Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 774010 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1550 Gepost op: 20 mei 2013, 15:10:32
Er is dadeijk geen zwart vest. Je hebt de witte hoes, de gele hoes (zichtbaarheidshoes) en de hoes in de kleuren van de polo. De (zwarte) hoes is nu zo omdat de huidige kleding er zo uit ziet.

Aha, dus de gele strepen komen ook op de zwarte hoes?


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #1551 Gepost op: 20 mei 2013, 15:39:50
Aha, dus de gele strepen komen ook op de zwarte hoes?

Klopt inderdaad. Zie onderstaande afbeelding.



Al begrijp ik persoonlijk ook niet waarom er gekozen is voor de gele strepen/geel vlak op het uniform, wanneer je de keus krijgt om er een geel vest overheen te dragen. Volledig donkerblauw lijkt mij persoonlijk ook praktischer. Wanneer je op wil vallen doe je dit door het vest. Maar goed, dit is ook al ruimschoots besproken in het draadje over het nieuwe uniform. Het is in ieder geval al positief dat er eindelijk een praktisch uniform komt!  :)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1552 Gepost op: 20 mei 2013, 15:51:40
Thanks voor reacties en plaatje, het is mij helder!


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1553 Gepost op: 20 mei 2013, 16:12:36
Wees toch blij met het nieuwe uniform. Eindelijk iets wat we op straat kunnen gebruiken.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1554 Gepost op: 21 mei 2013, 11:09:43
Ik weet niet of bij de invoering van het nieuwe vest er een draagplicht komt. Voor zover ik weet is dat bij het huidige vest niet aan de orde en zal je, ook met de invoering van het nieuwe vest altijd collega's houden die het niet dragen of het vest fijn achterin de auto leggen en op hun 'intuïtie' afgaan wanneer wel aan te trekken.

Ik hoor graag of iemand wat weet van een draagplicht.

Nu is er trouwens ook een discussie of er nu wel of geen draagplicht is. Bij ons (jou en mijn) korps is er op schrift gesteld dat er geen draagplicht is, maar een draagadvies. Echter staat in de Arbowet wel dat een werknemer verplicht is om alle veiligheidsmiddelen te gebruiken die de werkgever verstrekt. De vraag is nu of het vest daaronder valt. Als dat zo is, ben je dus gewoon verplicht het te dragen.

Dit zal pas uitgezocht worden op het moment dat het fout gaat. En dan is het te laat.
Zelf heb ik het vest altijd aan op het moment dat ik de straat op ga, tenzij het uit tactische overwegingen beter is dat ik hem niet aan heb.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1555 Gepost op: 21 mei 2013, 11:21:34
Iemand nog tips om beurze heupen na het dragen van een koppel te voorkomen e050
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1556 Gepost op: 21 mei 2013, 11:27:32
Iemand nog tips om beurze heupen na het dragen van een koppel te voorkomen e050

Nooit last van. Misschien je koppel iets losser doen?

Nu is er trouwens ook een discussie of er nu wel of geen draagplicht is. Bij ons (jou en mijn) korps is er op schrift gesteld dat er geen draagplicht is, maar een draagadvies. Echter staat in de Arbowet wel dat een werknemer verplicht is om alle veiligheidsmiddelen te gebruiken die de werkgever verstrekt. De vraag is nu of het vest daaronder valt. Als dat zo is, ben je dus gewoon verplicht het te dragen.

Dit zal pas uitgezocht worden op het moment dat het fout gaat. En dan is het te laat.
Zelf heb ik het vest altijd aan op het moment dat ik de straat op ga, tenzij het uit tactische overwegingen beter is dat ik hem niet aan heb.

Ik bedoelde natuurlijk beschermingsmiddelen    e050
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1557 Gepost op: 21 mei 2013, 11:30:32
Iemand nog tips om beurze heupen na het dragen van een koppel te voorkomen e050
Of je koppel iets losser doen, je kan proberen hem iets hoger of lager op je heup te plaatsen, en eventueel je spullen aan je koppel iets van plek verschuiven zodat het niet op je heup drukt.

(en anders gewoon doorbikkelen, na een tijdje went het...)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1558 Gepost op: 21 mei 2013, 11:33:51
Iemand nog tips om beurze heupen na het dragen van een koppel te voorkomen e050

Dat is na twee weken over ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1559 Gepost op: 21 mei 2013, 11:35:26
Dat is na twee weken over ;)
Tsja met maar 1 dienst per 2 weken gaat dat nog wel even duren vrees ik  e050
Hobby Bobby eenheid Den Haag