Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773781 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #830 Gepost op: 23 juli 2012, 12:13:18
Collega's en anderen,

nou..heb hem aan, ben draagproever..hij zit heerlijk ; )

Draag hem wel in combi met de polo en tot op heden geen opmerking gehad van de leiding, maar dan kan ieder moment weer veranderen.haha
En de burgerij? nog reacties of zien ze het niet?


Spijker77

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #831 Gepost op: 23 juli 2012, 12:58:35
Ik heb de broek vorige week pas ontvangen en nog niet gewassen., dus ik kan nog niks zeggen over kleurverschil.

Ik heb vannacht nachtdienst en ik ga dan de winterversie uittesten.

De broek is voorzien van elastiek aan de onderzijde, dus ik draag de broek boven de "Bike" Adidas. Persoonlijk vind ik de broek over de schoenen er niet uitzien.

Alle collega's zijn laaiend enthousiast en het ziet er gewoon stuk "strakker" en "stoerder" uit.
Ik heb de burger er nog geen opmerking over horen maken. Die letten daar denk ik niet op of het moet een oud-collega betreffen.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #832 Gepost op: 23 juli 2012, 22:58:03
(maar dat kan ook liggen aan 6 jasjes en maar twee broeken in zomer/winteruitvoering)

6 jasjes? Mag ik daaruit concluderen dat er ook nieuwe jassen komen of ben ik weer te enthousiast?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #833 Gepost op: 23 juli 2012, 23:33:54
6 jasjes? Mag ik daaruit concluderen dat er ook nieuwe jassen komen of ben ik weer te enthousiast?
Pssst... Niet iedereen werkt bij de pliesie O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #834 Gepost op: 23 juli 2012, 23:35:29
De broek is voorzien van elastiek aan de onderzijde, dus ik draag de broek boven de "Bike" Adidas. Persoonlijk vind ik de broek over de schoenen er niet uitzien.

Volgens mij mocht dat van de testcommisie niet  ^-^ >:D 998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #835 Gepost op: 23 juli 2012, 23:52:22
6 jasjes? Mag ik daaruit concluderen dat er ook nieuwe jassen komen of ben ik weer te enthousiast?
Pssst... Niet iedereen werkt bij de pliesie O0
Inderdaad ... Dat gaat over de "groene" blauwe broeken.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #836 Gepost op: 24 juli 2012, 01:34:09
Pssst... Niet iedereen werkt bij de pliesie O0

Aaah...  ;)


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #837 Gepost op: 24 juli 2012, 12:35:07
Inderdaad ... Dat gaat over de "groene" blauwe broeken.

Ik heb volgens mij iets van 5 of 6 GVT broeken en 4 GVT jasjes (KMar). Alle broeken zijn verkleurd in tegenstelling tot de meeste jasjes. Het is gewoon slecht spul haha


Sarba

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #838 Gepost op: 26 juli 2012, 11:13:22
Ziet er stukken beter en praktischer uit. Misschien enkel nog hoge botinnes om de broek in te steken (zoals ze bv. in het leger doen), dat zou wsl nog iets beter staan.
Die oude broeken van de NL politie vind ik toch maar flauw, ondanks de bies, dus het is inderdaad een verbetering.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #839 Gepost op: 26 juli 2012, 17:52:36
'Politieagenten krijgen muts'

Het is binnenkort gedaan met de politiepet. Agenten dragen naar het zich laat aanzien in de toekomst een veldmuts op hun hoofd.

De muts maakt onderdeel uit van een nieuw uniform, wat momenteel door een beperkt aantal agenten wordt getest, zo meldt het NRC donderdag. Het uniform bestaat uit een donkerblauwe overallbroek met losse zakken in hoge schoenen en een muts in plaats van een pet, zo bevestigt Gerrit van de Kamp, voorzitter van politiebond ACP, donderdag in de krant.

'Het uniform lijkt sterk op dat van collega's uit Scandinavië en Oostenrijk', stelt Van de Kamp. Het pak moet comfortabeler zijn dan het huidige uniform en beter bestand zijn tegen ruige omstandigheden. 'De collega's moeten regelmatig tussen rommel op en neer kruipen als ze achter verdachten aanzitten', zegt Van de Kamp.

Het ministerie van Veiligheid en Justitie laat in een reactie weten dat er van het testen van nieuwe uniformen nog geen sprake is. 'Wat er nu wordt getest zijn de nieuwe operationele politiebroeken', aldus het ministerie.

Begin van dit jaar bleek dat veel agenten hun huidige uniform niet stoer genoeg vinden. Zo zou een meerderheid van de agenten liever een baret dragen, dan een pet.


http://www.at5.nl/artikelen/84596/politieagenten-krijgen-muts