Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 791101 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #680 Gepost op: 16 maart 2012, 09:12:40
maar hier is toch ook niks mis mee:



 :D 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #681 Gepost op: 16 maart 2012, 09:28:05
Lekker kontje ;)

Die "Polizei" polo doet me een beetje denken aan de polo welke bij de ACP te bestellen is:
http://www.politieshop.eu/shop/product_info.php?cPath=142_148&products_id=1578


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #682 Gepost op: 16 maart 2012, 18:21:12
maar hier is toch ook niks mis mee:



 :D 98uiye

Sjee.... wijkagenten oude stijl ? Handjes gaan op al op vakantie denk  ? Lekkere uitstraling dit !  98uiye
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #683 Gepost op: 16 maart 2012, 21:53:15
Zoals ik ooit eens iemand hoorde zeggen, dit is geen politiepet, maar een conducteurs hoed.


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #684 Gepost op: 16 maart 2012, 23:01:06
Vind de polo's zeer slordig staan. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar 'n hemd.  :-\


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #685 Gepost op: 16 maart 2012, 23:17:52
Vind de polo's zeer slordig staan. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar 'n hemd.  :-\

Dat is ook altijd het voornaamste argument geweest dat het eerder niet is ingevoerd. Het zou niet gekleed genoeg staan.

Wat mij betreft weegt dat argument echter niet op tegen de functionaliteit, zeker bij de noodhulp.
Ik denk wel dat er kritisch gekeken moet worden wie de polo gaan dragen. Bijvoorbeeld een wijkagent zou wat mij betreft gewoon in overhemd moeten lopen. Dit is veel bezig met netwerken en is het gezicht van de politie in de wijk. Een representatief voorkomen hoort daar m.i. zeker bij.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #686 Gepost op: 17 maart 2012, 02:09:06
Vind de polo's zeer slordig staan. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar 'n hemd.  :-\

Voor de bureau functie, balie etc helemaal met je eens. Echter voor de noodhulp, is het gewoon niet functioneel. Snel stuk, snel smerig, niet ademend, weinig draag comfort etc etc. Er moet gewoon een comfortabel en werkbaar uniform komen. Het lijkt erop dat dit gaat gebeuren in de vorm van een worker met daar op een polo met lange en korte mouwen. GOEDE ZAAK !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #687 Gepost op: 17 maart 2012, 02:35:12
Voor de bureau functie, balie etc helemaal met je eens. Echter voor de noodhulp, is het gewoon niet functioneel. Snel stuk, snel smerig, niet ademend, weinig draag comfort etc etc. Er moet gewoon een comfortabel en werkbaar uniform komen. Het lijkt erop dat dit gaat gebeuren in de vorm van een worker met daar op een polo met lange en korte mouwen. GOEDE ZAAK !

In sommige regio's wordt er gewisseld van bemanning van de noodhulp op het moment dat de orginele noodhulp binnen zit. Dan moet je dus ineens van baliedienst de noodhulp in. Dan zal je dus eerst moeten omkleden?? Lijkt me niet helemaal de bedoeling, zeker niet als er spoed bij zit. Ik denk dat in de praktijk dat iedereen die de straat op gaat en dus ook het personeel aan het bureau de polo zullen gaan dragen. Weet je zeker dat je geen straatdienst vervult, dan is het overhemd zeker een optie en een nettere uitstraling.

Ik ben van mening dat iedereen die de straat op gaat of kan gaan tijdens een dienst gewoon de worker en de polo moet dragen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #688 Gepost op: 17 maart 2012, 10:40:51
Ik snap de grieven ook wel, hoor. Ik begrijp prima dat je niet comfortabel werkt in een hemd.

In hebben we sinds de politiehervorming workers en polo's, ze zijn daar inderdaad tevreden over.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #689 Gepost op: 17 maart 2012, 11:54:16
In sommige regio's wordt er gewisseld van bemanning van de noodhulp op het moment dat de orginele noodhulp binnen zit. Dan moet je dus ineens van baliedienst de noodhulp in. Dan zal je dus eerst moeten omkleden?? Lijkt me niet helemaal de bedoeling, zeker niet als er spoed bij zit. Ik denk dat in de praktijk dat iedereen die de straat op gaat en dus ook het personeel aan het bureau de polo zullen gaan dragen. Weet je zeker dat je geen straatdienst vervult, dan is het overhemd zeker een optie en een nettere uitstraling.

Ik ben van mening dat iedereen die de straat op gaat of kan gaan tijdens een dienst gewoon de worker en de polo moet dragen.

Tsja, diezelfde wijkagent die net besproken werd kan ook in een voetachtervolging door de achtertuinen terecht komen.
Bij ons is het in ieder geval zo, dat de colltrui niet gedragen mag worden. Draag je hem toch, dan alleen tijdens de noodhulp of surveillance-dienst. Bij publiek contact in de zin van aangifte's opnemen of baliedienst is het niet toegestaan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !