Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 789463 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1240 Gepost op: 12 december 2012, 18:28:24
dat wordt dan en flinke rit van hoogvliet naar apeldoorn haha! Duimen voor den haag  ::)

Zoals al eerder gezegd krijg je je kleding thuisgestuurd, althans ik (en klasgenoten) hebben het toendertijd thuisgestuurd gekregen.

Over het veiligheidsvest, dit duurde bij mij ongeveer een half jaar. Wordt idd op maat gemaakt in Duitsland. Overigens heb ik nooit een 'les' gehad over het vest, hij werd gewoon op mn bureau bezorgd en meer niet.  ;D
Ik vraag me af wanneer de levering van nieuwe vesten gaat stoppen ivm het nieuwe vest wat er aan zit te komen, wordt dubbel bestellen op deze manier!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1241 Gepost op: 12 december 2012, 18:38:40
Dat gaat nog wel even duren. Volgens de nieuwste info wordt het nieuwe uniform ergens 2014 compleet uitgeleverd van teen tot top. Dus nog een paar nachtjes slapen. >:(


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1242 Gepost op: 12 december 2012, 18:58:14
Fijn:( over 2 weken de straat op..

En volgens mij kan je beter in Apeldoorn passen want dan krijg je het meeste allemaal in 1 keer mee.
Op het HB in Den Haag is het passen en iedere dag je deur open doen voor 1 overhemd 98uiye


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #1243 Gepost op: 13 december 2012, 00:05:32
Fijn:( over 2 weken de straat op..

En volgens mij kan je beter in Apeldoorn passen want dan krijg je het meeste allemaal in 1 keer mee.
Op het HB in Den Haag is het passen en iedere dag je deur open doen voor 1 overhemd 98uiye

Die ervaring deel ik gelukkig niet. Ook ik heb mijn kleding gepast op het HB, wat aanwezig was kreeg ik meteen mee en de rest werd in één grote zending door TNT bezorgd.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1244 Gepost op: 13 december 2012, 09:15:08
Fijn:( over 2 weken de straat op..

En volgens mij kan je beter in Apeldoorn passen want dan krijg je het meeste allemaal in 1 keer mee.
Op het HB in Den Haag is het passen en iedere dag je deur open doen voor 1 overhemd 98uiye

In mijn groep was er iemand die kreeg 2 redelijk grote pakketjes: 1 met zijn witte handschoenen en 1 met zijn korpsbrevet... :-X
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1245 Gepost op: 13 december 2012, 10:31:17
Ik ga met Vigilance mee, gepast op het HB en alles in 1x in 2 grote dozen thuisgestuurd gekregen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1246 Gepost op: 13 december 2012, 10:53:12
Als je de straat op moet en je hebt je vest nog niet dan zou ik eens flink gaan zeuren. Overleg het met je trajectbegeleider en laat hem eens bellen. Moet niet zo zijn dat je veiligheid te lijden heeft onder een bezorgtijd.

Mijn vest kwam trouwens op het HB van de regio binnen en heb hem daar afgehaald. Instructies heb ik niet gekregen, alleen wat tips eenmaal op straat van m'n praktijkcoach.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1247 Gepost op: 13 december 2012, 14:10:56
En dan vinden ze het gek dat veel mensen het vest verkeerd dragen (te strak, slecht afgesteld etc) en daardoor er last van krijgen. Bij mijn vest kreeg ik uitgebreide instructie voor de draagwijze en werd geholpen de ideale afstelling te vinden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1248 Gepost op: 13 december 2012, 16:34:26
Mn coach gaf alleen aan dat de voorste flap het beste tussen het elastiek en de achterste flap kan zitten, zo zit hij niet snel te strak. Ik had hem natuurlijk volle bak strak om mn borst zitten. Verder gewoon even zoeken en dan een streepje zetten als hij goed zit. Heb je nog andere hapklare tips? Je weet maar nooit.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1249 Gepost op: 13 december 2012, 17:19:19
Mn coach gaf alleen aan dat de voorste flap het beste tussen het elastiek en de achterste flap kan zitten, zo zit hij niet snel te strak. Ik had hem natuurlijk volle bak strak om mn borst zitten. Verder gewoon even zoeken en dan een streepje zetten als hij goed zit. Heb je nog andere hapklare tips? Je weet maar nooit.

Ze zeggen dat je hem ook zo moet dragen zodat bij een eventueel schot de kogel niet tussen het vast kan komen. Of dit helpt geen idee, maar ik draag het wel altijd zo.