Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773319 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1200 Gepost op: 20 november 2012, 11:07:17
Ik deel deze mening inderdaad. Echter zal het wellicht praktisch nut hebben? Ik vind het nogal parkeerwachterig over komen!
Ik vind het juist een goede uitstraling hebben, kwestie van persoonlijke smaak denk ik. Het voordeel is waarschijnlijk dat je geen bedrading over je borst hebt lopen. Dit is op zich geen ramp maar kan me voorstellen dat het wat prettiger is om het over de rug te dragen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1201 Gepost op: 20 november 2012, 12:32:41
Ik vind het juist een goede uitstraling hebben, kwestie van persoonlijke smaak denk ik. Het voordeel is waarschijnlijk dat je geen bedrading over je borst hebt lopen. Dit is op zich geen ramp maar kan me voorstellen dat het wat prettiger is om het over de rug te dragen.

Een verdachte die de draad vastpakt trekt je meteen ondersteboven, de draad zit tussen je rug en een stoel...
Ik kan het me helemaal niet voorstellen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1202 Gepost op: 20 november 2012, 13:13:35
Ik ben ook niet zo van de spreeksleutels, echter ontkom ik er soms niet aan op de motor. Luister meestal 2 kanalen(eigen proj. kanaal en HB) uit.

Als ik mijn gewone uniform aan heb, gebruik ik geen spreeksleutel. Heb dan de porto aan een clip hangen op mijn linkerschouder.


Solex

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #1203 Gepost op: 20 november 2012, 22:12:36
Even off topic, maar het draaglusje voor de spreeksleutel wat je van de baas krijgt vind ik maar een onding, om de een of andere reden trekt hij je overhemd naar beneden.
Deze heb ik gekocht, werkt perfect en de spreeksleutel laat niet los tijdens het rennen! Past niet op de sleutel van de bikers en motorrijders.


http://www.thetmk.com/

Het nieuwe vest ziet er top uit!


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1204 Gepost op: 20 november 2012, 22:30:46
Even off topic, maar het draaglusje voor de spreeksleutel wat je van de baas krijgt vind ik maar een onding, om de een of andere reden trekt hij je overhemd naar beneden.
Deze heb ik gekocht, werkt perfect en de spreeksleutel laat niet los tijdens het rennen! Past niet op de sleutel van de bikers en motorrijders.


http://www.thetmk.com/

Het nieuwe vest ziet er top uit!

Maar heb je dan het front of shoulder exemplaar of is het een en dezelfde?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1205 Gepost op: 20 november 2012, 23:49:33
Maar heb je dan het front of shoulder exemplaar of is het een en dezelfde?
Één en de zelfde. Alleen de knoop waar je het aan hangt is verschillend.
Persoonlijk heb ik een buitengewoon grote aversie van de frontdraagwijze.
Sommige collega's hebben de RemoteSpeakerMike(RSM) ergens tussen de gulp en het boordeknoopje zitten waarbij het lijkt alsof ze tijdens het zenden ook nog eens half fluisterend naar vliegtuigen staan te kijken.
Doe het ding gewoon in de buurt van je mond en praat ook in die richting. Bijna iedereen heeft dat truckje door en weet hoe belangrijk dat is. 098uo

Maar sommigen  98uiye
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1206 Gepost op: 20 november 2012, 23:57:13
Het liefst heb ik geen spreeksleutel maar gewoon een oortje wat ik direct in de porto kan stoppen, deze kan je dan makkelijk onder je shirt/overhemd laten lopen en heb je nergens last van. Helaas ben ik nu weer werkzaam op een locatie waar dit niet mogelijk is en ben ik weer genoodzaakt om met een spreeksleutel te werken (zonder versta ik gewoon niks van het portoverkeer). De heb ik of op mijn schouder of op de rits van de trui. Wil geen draad over mijn rug laten lopen want daar word ik een beetje kriegel van en zolang die draad nog stak genoeg staat heb je ook geen last dat het gaat bungelen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1207 Gepost op: 21 november 2012, 16:08:24
Bij ons wordt door IBT afgeraden om de spreeksleutel over de rug naar de borst te dragen, een verdachte heeft zo een uitstekende mogelijkheid om onverwacht of tijdens een gevecht het koord om je nek aan te trekken.
Los daarvan zijn de koorden van onze spreeksleutels te kort om comfortabel achter de rug te dragen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1208 Gepost op: 21 november 2012, 20:29:34
Idd.
Wel opvallend dat bij Het Politiebureau in Vlissingen bijna elke collega zo loopt. Net of dat het daar zo aangeleerd is of als cultuur geldt!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1209 Gepost op: 21 november 2012, 20:49:56
De spreeksleutels zijn een stuk langer daar, kan bijna niet anders.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.