Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773388 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #510 Gepost op: 4 januari 2012, 16:51:50
Ik loop er anders al jaren zonder enige problemen op... :-X
Ik heb na een dag al zere voeten. Als ik meer als vijf minuten op mijn knieën zit krijgen mijn tenen geen bloed meer. Echt prima schoenen!  :-X Maar niet voor mij. Ik heb destijds voor mijn eigen gezondheid en bestwil andere schoenen gekocht (Adidas 9.2). Ik loop hier na al die jaren nog steeds op. Top schoenen!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #511 Gepost op: 4 januari 2012, 17:11:10
Voor de motorrijders; hoe bevalt de kleding bij weer zoals gisterenmiddag..?

Als jij doelt op de huidige cordura pakken, die we nu dragen.

Je houdt het er heel lang droog in is mijn ervaring.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #512 Gepost op: 5 januari 2012, 11:35:13
Ik heb na een dag al zere voeten. Als ik meer als vijf minuten op mijn knieën zit krijgen mijn tenen geen bloed meer. Echt prima schoenen!  :-X Maar niet voor mij. Ik heb destijds voor mijn eigen gezondheid en bestwil andere schoenen gekocht (Adidas 9.2). Ik loop hier na al die jaren nog steeds op. Top schoenen!

Ik loop al jaren op een paar halfhoge Mephisto's. Zien er na al die jaren beter uit dan de huidige schoen na een half jaar. Of je die Mephisto's mooi vind is een tweede vraag maar qua kwaliteit zijn ze 100% beter (en dus ook duurder waardoor we ze niet meer hebben...)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #513 Gepost op: 5 januari 2012, 11:43:27
Als jij doelt op de huidige cordura pakken, die we nu dragen.

Je houdt het er heel lang droog in is mijn ervaring.
Goed om te horen :)

Mijn pak (stuk goedkoper waarschijnlijk ;) ) heeft het dinsdag redelijk vol gehouden, alleen de broek gaf het na 45 minuten regen en wind op.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #514 Gepost op: 6 januari 2012, 10:45:16
Voor de motorrijders; hoe bevalt de kleding bij weer zoals gisterenmiddag..?

Hou op lerebroek aan met mijn regenbroek. NU is zelfs mijn vierde regenbroek van het afgelopen jaar lek. Ik wordt er gek van. Cordura lekt ook naar een paar uur. Vervolgens bel je naar ........ en zeggen ze ja meneer het is geen regenbroek maar een warm houdt broek.
LAAT MAAR


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #515 Gepost op: 6 januari 2012, 11:46:31
Vervolgens bel je naar ........ en zeggen ze ja meneer het is geen regenbroek maar een warm houdt broek.
LAAT MAAR

Aah. dan had ik waarschijnlijk dezelfde medewerker aan de lijn...
ik: "Nou heb ik via de kledingshop een los regenjack gekocht, maar na 5 minuten regenen ben ik doorweekt."
VtsPN: "welk artikelnummer?"
ik: "......."
VtsPN:" ja ik zie het al meneer, dat is het windjack voor bij de sportkleding."
ik:"waarom heet dat jack dan een regenjack?"
VtsPN:"dat weet ik ook niet meneer, ik heb de website niet gemaakt."
ik:".....ok... en nu?"
vtsPN:"u kunt het terugsturen en als het echt niet regenbestendig blijkt sturen we een nieuwe."
ik:"een nieuw wat?"
VtsPN:"een nieuw windjack."

ik denk dat mijn vraag ook iets te moeilijk was.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #516 Gepost op: 6 januari 2012, 13:14:22
Ja, dat kan niet anders dan het nieuwe Nike-jack! Leuk jasje onder de noemer regenjack ... Jammer dat het niet waterdicht is  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #517 Gepost op: 6 januari 2012, 16:16:53
NPB-LEDEN KIEZEN MASSAAL VOOR EEN WORKER MET POLO
 
Enkele weken geleden riep de NPB haar leden op door te geven hoe het ideale operationeel tenue eruit zou moeten zien. Hieraan is massaal gehoor gegeven, want de NPB ontving honderden reacties. Over de wensen leidt geen twijfel. Er is nagenoeg unaniem aangeven dat het ideale operationeel tenue vooral een ‘werkpak’ zou moeten zijn, waarin men vrij kan klimmen en klauteren, zonder dat het snel vies wordt of scheurt.

Dit ideale tenue zou moeten bestaan uit een goede workerbroek, bij voorkeur zo één als de bikers en hondengeleiders al hebben en een poloshirt in een donkere kleur. In de zomer graag met korte mouwen, in de winter met lange mouwen, al dan niet gecompleteerd met de herinvoering van de geliefde coltrui.
Als werkschoenen geeft men massaal de voorkeur aan een hoge, stevige schoen met sterke zool en neus, die tevens een goede pasvorm heeft. Het model kist wordt veel genoemd en ook de merken Adidas, Crispi en Haix passeren regelmatig de revue. De ouderwetse pet moet tot het verleden gaan behoren. In plaats hiervan zou in de zomer een cap met politielogo (gebaseerd op de baseballpet) ingevoerd moeten worden. En in barre tijden zou deze plaats moeten maken voor een soort schippersmuts of bontmuts met politielogo.

Als het gaat om een fijne jas lopen de meningen ook niet ver uiteen. De overgrote meerderheid wil een korte jas, waarin je je goed kunt bewegen. Modellen die favoriet zijn zijn de huidige blouson, de oude leren variant en tevens de huidige bikerjas. Speciaal voor horecadiensten wordt gevraagd om een gele fluorescerende uitvoering, omdat dit lekker opvalt.
Buiten een warme buitenjas zou het ook erg gewaardeerd worden als er een zogenaamde windstopper (al dan niet gecombineerd met fleece) tot het basispakket zou kunnen gaan behoren.

Voor barre tijden wordt er gevraagd om goede thermo-onderkleding, een lange sjaal of losse col en warme snijwerende handschoenen, waarmee je toch je uitrustingsstukken kunt blijven bedienen.

BUK
De NPB heeft binnenkort een brainstorm met de divisie Logistiek van VtsPN over het operationeel tenue. Hierin zullen bovengenoemde uitkomsten besproken worden. Daarna zal het onderwerp in de Commissie Bewapening Uitrusting en Kleding (BUK) van het CGOP behandeld worden.

De NPB wil via deze weg iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren bedanken. Heb je de oproep gemist en wil je toch je mening nog geven, klik dan op de link hieronder en meld het ons alsnog.

http://www.politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1234


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #518 Gepost op: 6 januari 2012, 16:25:10
Is de kans groot dat jullie in de nabije toekomst deze kleding ook daadwerkelijk zullen gaan dragen?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #519 Gepost op: 6 januari 2012, 16:29:45
Is de kans groot dat jullie in de nabije toekomst deze kleding ook daadwerkelijk zullen gaan dragen?

Je weet het nooit, niks is veranderlijk als de politie.

Dat er iets aan het uniform gaat veranderen is duidelijk. De eerste draagproeven gaan beginnen voor de nwe broeken.