Persoonlijk zie ik niet in waarom een agent die een aangifte opneemt geen polo kan/mag dragen. We moeten gewoon eens af van de uitstraling en gedachten dat wij mensen zijn die op kantoor werken. En die daarom in een pantalon, overhemd en stropdas lopen. Die tijd is geweest, ook als we bureau diensten draaien.
Dat probeerde ik in de beveiliging ook al naar voren te brengen jaren geleden maar ook daar hebben ze niet een bord voor de kop maar een complete Berlijnse muur.
Neem jij je aangifte beter op als je in overhemd en stropdas werkt ? Nee dat doe je echt niet beter.
Er is maar 1 ding die de burger belangrijk vindt en dat is
"Hoe snel word ik geholpen door de politie" niets meer of minder.
De kleding waarin je werkt moet gewoon overal tegen kunnen en niet bij het minste geringste smerig worden en er niet meer uitzien.
Gewoon goed, stevig en degelijk zoals het KMAR/DBBO uniform wat mij betreft. Maar een stel doorgeleerde door de stropdas
van luchttoevoer naar de hersenen afgesloten niet straat ervaringsdeskundigen kantoor vlerken met het IQ en gemiddelde
geheugen van 2 seconden van een goudvis weten het altijd beter dan Jan met de pet die het veldwerk moet verrichten.
Wat mij betreft is er maar 1 ding en dat is rot op met het verhaal van het moet er representatief uitzien.
En ja ik ga er vanuit dat ik hier commentaar op ga krijgen maar zo denk ik er over en niet anders.