die jij persoonlijk makkelijk vind en die je niet via de baas krijg.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #441 Gepost op: 20 november 2011, 00:49:43
Ik zie nogal eens langskomen dat er her en der wat andere dingen aangeschaft worden dan in het normaal verstrekte pakket zit. Ik begrijp dat de werkgever hier geen vergoeding voor geeft en dat de personen in kwestie dit zelf moeten bekostigen.
Zou het niet verstandiger zijn om je een basispakket te verstrekken waar de meest voorkomende zaken in zitten en daarbovenop een vergoeding voor eventuele persoonlijke wensen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #442 Gepost op: 20 november 2011, 10:22:50
Ik zie nogal eens langskomen dat er her en der wat andere dingen aangeschaft worden dan in het normaal verstrekte pakket zit. Ik begrijp dat de werkgever hier geen vergoeding voor geeft en dat de personen in kwestie dit zelf moeten bekostigen.
Zou het niet verstandiger zijn om je een basispakket te verstrekken waar de meest voorkomende zaken in zitten en daarbovenop een vergoeding voor eventuele persoonlijke wensen?

 O0 Ik stem voor! Uniform basispakket (Broek/blouse/trui/jas/pet/ regenpak). De rest idd een vergoeding (schoenen/ sokken/ t-shirt/ handschoenen/ sportkleding) en ik stem ook voor het militaire wassysteem: broek afgeven bij de stomerij direct een schone broek terug krijgen. Idem voor overhemden en jassen.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #443 Gepost op: 20 november 2011, 10:27:47
O0 Ik stem voor! Uniform basispakket (Broek/blouse/trui/jas/pet/ regenpak). De rest idd een vergoeding (schoenen/ sokken/ t-shirt/ handschoenen/ sportkleding) en ik stem ook voor het militaire wassysteem: broek afgeven bij de stomerij direct een schone broek terug krijgen. Idem voor overhemden en jassen.

Betekend dit dat jullie je eigen uniformen moeten wassen? Op zich niets mis mee, ik was mijn eigen kleding ook, maar toch, met zoveel uniformen per korps/landelijk zouden toch mooie afspraken met een wasserij gemaakt kunnen worden? Gecombineerd met bijvoorbeeld de uniformen van de RAV/brandweer?

Ik kan me inderdaad bij bepaalde accessoires voorstellen dat je die graag zelf aanschaft en het profijt ervan hebt dan. Sinds deze zomer maak ik ook (als niet HV-er) gebruik van een koppelriem, had ik jaren eerder moeten doen :P
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #444 Gepost op: 20 november 2011, 10:37:16
Betekend dit dat jullie je eigen uniformen moeten wassen? Op zich niets mis mee, ik was mijn eigen kleding ook, maar toch, met zoveel uniformen per korps/landelijk zouden toch mooie afspraken met een wasserij gemaakt kunnen worden? Gecombineerd met bijvoorbeeld de uniformen van de RAV/brandweer?
Ik weet trouwens niet hoe het bij de andere is geregeld maar wij krijgen ook nog een vergoeding voor stomerij en reinigingskosten.
En dat is schrik niet 6€ per maand  098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #445 Gepost op: 20 november 2011, 10:42:09
Ik weet trouwens niet hoe het bij de andere is geregeld maar wij krijgen ook nog een vergoeding voor stomerij en reinigingskosten.
En dat is schrik niet 6€ per maand  098uo

Daar moet je dus geld bij leggen als je het naar de stomerij brengt. Dat wordt dus een goedkoop wasmiddel van de Lidl en zelf wassen.

Raar eigenlijk dat dit niet beter geregeld is. Je zou verwachten dat bij zo'n grote overheidsinstantie dat wel beter geregeld was. Hebben jullie geen bond of zoiets waarbij je dit soort dingen aan kunt kaarten? Dat geldt ook voor mijn eerdere voorstel over basispakket en vergoeding van wensenpakket.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #446 Gepost op: 20 november 2011, 10:46:56
Daar moet je dus geld bij leggen als je het naar de stomerij brengt.

Raar eigenlijk dat dit niet beter geregeld is. Je zou verwachten dat bij zo'n grote overheidsinstantie dat wel beter geregeld was. Hebben jullie geen bond of zoiets waarbij je dit soort dingen aan kunt kaarten? Dat geldt ook voor mijn eerdere voorstel over basispakket en vergoeding van wensenpakket.
Mmm na er is uiteraard wel een bond, maar daar zit ik niet bij omdat ik daar de voordelen niet van zie. En zelfs als de bond het zou aankaarten
zou die hetzelfde te horen krijgen als wij allemaal als wij met bepaalde dingen komen, geen budget/budget dit jaar is al verdeelt gaan er volgend jaar naar kijken. Na jaren van zeuren en leuren gaan wij waarschijnlijk volgend jaar mutsen krijgen omdat de petten die we hebben (zomer en winter versie  :D)niet mogen op schiphol ivm afwaai gevaar. En zo hebben we nog diverse dingen waarvan ik soms denk is het niet handiger
dat ik dat zelf regel. Maar dan ga ik weer dingen moeilijk doen die de baas behoort te doen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #447 Gepost op: 20 november 2011, 10:59:33
Jammer dat je jaren lang moet zeuren en leuren om iets gewijzigd te krijgen. Dit zou niet nodig moeten zijn.

Trouwens, bij het zelf wassen van kleding loop je ook de kans dat er verkleuring kan ontstaan.
Als voorbeeld de voetbalvereniging die ook zijn/haar kleding verzameld om gezamelijk gewassen te worden. Dat voorkomt die kans op verkleuring. Hebben jullie daar geen last van, dat er kleurverschil ontstaat?
Je zou je rode onderbroek maar per ongeluk in de wasmachine hebben laten zitten, krijg je roze overhemden.  :D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #448 Gepost op: 20 november 2011, 13:40:16
Tsja, waarom naar de stomerij brengen? Alles gaat gewoon in de wasmachine. Alleen de jas niet, bonnetje inleveren en 100% vergoeding.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #449 Gepost op: 20 november 2011, 14:38:21
Jammer dat je jaren lang moet zeuren en leuren om iets gewijzigd te krijgen. Dit zou niet nodig moeten zijn.

Trouwens, bij het zelf wassen van kleding loop je ook de kans dat er verkleuring kan ontstaan.
Als voorbeeld de voetbalvereniging die ook zijn/haar kleding verzameld om gezamelijk gewassen te worden. Dat voorkomt die kans op verkleuring. Hebben jullie daar geen last van, dat er kleurverschil ontstaat?
Tsja ... Direct bij verstrekking zat er al een paar tinten kleurverschil tussen de jasjes en de (zomer)broeken.
De winterbroeken hadden wel de zelfde kleur. Dus ... Dat hou je toch. Trouwens ... Bij een wasserij kleding aanbieden en gelijk nieuwe kleding krijgen ... Ik moet dat nog meemaken hoor.
Zelfs als kleding kapot is kan levering nog weken op zich laten wachten.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.