Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773767 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #780 Gepost op: 26 juni 2012, 08:27:12
Op deze foto zie je tenslotte ook nog een politiepetje of 'cap'. Don't get me started on that one. Vreselijk.

Ja inderdaad, een cap als deze op een rondbuikerige wijkagent. Not done. :-X


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #781 Gepost op: 27 juni 2012, 00:20:17
Beste mensen, zat net NOS-journaal te kijken, en toen zag ik iets waarbij ik dacht huh ?!

Weet iemand meer over dit uniform, ben het namelijk nog nooit tegengekomen ? Ziet er overigens erg goed uit !

Achtergrond info: http://nos.nl/artikel/374196-politie-graaft-op-camping.html


Eigenlijk hebben we alles al in huis voor een goed uniform. Die nieuwe werkbroeken van de hondengeleiders met een polo of t-shirt van de Ulm-ers kan in mijn ogen ook prima. Zolang we maar afzijn van dat politiepak (nette pantalon en wit overhemd met stropdas). Dat is al stukken functioneler. Al die testen en aanbestedingen worden toch niks.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #782 Gepost op: 27 juni 2012, 00:24:21
Eigenlijk hebben we alles al in huis voor een goed uniform. Die nieuwe werkbroeken van de hondengeleiders met een polo of t-shirt van de Ulm-ers kan in mijn ogen ook prima. Zolang we maar afzijn van dat politiepak (nette pantalon en wit overhemd met stropdas). Dat is al stukken functioneler. Al die testen en aanbestedingen worden toch niks.

Hebben we ook. Maar niets is zo veranderlijk als de politie. En waarom zou je bestaande middelen gebruiken als je ook het wiel opnieuw kan uitvinden. Want gelukkig duurt dat niet zo lang >:(


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #783 Gepost op: 27 juni 2012, 00:37:59
Wat dat betreft is het bij jullie niet veel beter of slechter wat een hoop zaken aangaat als wat ik in de beveiliging meegemaakt heb
Crosslee.
Heb jaren geleden al toen ik nog actief was in de beveiliging aangegeven waarom niet overstappen naar o.a. het GMS systeem +
GityGis en AVLS wat de politie gebruikt voor de alarmopvolging en wat er allemaal bij hoort.
Het heeft daar zijn nut al bewezen en is uitgebreid getest en zo maar nee men moet een eigen systeem uitvinden waarbij je
minimaal het 1e jaar tegen allerlei kinderziektes aan loopt. De hogere heren en dames die bakken met geld verdienen gooien het graag onnodig over de wel bekende balk omdat men stront eigenwijs is.

Het zelfde geldt voor de kleding het moet allemaal met pantalon en overhemd en stropdas en colbert want het moet representatief zijn.
Ik zeg dan op mijn beurt lekker belangrijk ik moet er goed mijn werk in kunnen doen en ik doe dat beter zonder al die bullshit
want met een stropdas doe ik mijn werk echt niet beter dan dat ik dat onding wel draag.
Mijn motto is luister meer naar de mensen in het veld die de kolen uit het vuur moeten halen voor de organisatie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #784 Gepost op: 27 juni 2012, 12:19:34
Hebben we ook. Maar niets is zo veranderlijk als de politie. En waarom zou je bestaande middelen gebruiken als je ook het wiel opnieuw kan uitvinden. Want gelukkig duurt dat niet zo lang >:(

Haha true true. En gelukkig vinden we het wiel naast snel ook altijd gelijk goed uit.......


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #785 Gepost op: 15 juli 2012, 21:41:21
hoe zit het met de politie pet in nederland? deze word niet gedragen tijdens noodhulp toch?
Vrijwillige brandweer


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #786 Gepost op: 15 juli 2012, 21:55:29
hoe zit het met de politie pet in nederland? deze word niet gedragen tijdens noodhulp toch?
Alleen bij de Kmar  :P
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #787 Gepost op: 16 juli 2012, 00:24:25
Ben je gek dat ding heb ik alleen nog maar op bij  speciale dingen em anders echt niet.
Zag vandaag de proef test broek. Maar dat zag er al een stuk beter uit dan die Ho.... zak die we nu hebben.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #788 Gepost op: 16 juli 2012, 14:46:15
Ben je gek dat ding heb ik alleen nog maar op bij  speciale dingen em anders echt niet.
Zag vandaag de proef test broek. Maar dat zag er al een stuk beter uit dan die Ho.... zak die we nu hebben.
Waar had je em gezien. In reallife of foto?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #789 Gepost op: 16 juli 2012, 15:06:51
op nog geen 1 cm afstand.  ;D