Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 772404 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #630 Gepost op: 1 maart 2012, 17:32:44
Ik heb vandaag een districtschef horen zeggen dat we definitief een nieuw uniform krijgen. Het oude uniform blijft gehandhaafd voor kantoor personeel en bijzondere gelegenheden, maar voor het 'straat' werk zouden we workers krijgen (hij had het over het Zweedse model) en polo's. Ook de pet gaat in de kast (wordt een cap) maar komt naar buiten met officiele gelegenheden.
Ik ben erg benieuwd, hij zei dat hij ze had gezien en er erg tevreden over was... maar wanneer het allemaal kwam kon die niet zeggen.
Nog maar even met een korreltje zout nemen dus....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #631 Gepost op: 1 maart 2012, 17:34:50
Draagproef voor de worker is gestart of start een deze dagen / weken.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #632 Gepost op: 1 maart 2012, 21:11:28
Ik heb vandaag een districtschef horen zeggen dat we definitief een nieuw uniform krijgen. Het oude uniform blijft gehandhaafd voor kantoor personeel en bijzondere gelegenheden, maar voor het 'straat' werk zouden we workers krijgen (hij had het over het Zweedse model) en polo's. Ook de pet gaat in de kast (wordt een cap) maar komt naar buiten met officiele gelegenheden.
Ik ben erg benieuwd, hij zei dat hij ze had gezien en er erg tevreden over was... maar wanneer het allemaal kwam kon die niet zeggen.
Nog maar even met een korreltje zout nemen dus....

Eerst zien, dan geloven.  ;)


rrpd

  • Gast
Reactie #633 Gepost op: 2 maart 2012, 01:36:32
Bedankt voor de replies, ben benieuwd naar de eerste foto's van de daadwerkelijke worker!


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #634 Gepost op: 2 maart 2012, 09:15:03
Via de klankbord groep vernoemen dat alles rond het einde van jaar rond moet zijn. Polo's worden volgens het nieuwe model van de Me, blauw met geel. Keuze cap of de bekende 11de afdra muts ( bekend bij de groene broeder zonder dat ding voor je neus). Verschillende merken schoenen ( hoog model).


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #635 Gepost op: 2 maart 2012, 09:21:15
Keuze cap of de bekende 11de afdra muts

Hmmm ... een verschuiving richting Belgisch model ... Ik ben benieuwd.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #636 Gepost op: 3 maart 2012, 14:35:06
Hmmm ... een verschuiving richting Belgisch model ... Ik ben benieuwd.
Iemand ervaring met hoe zoiets zit op het hoofd?

Bedankt voor de replies, ben benieuwd naar de eerste foto's van de daadwerkelijke worker!
Ik ook! Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben!


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #637 Gepost op: 3 maart 2012, 14:55:06
Keuze cap of de bekende 11de afdra muts ( bekend bij de groene broeder zonder dat ding voor je neus).

Ik ben al langere tijd voorstander geweest van een hoofddeksel gelijkend op een "schuitje", maar dan wat minder groot. De Franse oproerpolitie bijvoorbeeld draagt ook iets dergelijks en kleiner. Ben benieuwd waar ze mee aan komen zetten.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #638 Gepost op: 3 maart 2012, 15:01:08
Ik ben al langere tijd voorstander geweest van een hoofddeksel gelijkend op een "schuitje", maar dan wat minder groot. De Franse oproerpolitie bijvoorbeeld draagt ook iets dergelijks en kleiner. Ben benieuwd waar ze mee aan komen zetten.

Ik mag niet hopen dat ze met zo'n afzichtelijk ding aankomen. Spuuglelijk en het ziet er niet uit. (Mijn bescheiden mening).  ;)


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #639 Gepost op: 3 maart 2012, 15:28:48

En dan hebben we het over zoiets??