Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 772875 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1190 Gepost op: 16 november 2012, 13:30:44
Ook aan bikers 8)

Snap trouwens niet waarom deze niet ook gewoon beschikbaar is voor de reguliere dienst. Alsof de mensen uit de wijk of noodhulp het nooit koud hebben? Ik vind m heerlijk en draag hem met kou ook in de noodhulp. Ideaal voor als je een paar uur chef hek mag spelen

Ik hoorde vorige week bij de vtsPN dat de huidige windstopper, dus degene die nu in het pakket zit, waarschijnlijk in het pakket voor de "gewone" collega's gaat komen. De nwe gevoerde komt alleen in het motorrijderspakket.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1191 Gepost op: 16 november 2012, 17:35:06
Ook aan bikers 8)

Snap trouwens niet waarom deze niet ook gewoon beschikbaar is voor de reguliere dienst. Alsof de mensen uit de wijk of noodhulp het nooit koud hebben? Ik vind m heerlijk en draag hem met kou ook in de noodhulp. Ideaal voor als je een paar uur chef hek mag spelen
Niet in de regio Utrecht. Wij hebben een apart zwart fleece jack gekregen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1192 Gepost op: 16 november 2012, 23:46:28
Niet in de regio Utrecht. Wij hebben een apart zwart fleece jack gekregen.

Hij wel  :'(


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1193 Gepost op: 17 november 2012, 00:29:51
Niet in de regio Utrecht. Wij hebben een apart zwart fleece jack gekregen.

Eeh die heb ik ook nog  O0

En nieuwe kisten, want de haix kisten die ik al had wegen zwaarder en zijn logger om mee te fietsen


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1194 Gepost op: 17 november 2012, 10:13:41
Toch ben ik altijd wel benieuwd hoe deze collega's geselecteerd worden... Ik heb nog nóóit een inschrijfmogelijkheid gezien om deel te nemen aan een draagproef voor kleding of een test van nieuwe dienstvoertuigen  ::)

Of het vuwa. Ze geven aan dat het nieuwe wapen is getest door zoveel collega's uit de bpz. Ik kan je vertellen, daar zit geen Zeeuw tussen hoor.

Toch wel voor de nieuwe dienstbroek. Maar om daarvoor mee te doen moest je aan zoveel voorwaarden voldoen dat het bijna onmogelijk werd: bepaalde kledingmaat, per district vooraf bepaald man of vrouw, geen taakaccent of neventaak.. ik voldeed aan niets van de zaken  :-\


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1195 Gepost op: 17 november 2012, 12:46:41
Of het vuwa. Ze geven aan dat het nieuwe wapen is getest door zoveel collega's uit de bpz. Ik kan je vertellen, daar zit geen Zeeuw tussen hoor.

Toch wel voor de nieuwe dienstbroek. Maar om daarvoor mee te doen moest je aan zoveel voorwaarden voldoen dat het bijna onmogelijk werd: bepaalde kledingmaat, per district vooraf bepaald man of vrouw, geen taakaccent of neventaak.. ik voldeed aan niets van de zaken  :-\

Ik mag ook nooit mee doen. Snap niet hoe dat komt, ben toch redelijk standaard met mijn 2.07 mtr, 110 kg, schoenmaat 47 en handschoenmaat 13  0098


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1196 Gepost op: 17 november 2012, 13:08:06
Wanneer is een windstopper een goeie windstopper en/of waar moet het aan voldoen en van welk materiaal ?
Krijg als ik het google namelijk verschillende plaatjes te zien zoals bedekking van alleen de nek of nek+mond of nek+mond+neus.
Kortom alle 3 de variaties noemt men windstopper om het lekker vaag te houden.

Dank voor de reacties op mijn bovenstaande vragen.  O0
Wel nog de vraag als een windstopper dus een jack is hoe heten dan de voorbeelden die ik vermeld had ?
Ik wist niet beter dat een windstopper een bescherming was voor nek al dan niet in combinatie met mond en/of neus.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1197 Gepost op: 17 november 2012, 16:37:33
Eeh die heb ik ook nog  O0

Verwennerij...  :D


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1198 Gepost op: 20 november 2012, 10:07:44
Welke dan? Ik zie ze daar allemaal met de spreeksleutel lopen?

Vind dat er niet uitzien en volgens mij is het niet praktisch zo'n lang spreeksleutelkoord over de rug naar de borst bungelend. Bij ons gewoon het korte model koord met een klip aan de epaulet (meestal).


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1199 Gepost op: 20 november 2012, 10:29:35
Vind dat er niet uitzien en volgens mij is het niet praktisch zo'n lang spreeksleutelkoord over de rug naar de borst bungelend. Bij ons gewoon het korte model koord met een klip aan de epaulet (meestal).
Ik deel deze mening inderdaad. Echter zal het wellicht praktisch nut hebben? Ik vind het nogal parkeerwachterig over komen!
Hobby Bobby eenheid Den Haag