Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 772410 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #650 Gepost op: 13 maart 2012, 21:41:18
Is toch al een "ouder" artikel?
de foto is zeker al een paar jaar oud. komt van een of andere conferentie over politie in Europa en hoe dat er in de toekomst uit zou moeten zien. In de zin van uniform en voertuigkleuren/striping.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #651 Gepost op: 13 maart 2012, 22:02:31
Linksboven in t artikel staat 19 januari 2012.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #652 Gepost op: 13 maart 2012, 22:35:30


niet het wiel opnieuw proberen uit te vinden. Gewoon kijken naar andere landen in Europa.
\
Hangt er af welke taak je doet. Die van Portugal en Zweden lijken meer op MEérs. Komt beetje dreigend over bij een simpele verkeerskontrole.
Ik denk dat een verkeersagent er anders mag uitzien als iemand van de oproerpolitie.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #653 Gepost op: 13 maart 2012, 22:39:42
\
Hangt er af welke taak je doet. Die van Portugal en Zweden lijken meer op MEérs. Komt beetje dreigend over bij een simpele verkeerskontrole.
Ik denk dat een verkeersagent er anders mag uitzien als iemand van de oproerpolitie.

Maar is het niet veel te kostbaar om voor iedere functie een apart uniform te bedenken, ook zal dat, lijkt mij, niet ten goede komen van de herkenbaarheid als iedereen in iets anders gaat lopen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #654 Gepost op: 13 maart 2012, 22:41:22
Linksboven in t artikel staat 19 januari 2012.
ja dit artikel is idd van 19 jan. Dat zag ik ook maar de foto niet.. Die komt van een conferentie uit 2010 in denhaag


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #655 Gepost op: 14 maart 2012, 01:36:56
ja dit artikel is idd van 19 jan. Dat zag ik ook maar de foto niet.. Die komt van een conferentie uit 2010 in denhaag

ok, dat wist ik niet.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #656 Gepost op: 14 maart 2012, 14:09:37
Dus dit is het huidige uniform;

'http://www.youtube.com/watch?v=pJjyFSllaRs'

en de voorkeur gaat uit naar;

'http://www.youtube.com/watch?v=9BnVFNl4CZo'

User: rbxlib


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #657 Gepost op: 14 maart 2012, 15:22:13
mooie animatie en wat een verschil in uitstraling.. O0


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #658 Gepost op: 14 maart 2012, 17:21:07
Op de site van vtsPN las ik een stukje over het te verwachten nieuwe uniform. Men denkt begin 2013 alles op voorraad te hebben. Ze hebben het over een werkbroek/worker en een bijpassende polo of werkoverhemd.

Er stond ook bij dat de draagproeven van de broek gaan beginnen. Ben zeer benieuwd.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #659 Gepost op: 14 maart 2012, 17:30:24
De layout is nog geheim maar op intranet staan al diverse foto's van de beoogde huisstijl/uniformstijl. Kan er dus nog niet veel over kwijt; maar inderdaad, polo's zijn het sleutelwoord en  098uo byebye wit :D Hoop dat de vtsPN snel contact zoekt met de pers dan kan die hele handel met een fotosessie naar buiten gebracht worden! Maar het is al ver gevorderd al heeft men het met de polo's over 2013 (eind)

't komt redelijk in de buurt van wat DeBlauweMotormuis gepost heeft (en wat de KMAR dus draagt)

Over het hoofddeksel is mij nog niet veel bekend anders dan wat al gezegd was

EDIT: voor zij die op intranet kunnen, intranet van Limburg-Zuid zoeken op " uniform " staan wat foto's.