Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 791538 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #1430 Gepost op: 28 maart 2013, 20:20:25
Je hebt toch voor een uniformberoep gekozen? Dus is iedereen in eenheid van tenue gekleed, zo ook in het zwembad. Alleen een zwembroek voor vrouwelijke collega's was blijkbaar niet gewenst, dus dan iedereen in badpak.

Ik heb er ook geen probleem mee hoor, is alleen beetje vreemd om te horen aangezien je het toch niet vaak ziet, een man in badpak. En die vergelijking gaat niet helemaal op, want zo is er ook onderscheid in de hoed bij vrouwen en de pet bij mannen  ;)


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #1431 Gepost op: 28 maart 2013, 20:21:04
Ik voelde mij de eerste keer ook niet prettig in badpak. Maar na 2/3 keer weet je niet beter.
En wat maakt het ook uit, de rest heeft het ook.
--Niets is wat het lijkt--


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1432 Gepost op: 28 maart 2013, 20:30:36
Was even wennen.. maarja
Wat hierboven al werd gezegd eenheid van tenue dat blijft terugkomen binnen de academie


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1433 Gepost op: 28 maart 2013, 20:40:58
Hoop dat 'ie in 1x past bij je. Ik heb mijne tot 3x aan toe moeten omwisselen omdat hij te strak zat. En er dan achterkomen in het zwembad zelf...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1434 Gepost op: 28 maart 2013, 20:59:47
De tranen lopen over me gezicht van het lachen over het badpakverhaal.
Wil wel een keer een zwemsessie van jullie meemaken.  098uo 098uo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1435 Gepost op: 28 maart 2013, 21:10:07
Het is niet zozeer eenheid van tenue, zoals velen hier stellen, wat de doorslag heeft gegeven (al zal dit vast zo verkocht worden). Een eenduidig inkoopbeleid met kostenvoordelen is de voornaamste reden.

Het badpak is even wennen, maar binnenkort weten we niet meer beter!  ;)
Senior GGP / Oost-Brabant


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1436 Gepost op: 28 maart 2013, 21:38:01
Hahaha oh schitterend dit. Voor de duidelijkheid, ik ga ook in Rotterdam naar school, en bij mij staat er gewoon zwembroek op.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1437 Gepost op: 28 maart 2013, 21:40:08
Op mijn lijst staan bij nadere inspectie ook geen ME kisten, alleen de overall (2x). Ik moet dus alles gaan doen met maar 1 paar schoenen! Er staan echter wel een paar dingen op die totaal niet gebruikt gaan worden, eigenlijk wel zonde. Die sjaaltjes ga ik niet gebruiken, net als de parka. Heb liever een extra blouson erbij. Leuke is ook dat op mijn kledinglijst een badpak wordt aangeven, neem aan dat dit voor de heren een zwembroek zal zijn?!  :P
Hahaha oh schitterend dit. Voor de duidelijkheid, ik ga ook in Rotterdam naar school, en bij mij staat er gewoon zwembroek op.
Dan zou ik blackice toch even willen adviseren om te kijken of ze het vinkje bij het juiste geslacht hebben gezet bij zijn sollicitatie. Begon hij niet ook al over die halsdoekjes en de rok?  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1438 Gepost op: 28 maart 2013, 21:43:25
Dan zou ik blackice toch even willen adviseren om te kijken of ze het vinkje bij het juiste geslacht hebben gezet bij zijn sollicitatie. Begon hij niet ook al over die halsdoekjes en de rok?  ::)

Ik krijg de halsdoekjes, maar er staat bij mij heel groot HEREN bovenaan, dus ik denk dat er hier en daar een vergissing is gemaakt.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1439 Gepost op: 29 maart 2013, 00:26:47
Misschien krijg je ook zo'n kansloos klein afschuwelijk stropdasje waar de dames uit de nieuwe lichtingen mee lopen  :-X