Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 772416 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #730 Gepost op: 20 maart 2012, 20:45:44
brief van de dokter ivm slechte enkels doet wonderen.... kisten op kosten van de baas... O0

Wij hebben in A-A een eigen fysio in dienst. Langs gaan, uitleggen wat er aan de hand is. Krijg keurig een briefje mee waar mee ik vwb het schoeisel compleet mag afwijken van de webwinkel.

Bonnetje inleveren na aankoop. Krijg je tot 100,= terug, punten worden afgeschreven en klaar is klara.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #731 Gepost op: 20 maart 2012, 22:07:15
Wij hebben in A-A een eigen fysio in dienst. Langs gaan, uitleggen wat er aan de hand is. Krijg keurig een briefje mee waar mee ik vwb het schoeisel compleet mag afwijken van de webwinkel.

Bonnetje inleveren na aankoop. Krijg je tot 100,= terug, punten worden afgeschreven en klaar is klara.

vergelijkbare werkwijze dus... is dus wel degelijk mogelijk ! ideaal ! loopt heerlijk kisten. Alleen met sprinten is het wel soms ff wat zwaarder maar ach...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #732 Gepost op: 20 maart 2012, 23:58:56
vergelijkbare werkwijze dus... is dus wel degelijk mogelijk ! ideaal ! loopt heerlijk kisten. Alleen met sprinten is het wel soms ff wat zwaarder maar ach...
ja maar goed.. een goeie diender hoeft niet te rennen ^-^ die heeft een golf 6 :P


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #733 Gepost op: 14 mei 2012, 15:28:55
In de laatste Blauw staat een stukje over de nieuwe operationele broek.  :)


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #734 Gepost op: 14 mei 2012, 22:19:14
In de laatste Blauw staat een stukje over de nieuwe operationele broek.  :)

bron: Blauw
Operationele broek
Blauw nr.10, maandag 14 mei 2012

‘De mannen en vrouwen die met hun poten in de modder staan,’ zo praten politici vaak liefkozend over ‘hun’ politiemensen. Maar een pak dat niet alleen tegen weer en wind beschermt, maar waar je écht mee in de modder kunt staan of onverhoopt een stevig robbertje in kunt vechten, was lange tijd geen optie. Dat had ook te maken met het politiebeleid. Jarenlang moest de politie ‘des burgers besten vrind’ zijn. Met name politici waren beducht voor een al te stoere uitstraling van het politieuniform. Dat zou maar onnodig agressie uitlokken. Maar de agressie tegen gezagsdragers lijkt zich van het vreedzame politietenue niet veel aan te trekken en de roep om een wat robuuster politie die dat ook uitstraalt neemt toe. Met de nieuwe operationele politiebroek krijgt dat vorm. De nieuwe pantalon is daarnaast ook gewoon praktischer dan de oude.

Model
Die nieuwe donkerblauwe broek lijkt enigszins op de bekende ME-broek maar smoelt aanzienlijk stoerder en toch ook eleganter. Hij is niet te wijd en niet te strak en gemaakt van donkerblauw materiaal, bestaande uit katoen, polyester en lycra. Vrijwel onverwoestbaar dus. Er komt een zomer- en een winterpantalon, de laatste duidelijk dikker en zwaarder dan het zomermodel. Verder zijn ze identiek. Er zijn drie modellen: één model voor heren en twee voor dames. Daarvan is de eerste een modelmet een hogere band en de tweede lijkt wat meer op het mannenmodel met een lage band. Op de broek zijn op dijbeenhoogte per been twee zakken genaaid. De broek is onder aan de pijpen afbindbaar met ingeregen elastiek maar hij kan ook over de schoenen worden gedragen.
De nieuwe broek past goed bij de donkerblauwe polo die binnenkort wordt ingevoerd, maar kan ook uitstekend met een net wit overhemd met stropdas. De broek zal uiteindelijk deel uitmaken van het gehele nieuwe operationele tenue maar daar doet de VtsPN op dit moment nog geen mededelingen over.

Veld
In 2010 startte de VtsPN in opdracht van het toenmalige ministerie van Binnenlandse Zaken met de ontwikkeling van een operationele broek. Na enig vallen en opstaan en contact met mogelijke leveranciers was al snel duidelijk dat een dergelijke broek niet kon worden ontworpen zonder inbreng uit het veld. Het bleek dat de leden van de vaste Klankbordgroep Basis Politie Uniform van de Kledingcommissie een heel ander beeld hadden van een operationele broek dan in de opdracht van het ministerie was vastgelegd. De VtsPN besloot het voorstel aan te passen aan de eisen van de actieve politiemensen uit de Klankbordgroep en de minister ging akkoord. In de projectgroep Operationele Broek zaten dan ook leden van die klankbordgroep.Via een Europese aanbesteding selecteerde de projectgroep vier mogelijke broeken en testte ze in tien winkelsessies door heel Nederland waarbij tijdens iedere sessie tien mannen en vrouwen de broeken mochten passen. Karin van Slageren, projectleider bij de VtsPN: “Opvallend was dat vrijwel niemand de aangeboden broeken eigenlijk nog terug wilde geven.”
De proefpersonen beoordeelden de broeken aan de hand van een vragenlijst en dat resulteerde in één broek waar vrijwel iedereen enthousiast over was. Deze operationele broek wordt in de zomer beproefd door honderdvijftig proefpersonen, door de regiokorpsen zelf aangedragen.
De proefperiode loopt vanaf eind juni tot eind september. Als alles goed gaat, kan de nieuwe operationele broek het tweede kwartaal van 2013 landelijk worden ingevoerd.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #735 Gepost op: 14 mei 2012, 22:26:18
Als ik had geweten dat ze een openbare website hadden dan had ik het artikel gepost.

Bedankt. :)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #736 Gepost op: 14 mei 2012, 22:33:49
Na het lezen van het artikel ben ik heel benieuwd naar de foto's in verschillende draagvormen.
Wie komt er als de draagperiode begint als 1e met foto's ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #737 Gepost op: 14 mei 2012, 22:36:38
Na het lezen van het artikel ben ik heel benieuwd naar de foto's in verschillende draagvormen.
Wie komt er als de draagperiode begint als 1e met foto's ?
Foto staat wel in het blad, helaas niet op de website


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #738 Gepost op: 14 mei 2012, 23:07:28
Foto staat wel in het blad, helaas niet op de website

Beetje jammer weer dan wordt het wachten op de 1e die hem inscant en upload waarbij ik niet de intensie heb om iemand
tot iets aan te zetten wat niet mag natuurlijk.  ;)  ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #739 Gepost op: 14 mei 2012, 23:15:17
Het plaatje in blauw is nagenoeg hetzelfde als onderstaande werkbroek van de kmar. Alleen dan met het politiekoppel erop.


Het lijkt trouwens wel of de zakken op de zijkant aan de binnenzijde van de broekspijp zitten. Je ziet alleen de klep van de zak eroverheen.