Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 774066 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1090 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:03:05
Doen we dat ;)
Typisch.. ik zou dus 2 broeken en 2 overhemden naar keuze moeten krijgen. Samen met 3 paar schoenen ( 1 keer werk, 2 paar sportschoenen (binnen en buiten))

Had jij ook echt de aantallen die je noemt op de lijst staan? Of heb je meer gekregen dan op de lijst stond?

Vrij karig pakket. Bij start opleiding kreeg ik 2x zomer en 2x winter broek + 4x overhemd lang 4x overhemd kort...

Overigens verschilt het erg per korps. Zo kreeg ZaWa bij ons blauwe jas kort EN lang en korte gele jas, terwijl wij alleen korte jas kregen.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1091 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:06:40
Vrij karig pakket. Bij start opleiding kreeg ik 2x zomer en 2x winter broek + 4x overhemd lang 4x overhemd kort...

Overigens verschilt het erg per korps. Zo kreeg ZaWa bij ons blauwe jas kort EN lang en korte gele jas, terwijl wij alleen korte jas kregen.
Ik heb wel, net als Kaasje, het pakket voor vrijwilligers... mogelijk dat dat verklaard waarom ik in elk geval minder krijg dan het lijstje wat jij noemt. Wel "typisch" dat ik minder dan Kaasje krijg...

Overigens krijg ik 1 gele blouson.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1092 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:09:03
Ik heb wel, net als Kaasje, het pakket voor vrijwilligers... mogelijk dat dat verklaard waarom ik in elk geval minder krijg dan het lijstje wat jij noemt. Wel "typisch" dat ik minder dan Kaasje krijg...

Overigens krijg ik 1 gele blouson.

Het is per korps verschillend wel pakket geleverd wordt, vermoed dat jullie niet in het zelfde korps geplaatst zijn met verschillende kleding pakketten.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1093 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:16:19
Het is per korps verschillend wel pakket geleverd wordt, vermoed dat jullie niet in het zelfde korps geplaatst zijn met verschillende kleding pakketten.
HM vs UT inderdaad... :)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1094 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:25:16
Ik heb wel, net als Kaasje, het pakket voor vrijwilligers... mogelijk dat dat verklaard waarom ik in elk geval minder krijg dan het lijstje wat jij noemt. Wel "typisch" dat ik minder dan Kaasje krijg...

Overigens krijg ik 1 gele blouson.
En wij dus alleen een blauwe blouson en een hesje...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1095 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:48:13
Overigens verschilt het erg per korps. Zo kreeg ZaWa bij ons blauwe jas kort EN lang en korte gele jas, terwijl wij alleen korte jas kregen.

Die vervolgens niemand draagt? ::) Ik zie nauwelijks collega's in een blauwe parkajas lopen in ieder geval.

Ik ben niet op alle fronten voorstander van de Nationale Politie, maar ik mag toch hopen dat het wel wat meer eenduidigheid gaat brengen in dit soort zaken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1096 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:51:52
Die vervolgens niemand draagt? ::) Ik zie nauwelijks collega's in een blauwe parkajas lopen in ieder geval.

Ik ben niet op alle fronten voorstander van de Nationale Politie, maar ik mag toch hopen dat het wel wat meer eenduidigheid gaat brengen in dit soort zaken.
Tsja aan de andere kant kan je beter gaan kijken naar een uitrusting per werkgebied. Zoals al reeds aangeven zal je in het open veld eerder een warme broek nodig hebben dan in de stad. Ik kom vooral in het buitengebied te werken, dan lijkt me een gele jas handiger dan een zwarte met een extra hesje en zo kan je wel doorgaan!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1097 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:55:15
Die vervolgens niemand draagt? ::) Ik zie nauwelijks collega's in een blauwe parkajas lopen in ieder geval.

Ik ben niet op alle fronten voorstander van de Nationale Politie, maar ik mag toch hopen dat het wel wat meer eenduidigheid gaat brengen in dit soort zaken.

Tsja ik had graag een korte gele gehad naast mijn blauwe korte. Al mijn klasgenoten welke de parka hebben ontvangen geven aan de parka nog in het plastic in de kast te hebben hangen na 2 jaar...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1098 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:00:53
Tsja ik had graag een korte gele gehad naast mijn blauwe korte. Al mijn klasgenoten welke de parka hebben ontvangen geven aan de parka nog in het plastic in de kast te hebben hangen na 2 jaar...
Correct, ik zie zelden tot nooit een (NH) collega met de parka lopen, ik had ook veel liever een korte gele jas gehad...... :-\

(ik snap overigens nog steeds niet dat er collega's zijn die geen geel hesje meenemen in de nachtdienst, maar goed dat terzijde)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1099 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:02:41
Correct, ik zie zelden tot nooit een (NH) collega met de parka lopen, ik had ook veel liever een korte gele jas gehad...... :-\

Mijn blauwe parka hangt ook nog steeds met de kaartjes eraan in het plastic ergens in een kast.

Verder heb ik dan wel een gele blouson en 2 gele parka's, maar ja dat hoort nou eenmaal bij mijn functie.  :P