Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 791480 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #740 Gepost op: 14 mei 2012, 23:24:35
Dan is het dus niet de werkbroek geworden zoals die op het intranet van Limburg stond. Of is er nog steeds niks zeker en loopt die pilot ook nog?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #741 Gepost op: 14 mei 2012, 23:25:49
Het plaatje in blauw is nagenoeg hetzelfde als onderstaande werkbroek van de kmar. Alleen dan met het politiekoppel erop.


Het lijkt trouwens wel of de zakken op de zijkant aan de binnenzijde van de broekspijp zitten. Je ziet alleen de klep van de zak eroverheen.

Die broeken van de KMAR die ken ik wel ja.
Het lijkt misschien alsof de zakken aan de binnenzijde zitten maar ze zitten toch echt aan de buitenkant.
Als je goed kijkt naar de achterste KMAR dan zie je duidelijk op zijn linkerbeen ( voor de kijkers rechts dus ) dat het aan de buitenkant zit.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #742 Gepost op: 14 mei 2012, 23:36:34
Het plaatje in blauw is nagenoeg hetzelfde als onderstaande werkbroek van de kmar. Alleen dan met het politiekoppel erop.


Het lijkt trouwens wel of de zakken op de zijkant aan de binnenzijde van de broekspijp zitten. Je ziet alleen de klep van de zak eroverheen.
... Kijkt even naar beneden ...
bron: Blauw
 Op de broek zijn op dijbeenhoogte per been twee zakken genaaid.
Onze broeken hebben op dijbeenhoogte maar 1 zak zitten. Die zitten echt op de buitenzijde. (Hadden iets dieper mogen zijn zodat de hele baret er in past)
(O ja ... rechts onder buitenkant knie nog een klein zakje voor je noodverband.)


Ik kan me heel goed voorstellen dat de nieuwe operationele broek de voorkeur van de politie op straat heeft.
Ik loop ook veel liever in veldtenue dan in DT.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #743 Gepost op: 15 mei 2012, 00:59:49
... Kijkt even naar beneden ... Onze broeken hebben op dijbeenhoogte maar 1 zak zitten. Die zitten echt op de buitenzijde. (Hadden iets dieper mogen zijn zodat de hele baret er in past)
(O ja ... rechts onder buitenkant knie nog een klein zakje voor je noodverband.)


Ik kan me heel goed voorstellen dat de nieuwe operationele broek de voorkeur van de politie op straat heeft.
Ik loop ook veel liever in veldtenue dan in DT.

Ik geef ook alleen aan dat de broek op het plaatje van de kmar aan de buitenkant een soort van uitpuilt. Bij de politiebroek in het blad blauw zie je de zak helemaal niet zitten aan de buitenkant, behoudens de klep van de bovenkant/ingang zak. Dus kennelijk zit hij aan de binnenzijde van de broekspijp. Hoop dat het zo wel duidelijk is.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #744 Gepost op: 15 mei 2012, 01:04:52
Nu is jou verhaal duidelijk HGL.
Jij bedoelt zeg maar dat de zijzakken net zo als de kontzakken geplaatst zijn dus naar binnen vallend met alleen het afdekklepje
zichtbaar aan de buitenkant.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #745 Gepost op: 15 mei 2012, 16:45:49
Ik zag het bewuste artikel met de foto vanmiddag en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Meeste collega`s overigens die het artikelen zagen. Natuurlijk kan ik pas oordelen over comfort en de handigheid van zakken op het moment dat ik voor het eerst me linker en rechterbeen in de pijpen stop maar het licht aan het einde van de tunnel word steeds feller. O0

Maar wat ik dan altijd jammer vind om te lezen is hoelang zoiets van testfase, naar draagproef, naar uitgifte richting werkvloer duurt. Maar dat zal wel bij zo'n proces horen...


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #746 Gepost op: 15 mei 2012, 16:57:42

Maar wat ik dan altijd jammer vind om te lezen is hoelang zoiets van testfase, naar draagproef, naar uitgifte richting werkvloer duurt. Maar dat zal wel bij zo'n proces horen...

anders gaan ze zich vervelen bij VTSPN denk ik
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #747 Gepost op: 17 mei 2012, 13:55:12
Zijn er inmiddels al foto's van de operationele pantalon die op het internet gepubliceerd mogen worden?
ik had begrepen dat er een uitvoering in het blad Blauw staat.
Is dit de definitieve uitvoering of nog een testversie.
Ben erg benieuwd want ik ben wel klaar met die kantoorpantalon  :D


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #748 Gepost op: 17 mei 2012, 14:00:44
Zijn er inmiddels al foto's van de operationele pantalon die op het internet gepubliceerd mogen worden?
ik had begrepen dat er een uitvoering in het blad Blauw staat.
Is dit de definitieve uitvoering of nog een testversie.
Ben erg benieuwd want ik ben wel klaar met die kantoorpantalon  :D
Zoals ik het las is dat de versie die het gaat worden. :)

Ik zou hem graag hier plaatsen, maar weet niet of het, al, mag.


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #749 Gepost op: 17 mei 2012, 15:41:48
Van mij alvast wel, haha. Ben reuze benieuwd! :D