Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 772402 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #590 Gepost op: 29 januari 2012, 12:24:08
Kan iemand iets roepen over de hoes van het veiligheidsvest op onderstaande foto.... erg opmerkelijk!

Bron: Geenstijl


Dat is de typische kleur die de hoes krijgt zodra je hem verft met blauwe kledingverf. Op mijn bureau lopen veel collega's rond met die kleurstelling.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #591 Gepost op: 29 januari 2012, 12:25:55
Dat is de typische kleur die de hoes krijgt zodra je hem verft met blauwe kledingverf. Op mijn bureau lopen veel collega's rond met die kleurstelling.

Dat was hem. Ik wist dat ik het had gehorod aan het wijkteam. Nu jij het zegt weet ik het weer.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #592 Gepost op: 29 januari 2012, 12:47:00
Zouden er op dit moment gezien het weerbericht veel bontmutsen, winterbroeken, thermokleding en wat al niet meer besteld worden? Voor de biker die op eigen kosten lekker warm wil rondfietsen kan ik deze aanraden onder de worker. (daarnaast hebben ze nog veel meer leuke spulletjes):

http://www.assos.com/en/19/singleProduct.aspx?cat=6,19,24&prod=377
Freude am Fahren


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #593 Gepost op: 29 januari 2012, 13:32:27
Kan iemand iets roepen over de hoes van het veiligheidsvest op onderstaande foto.... erg opmerkelijk!

Bron: Geenstijl

Is een foto uit een fotoserie van Thomas Schlijper (http://www.schlijper.nl) van de aanhouding van een overvaller van de Rabobank aan de Dam gistermiddag.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #594 Gepost op: 29 januari 2012, 15:14:49
Ik geloof niet dat ze geverft zijn anders zouden de randen en elastieken toch ook blauw moeten zijn.

Ik vind het trouwens geen gezicht deze kleur blauw. Bij ons heb ik dit dan ook nog nooit gezien!!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #595 Gepost op: 29 januari 2012, 15:20:16
Ik geloof niet dat ze geverft zijn anders zouden de randen en elastieken toch ook blauw moeten zijn.

Ik vind het trouwens geen gezicht deze kleur blauw. Bij ons heb ik dit dan ook nog nooit gezien!!

Nogmaals.... Ze zijn wel geverfd.  ::) Het vervelende is alleen dat bij het verven de klittenbandranden oranje worden en de rest blauw.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #596 Gepost op: 29 januari 2012, 15:22:08
Zouden er op dit moment gezien het weerbericht veel bontmutsen, winterbroeken, thermokleding en wat al niet meer besteld worden? Voor de biker die op eigen kosten lekker warm wil rondfietsen kan ik deze aanraden onder de worker. (daarnaast hebben ze nog veel meer leuke spulletjes):

http://www.assos.com/en/19/singleProduct.aspx?cat=6,19,24&prod=377

Vooralsnog heb ik het nog niet koud gehad met de kleding van de baas... Aankomend weekend ('s nachts) weer fietsen. Gezien de temperaturen ga ik toch maar wat extra's meenemen.  8)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #597 Gepost op: 29 januari 2012, 15:26:54
Ik geloof niet dat ze geverft zijn anders zouden de randen en elastieken toch ook blauw moeten zijn.

Ik vind het trouwens geen gezicht deze kleur blauw. Bij ons heb ik dit dan ook nog nooit gezien!!
Die hoes is van allerlei verschillende stoffen gemaakt en blijkbaar hecht die kleurstof niet op alle stoffen even goed en heeft 'ie op klittenbanddelen zelfs een andere uitwerking.

Snap overigens het nut niet van 't verven van de hoes. Hij hoort toch onder je overhemd en als je hem gewoon wit laat (of zweetgeel ;)) schijnt hij niet zo door.

Daarnaast hoort hij onder de kleding, de trui enkel voor onder de jas of binnen en mouwen horen niet opgestroopt...


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #598 Gepost op: 29 januari 2012, 15:39:35
het kleurenis gedaan om het vestbij werken in burger minder op te laten vallen. Jas erover en het lijkt of je een shirt aan hebt.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #599 Gepost op: 29 januari 2012, 15:42:01
de trui enkel voor onder de jas of binnen en mouwen horen niet opgestroopt...

Die colltrui heb ik elke dag aan, vanaf het moment dat er weer lange mouwen gedragen moet worden. Ik heb er dan ook een stuk of 6/7. Ik heb alleen een overhemd met lange mouwen aan als ik binnen dienst heb. De jas heb ik nagenoeg nooit aan, die trek ik pas aan als ik de auto uit moet en het is echt koud.