Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773705 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #480 Gepost op: 15 december 2011, 17:57:54
Omdat het vandaag koud was en regende. Op een gegeven moment houdt geen enkele handschoen die ik tot nu toe heb geprobeerd de regen nog tegen, of zuigt zich niet vol met water. De latex handschoenen helpen dan nog een klein beetje.

Zelf doe ik het niet, heb dunne thermo handschoenen in mijn handschoenen als het echt koud wordt (niet vandaag dus) en bij regen een extra paar handschoenen in mijn koffer zitten. Daarnaastis er  ook nog handvatverwarming. Maar ik probeer dit soort maatregelen zo lang mogelijk uit te stellen voor als het echt koud gaat worden. Ook zijn dunne handschoenen prettiger om mee te rijden, meer gevoel. En mocht ik moeten schieten, dan kan ik dit wel met dunne handschoenen, met de dikke kom ik niet bij de trekker...

Kun je je dienstwapen natuurlijk altijd nog gooien naar een VE  ::)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #481 Gepost op: 15 december 2011, 18:48:28
Thanks! Ik moest aan een matryoshka denken  ;D


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #482 Gepost op: 22 december 2011, 13:03:05
Nog een nieuwtje, vers van de pers.

Bij ons is een mail verschenen over de nieuwe uniformbroek. Vanaf 28 februari tot 9 maart worden er zogenaamde winkelsessies gehouden.

100 collega's mogen de broeken passen, waaruit 1 model komt waar de draagproef van 3 maanden mee gehouden wordt.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #483 Gepost op: 22 december 2011, 14:49:37
Nog een nieuwtje, vers van de pers.

Bij ons is een mail verschenen over de nieuwe uniformbroek. Vanaf 28 februari tot 9 maart worden er zogenaamde winkelsessies gehouden.

100 collega's mogen de broeken passen, waaruit 1 model komt waar de draagproef van 3 maanden mee gehouden wordt.

Check, wij hadden een mailtje van de bureauchef hierover. Heb me meteen opgegeven. Afwachten nog of ik heen mag.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #484 Gepost op: 22 december 2011, 16:10:01
Maat 50 ? :D anders helaas :p
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #485 Gepost op: 22 december 2011, 16:39:55
Net als de nwe motorpakken. Men heeft eerst een bedrijf geselecteerd, te weten Richa. Die heeft 2 textielen pakken gemaakt. Een allweatherpak en een doorwaaipak voor uiteraard de zomer en mooie dagen.

Nu worden er landelijk een aantal collega's aangewezen, die niet laner mogen zijn als 1.70, anders heeft Richa geen standaardpakken. Deze collega's gaan proefdragen/rijden. Aan de hand van hun aanbevelingen wordt het definitieve pak in elkaar gezet.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #486 Gepost op: 22 december 2011, 17:04:57
1.70..? Serieus..?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #487 Gepost op: 22 december 2011, 17:07:31
serieus


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #488 Gepost op: 22 december 2011, 17:10:25
Er is geen smiley om uit te beelden wat ik nu denk.

Die gasten maken echt wel een paar grotere pakken als dat helpt om zo'n aanbesteding binnen te halen lijkt me.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #489 Gepost op: 22 december 2011, 17:16:30
Nu worden er landelijk een aantal collega's aangewezen, die niet langer mogen zijn als 1.70, anders heeft Richa geen standaardpakken.

En dat in een tijd dat mensen steeds langer worden in o.a. Nederland.
Ben benieuwd wat men onder standaardpakken verstaat als ik dit zo lees.
Volgens mij moet je op elke maat en lengte voorbereid zijn als je iets wilt gaan leveren.
Elke keer als ik denk het kan niet gekker blijf ik me toch verbazen in dit land.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen