Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 772398 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #600 Gepost op: 4 februari 2012, 02:15:11
In Zaanstad konden evenals voorgaande jaren veel voertuigen de Bernhardbrug niet op. Deze is enige tijd gestremd geweest. Ik heb veel voertuigen omhoog geduwd en daarna nam de politie die taak over en kon ik wat plaatjes schieten.



Leuk, collega's op uitermate goed en gekwalificeerd schoeisel voor dergelijke omstandigheden ...
Toch vreemd, ik ken minstens drie (!) collega's die (mede) door gladde zolen onderuit zijn gegaan en er botbreuken aan hebben over gehouden (in de laatste vier jaar met zo af en toe een bui'tje sneeuw)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #601 Gepost op: 4 februari 2012, 10:45:21
Zo kan ik me nog mooi de winter van 2009 herinneren. Was op stap met de groen BOA, had m'n HAIX ME kisten aan in de sneeuw, maar ging toch echt VOL op m'n giegel toen ik n stoepje afstapte.

BOA: wat voor schoenen heb jij dan aan?

Ik: m'n HAIX kisten

BOA: Ja die heb ik ook, laat eens kijken, oh, welke idioot heeft dat model uitgeleverd.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #602 Gepost op: 4 februari 2012, 12:39:30
Zo kan ik me nog mooi de winter van 2009 herinneren. Was op stap met de groen BOA, had m'n HAIX ME kisten aan in de sneeuw, maar ging toch echt VOL op m'n giegel toen ik n stoepje afstapte.

BOA: wat voor schoenen heb jij dan aan?

Ik: m'n HAIX kisten

BOA: Ja die heb ik ook, laat eens kijken, oh, welke idioot heeft dat model uitgeleverd.

1 tip, een achtervolging te voet in de sneeuw? lekker laten lopen. het kostte mij en een collega een zere bips.. Beiden met de Haix ME kisten. (t boefje is uiteindelijk wel door onszelf gepakt hoor)

maar verder vind ik het hele fijne schoenen. zodra het wat kouder wordt, doe ik ze aan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #603 Gepost op: 4 februari 2012, 12:40:22
Alleen jammer dat een groot gedeelte van de Nederlandse collega's die schoenen niet in het basispakket heeft  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #604 Gepost op: 4 februari 2012, 12:53:03
Ik ben maar wat blij met me "snowsteps" om onder me kisten te doen kan er normaal me lopen en rennen zonder te vallen.
Kosten zijn tussen de € 7,00 en € 10,00 bij de ANWB winkel als je geen lid bent uit mijn hoofd maar ook schoenmakers
verkopen dit soort dingen meestal wel.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #605 Gepost op: 4 februari 2012, 13:17:36
Alleen jammer dat een groot gedeelte van de Nederlandse collega's die schoenen niet in het basispakket heeft  :(

Helaas niet nee. Ik mag van de baas door de sneeuw op mijn kantoorslippers.
Gelukkig heb ik van mijn vorige werkgever nog een paar super Lowa kisten! Voldoen prima, al 3 jaar!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #606 Gepost op: 4 februari 2012, 13:28:22
Ik ben maar wat blij met me "snowsteps" om onder me kisten te doen kan er normaal me lopen en rennen zonder te vallen.

In Rijnmond heeft de baas Yaktrax snowgrips verstrekt. Makkelijk om de schoen te spannen.



Ik heb ze nog niet geprobeerd, al zijn de weersomstandigheden er wel naar, maar het lijkt me wel praktisch :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #607 Gepost op: 4 februari 2012, 13:52:54
Met de huidige weersomstandigheden loop ik op de Haix Tibet. Bij vtsPN geleverd in het hondengeleiderspakket.

Volgens mij is de zool iets zachter dan van de ME-schoen waardoor je meer grip hebt. Ook iets ander profiel en geen stalen neus.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #608 Gepost op: 5 februari 2012, 00:31:40
Ik loop ook op mijn Haix Tibet. Deze heb ik gekocht op mijn punten.

Gisteren had ik gewoon mijn motorbroek aan met coltrui en de Haix aan. Icm de windstopper voor de motor en de gele parka. Ik had het iig niet koud. >:D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #609 Gepost op: 5 februari 2012, 08:19:22
Ik had het iig niet koud. >:D
Zo koud was het toch ook niet bij jullie  :D. Dit weekend toch maar onze warme gele jas aangetrokken
die zonder de binnenvoering toch wel lekker is bij een beetje wind.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v