Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773755 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #860 Gepost op: 27 juli 2012, 12:55:51


Ik vind het bij de Fransen ook niet verkeerd staan. Ziet er niet echt uit als prins carnaval
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #861 Gepost op: 27 juli 2012, 13:01:16
We posten nu allemaal foto's.... van mannen met een "politie figuur"...

Waarom is een hoofddeksel uberhaupt nodig?


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #862 Gepost op: 27 juli 2012, 13:40:19
Waarom is een hoofddeksel uberhaupt nodig?

Herkenbaarheid, uniformiteit, professionele uitstraling.... Om even wat te noemen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #863 Gepost op: 27 juli 2012, 13:51:11
Herkenbaarheid, uniformiteit, professionele uitstraling.... Om even wat te noemen.

En daar heb je een hoofddeksel voor nodig ? Laat me niet  ;D ;D
Dat is wel het laatste wat je nodig hebt voor de zaken die je opnoemt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #864 Gepost op: 27 juli 2012, 13:59:39
Of het een 'must' is valt uiteraard over te discussieren. Een hoofddeksel draagt er naar mijn mening echter wel aan bij.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #865 Gepost op: 27 juli 2012, 14:13:42
Hou toch op dat ding heeft niks te maken met uitstraling en weet ik nog wat meer. Ik heb alleen maar last van dat ding op mijn hoofd.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #866 Gepost op: 27 juli 2012, 14:25:01
Hou toch op dat ding heeft niks te maken met uitstraling en weet ik nog wat meer. Ik heb alleen maar last van dat ding op mijn hoofd.

Vind het juist wel wat uitstralen. Bovendien ben je een stuk herkenbaarder met een pet, veldmuts, cap of baret op je hoofd. Het maakt het uniform compleet.
Waarom heb je last van dat ding dan?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #867 Gepost op: 27 juli 2012, 18:34:03
Kijk het verschilt natuurlijk ook of je het in de operationele dienst draagt, of alleen tijdens speciale gelegenheden. Zo is er bij ons uniform alleen een pet bij speciale gelegenheden (het gala tenu). Voor de operationele dienst lijkt het mij ook niks, echter of je dan voor de operationele dienst een cap moet dragen  ::). Vind die veldmutsen wat dat betreft er toch niet slecht uitzien als er toch wat gedragen moet worden. En daarnaast is het bij ons eigenlijk een vreemde discussie, want de engelse straatagent die draagt een pet waar de meeste dienders in nederland met grote ogen naar kijken als zij die op moeten zetten  ;).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #868 Gepost op: 27 juli 2012, 19:35:15
Vind het juist wel wat uitstralen. Bovendien ben je een stuk herkenbaarder met een pet, veldmuts, cap of baret op je hoofd. Het maakt het uniform compleet.
Waarom heb je last van dat ding dan?

Omdat het gewoon een onding is. Net een schotel zo groot. Ik heb nog nooit in eerste instantie collega's herkent omdat ze een grote hoed ophadden. Ik kijk eerder naar jas/ overhemd of broek.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #869 Gepost op: 27 juli 2012, 19:55:17
Kom op mensen, het werkt toch niet. Auto in en uit, onder of in een voertuig voor een technisch onderzoek. Lading bekijken of het goed vaststaat. Een tankwagen bekijken of alles is afgesloten.
Lekker functioneel zo'n ding op je kop.
Controleer ook geen voertuigen of personen met mijn helm op.