Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 791093 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #670 Gepost op: 15 maart 2012, 20:05:37
Voor de duidelijkheid. De polo die de kale man op de foto draagt, is NIET de nieuwe polo. Dit betreft hier gewoon de standaard polo die nu ook bij vtspn te bestellen is  (vnl voor motorrijders).  ;)

dat zal ook wel een signaal afgeven bij de club vtsPN'ers :-) "oh verrek, iedereen komt al binnen in kleding, anders dan het normale uniform" "zou het huidige uniform echt zo slecht wezen?"

alles wat ik tot nu toe op de foto's heb gezien lijkt me een vooruitgang ten opzichte van het huidige uniform. alleen snap ik bij de foto van de vrouw het gele "boogje" op de onderkant van de rugzijde niet. Dat kan toch gewoon strak horizontaal lopen?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #671 Gepost op: 15 maart 2012, 20:33:45
dat zal ook wel een signaal afgeven bij de club vtsPN'ers :-) "oh verrek, iedereen komt al binnen in kleding, anders dan het normale uniform" "zou het huidige uniform echt zo slecht wezen?"

alles wat ik tot nu toe op de foto's heb gezien lijkt me een vooruitgang ten opzichte van het huidige uniform. alleen snap ik bij de foto van de vrouw het gele "boogje" op de onderkant van de rugzijde niet. Dat kan toch gewoon strak horizontaal lopen?
Heb je wel eens gekeken wie er in de advies commissies zitten van die kleding selecties?


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #672 Gepost op: 15 maart 2012, 21:14:37
Voor de duidelijkheid. De polo die de kale man op de foto draagt, is NIET de nieuwe polo. Dit betreft hier gewoon de standaard polo die nu ook bij vtspn te bestellen is  (vnl voor motorrijders).  ;)
Dat idee had ik al idd. Maar op zich zou ik het niet erg vinden. Gooi er desnoods in zichtbaarheidsstof "Politie" achterop (als ze zoiets zo graag willen) en klaar is kees.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #673 Gepost op: 15 maart 2012, 21:33:06
Heb je wel eens gekeken wie er in de advies commissies zitten van die kleding selecties?

iemand die van ronde vormen en accenten houdt? nee geen flauw idee.   :P

Dat idee had ik al idd. Maar op zich zou ik het niet erg vinden. Gooi er desnoods in zichtbaarheidsstof "Politie" achterop (als ze zoiets zo graag willen) en klaar is kees.

Ik heb vanaf de ACP webshop nog wel eens een donkerblauwe polo met achterop dikke letters reflecterend POLITIE gekocht. komt deze straks nog van pas ook  :)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #674 Gepost op: 15 maart 2012, 22:55:46
iemand die van ronde vormen en accenten houdt? nee geen flauw idee.   :P

Van die mannetjes met blauwe broeken... witte overhemden... en veel goud op de schouders... En ohja, de vtsPN'ers hebben, over het algemeen, geen uniform... ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #675 Gepost op: 15 maart 2012, 22:57:56
Broek gaat idd de goeie kant op. Vind alleen de versie die de man op de afgebeelde foto draagt, erg strak aan de onderkant van de pijpen. Bij de vrouw is de pasvorm niet echt geweldig maar dat kan ook met de maat te maken hebben. En die polo..tja.. die de man draag op de foto doet me erg denken aan de polo met lange mouwen die motorrijders momenteel al dragen. Zou ik persoonlijk helemaal niet erg vinden om die te krijgen. Zitten erg lekker! En die met het zichtbaarheidsgedeelte op de schouders. tja.. wat zal ik daar eens over zeggen... mijn keus in ontwerp zou het niet zijn maar daar bij moet ik wel zeggen. Elke alternatief mbt het overhemd ben ik al blij mee.  Volgens de planning die daar genoemd word, evenals op de site van vtspn, word gesproken over voorjaar 2013 dat vanuit voorraad geleverd zou kunnen worden. Ik ben benieuwd!

Ehh, op welk intranet kan ik alle mooie foto's vinden?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #676 Gepost op: 15 maart 2012, 22:59:05
Ehh, op welk intranet kan ik alle mooie foto's vinden?
In elk geval die van Limburg-Zuid, dat is waar we nu over praten, even zoeken op "polo".


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #677 Gepost op: 15 maart 2012, 22:59:57
In elk geval die van Limburg-Zuid, dat is waar we nu over praten, even zoeken op "polo".
Oke, zal maandag even gaan speuren. Eerst van weekend genieten  ^-^


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #678 Gepost op: 16 maart 2012, 01:39:52
Ik ga nu ook eerst van me weekend genieten, maar ben wel erg nieuwsgierig geworden. Maandag na het opstarten van het systeem, meteen even zoeken. En de collega's verblijden met het goede nieuws voor zover ze nog niet op de hoogte zijn. hahaha.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #679 Gepost op: 16 maart 2012, 09:08:32
inderdaad zo iets als deze shirts ook een prima oplossing zijn:


Niet dat ik dat geel afschuwelijk vindt, scheelt weer zo'n debiel geel hesje dragen. Ten minste als dat geel reflecterend is (maar dat zal wel niet)

en nee ik heb de foto niet genomen, maar de draag vorm van de vrouwelijk collega is niet verkeerd. De mannen broek is wat hangerig...

(orginele foto afkomstig van http://www.flickr.com/photos/pixelroiber/231544480/#)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens