Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773393 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #520 Gepost op: 10 januari 2012, 21:12:07
Je weet het nooit, niks is veranderlijk als de politie.

Dat er iets aan het uniform gaat veranderen is duidelijk. De eerste draagproeven gaan beginnen voor de nwe broeken.
Klopt! Dragers in Zaanstreek worden gezocht! Ze hebben een mooie oproep op de ZAWA site staan.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #521 Gepost op: 10 januari 2012, 21:13:05
Klopt! Dragers in Zaanstreek worden gezocht! Ze hebben een mooie oproep op de ZAWA site staan.

Bij ons op het wkt zijn er ook 2 aangewezen voor de draagproef.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #522 Gepost op: 10 januari 2012, 21:15:35
Bij ons op het wkt zijn er ook 2 aangewezen voor de draagproef.
WAT??!! Gaan ze bij jullie wel eens op de knieen dan?? Is weer jammer, ze hadden beter ons kunnen kiezen. Dan hadden we de broeken kunnen testen op het asfalt  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #523 Gepost op: 10 januari 2012, 23:49:34
WAT??!! Gaan ze bij jullie wel eens op de knieen dan?? Is weer jammer, ze hadden beter ons kunnen kiezen. Dan hadden we de broeken kunnen testen op het asfalt  >:D

Bij het uitrollen van de spijkermat...... 98uiye


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #524 Gepost op: 11 januari 2012, 10:52:31
WAT??!! Gaan ze bij jullie wel eens op de knieen dan?? Is weer jammer, ze hadden beter ons kunnen kiezen. Dan hadden we de broeken kunnen testen op het asfalt  >:D

Doen jullie dan wat op het asfalt. IK dacht dat ze bij jullie in dat boerenland alleen maar klinkers hadden. Hahahaha.
Gelukkig zijn ze verstandig geworden en zijn erbij ons wel twee uit gekozen voor de draagproef.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #525 Gepost op: 18 januari 2012, 07:21:30
Vanmorgen op tv in "Vandaag de dag" op ned. 1 aandacht voor het nieuwe politie uniform.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #526 Gepost op: 18 januari 2012, 08:43:46
Vanmorgen op tv in "Vandaag de dag" op ned. 1 aandacht voor het nieuwe politie uniform.

Volgens mij ging het er over dat agenten graag een ander stoerder uniform willen hebben     vergelijkbaar met het blauwe 'gevechtspak"  van de Kmar.

Zie dit bericht:
Agenten willen uniform met meer uitstraling

Agenten willen een uniform dat meer uitstraalt dan het huidige', aldus ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp. Daarom heeft de politie een eisenpakket ingediend voor nieuwe kleding.
Agenten zouden graag een baret op hun hoofd dragen in plaats van een pet. De nette, zwarte schoenen willen ze inruilen voor stevige, half hoge laarzen. De pantalons moeten vervangen worden voor een stoerdere broek. Al met al lijkt dat erg op het uniform van de marechaussee. Zij dragen deze kledingstukken al.

De eisen zijn naar voren gekomen uit een groot onderzoek dat politiebond ACP onder haar leden heeft gehouden. Zo schrijft De Telegraaf.

'Het er op neer dat de werkkleding anno 2012 comfortabel moet zitten, functioneel is en meer uitstraalt dan het huidige politietenue', aldus Van de Kamp.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3126646/2012/01/18/Agenten-willen-uniform-met-meer-uitstraling.dhtml   (met foto's)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #527 Gepost op: 18 januari 2012, 08:47:22
Ben dan wel geen diender, maar moet zeggen, helemaal mee eens...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #528 Gepost op: 18 januari 2012, 09:18:28
AGENT WIL STOER UNIFORM

Bron: RTL Nieuws  |
18 januari 2012, 08:29

Agenten willen af van hun 'saaie' outfit. Politiemensen willen een stoerder uniform, dat op straat meer gezag en autoriteit uitstraalt.

Dat zegt Gerrit van der Kamp, voorzitter van politiebond ACP in De Telegraaf. Volgens hem blijkt uit een onderzoek onder zijn leden dat agenten het huidige uniform niet comfortabel en niet functioneel vinden. Daarom hebben ze eisen gesteld aan een nieuwe outfit.

Pet wordt baret
Politiemensen willen de pet inruilen voor een baret. De schoenen moeten worden vervangen door een stevige, halfhoge boot. En de broeken met vouw moeten ingeruild voor een stoerdere, moderne variant.

Meer uitstraling
"In een notendop komt het erop neer dat werkkleding anno 2012 comfortabel moet zitten, functioneel is en meer uitstraalt dan het huidige politietenue," aldus Van der Kamp.
Samen sterk in de hulpverlening!


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #529 Gepost op: 18 januari 2012, 09:45:03
Is er niemand anders die zich ergert aan het woord "stoer" die de media meerdere keren gebruikt om vervolgens maar in één zin "comfortabel en functioneel" te vermelden ? Zou mooi zijn geweest als ze wat praktijkvoorbeelden hadden laten zien.