Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773657 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1100 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:10:29
Zal me niks verbazen als de blauwe parka er op termijn uit gaat.

Blauwe blouson samen met de gele zullen er altijd wel in blijven. Evenals de gele parka, die zijn uitermate geschikt voor verkeerscontroles / langs de weg.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1101 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:14:56
Tsja aan de andere kant kan je beter gaan kijken naar een uitrusting per werkgebied. Zoals al reeds aangeven zal je in het open veld eerder een warme broek nodig hebben dan in de stad. Ik kom vooral in het buitengebied te werken, dan lijkt me een gele jas handiger dan een zwarte met een extra hesje en zo kan je wel doorgaan!

Mee eens, dat kan zelfs op individueel niveau wat mij betreft :) Dat je - binnen grenzen - zelf kunt kiezen wat je nodig hebt, zoals de keuze tussen een blauwe parka of een gele blouson. Maar zaken in het basispakket verstrekken die niet worden gebruikt, dat is gewoon zonde van het geld.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1102 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:21:39
Mijn blauwe parka hangt ook nog steeds met de kaartjes eraan in het plastic ergens in een kast.

Verder heb ik dan wel een gele blouson en 2 gele parka's, maar ja dat hoort nou eenmaal bij mijn functie.  :P

Dat verhaal komt me bekend voor, heb hem ook nog ongebruikt in de kast hangen. Tijdje geleden mijn blauwe parka geprobeerd te ruilen voor een gele blouson of gele parka gezien de prijskaartjes en de folie er nog omheen zitten. Maar je raadt het al, dat was uiteraard niet mogelijk. Dus nu hebben we een jas van zo'n 300 punten (euro) in de kast hangen voor de sier.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1103 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:33:58
In navolging van de 'wijkagent' als tekst op de rug, kwam ik deze van de week nog tegen op het net:

http://www.ed.nl/multimedia/dynamic/02559/inval_fiod_waalre3_2559355h.jpg

Ik had dit bij hondengeleiders elders in het land nog niet gezien. Ziet er best netjes uit, als je het mij vraagt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1104 Gepost op: 26 oktober 2012, 00:43:56
In navolging van de 'wijkagent' als tekst op de rug, kwam ik deze van de week nog tegen op het net:

http://www.ed.nl/multimedia/dynamic/02559/inval_fiod_waalre3_2559355h.jpg

Ik had dit bij hondengeleiders elders in het land nog niet gezien. Ziet er best netjes uit, als je het mij vraagt.

In het programma Unit Luchtvaartpolitie had je ook een collega van de KLPD die een gele blouson droeg waar de flap met POLITIE erop was verwijderd en was vervangen met de tekst: AVIATION POLICE. Zal kijken of ik een printscreen of een foto kan vinden!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1105 Gepost op: 26 oktober 2012, 01:09:38
Heb ik wel een foto van, maar niet op deze PC helaas. Mocht je niets kunnen vinden, dan zal ik 'm later een keer plaatsen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1106 Gepost op: 26 oktober 2012, 01:52:36
In het programma Unit Luchtvaartpolitie had je ook een collega van de KLPD die een gele blouson droeg waar de flap met POLITIE erop was verwijderd en was vervangen met de tekst: AVIATION POLICE. Zal kijken of ik een printscreen of een foto kan vinden!

Het kleine flapje voorop de jas is ook voorzien van de tekst AVIATION POLICE. Er zijn in ieder geval een aantal verschillende uitvoeringen in omloop, ik heb namelijk ook wel eens gezien dat dit of boven de blauw/rode striping stond of onder de flap met het politie-opschrift.

Overigens zijn de opschriften op jassen redelijk uniek (en het voegt wat mij betreft weinig toe), dat de gele hesjes worden bedrukt met extra informatie kan ik me dan weer wel voorstellen. Er zijn diverse regio's waar de hondengeleiders dit op de zichtbaarheidvestjes hebben staan voor het optreden in bijv. de horeca.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #1107 Gepost op: 26 oktober 2012, 07:29:07
Dit topic volgend begint het bijna te lijken op de discussie rondom het Boa-uniform... >:D


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1108 Gepost op: 26 oktober 2012, 13:20:25
Correct, ik zie zelden tot nooit een (NH) collega met de parka lopen, ik had ook veel liever een korte gele jas gehad...... :-\

(ik snap overigens nog steeds niet dat er collega's zijn die geen geel hesje meenemen in de nachtdienst, maar goed dat terzijde)

ik heb niet eens een gele jas. Krijg em ook niet.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1109 Gepost op: 26 oktober 2012, 13:26:40
ik heb niet eens een gele jas. Krijg em ook niet.
Ik heb ook geen gele jas, maar had m dus wel graag gehad.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.