Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 802141 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #1820 Gepost op: 29 januari 2018, 20:16:23
Zag t ook al... vind het niet praktisch. Als je buiten loopt terwijl je geen ovd-p bent moet je steeds je hoes verwisselen. Geef mij 't hesje maar!

Heb hem nog niet eerder gezien. Maar dat van dat wisselen zal wel niet; lijkt me dat je dan gewoon een extra compleet vest aanschaft (op kosten van)
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1821 Gepost op: 29 januari 2018, 20:33:11
Of een flap die je los kan halen. Vind het persoonlijk wel goed dat ze direct herkenbaar zijn.

securitynl

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1822 Gepost op: 29 januari 2018, 20:55:57
Dragen jullie momenteel bij de politie allemaal de Meindl's? Werk sinds kort weer deels in de beveiliging en zoek ook nog nieuwe werkschoenen (oude Bata legerkisten zijn dringend aan vervangen toe). Zit te twijfelen tussen Meindl, Haix of Magnum Viper Pro, daar hoor ik ook goede verhalen over. Iemand ervaring met de Haix of Magnum's in vergelijking met de Meindl's ?
En welke dienstkoppel dragen jullie momenteel bij de politie, is dat toevallig de Uncle Mike's? Ik zit nog te twijfelen tussen nylon of leer (niet zo'n goede ervaringen met nylon in het verleden, maar uncle mikes schijnt goed te zijn). Weet iemand misschien ook wat dit voor een model/type dienstkoppel is dat op onderstaande foto wordt gedragen (lijkt ook buiten de broekriem gedragen te worden)? Deze foto is van de politie uit Luxemburg. Dank alvast voor jullie meningen!

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1823 Gepost op: 29 januari 2018, 22:21:13
Zowel Haix als Meindl zijn beschikbaar binnen het OPU.

Ik zou echter kijken naar wat je zelf prettig vindt zitten en niet hetzelfde als de politie willen.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #1824 Gepost op: 30 januari 2018, 00:04:01
Bij ons lopen er nu ook collega's rond met "hondengeleider" of "Team Verkeer" op de rug...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #1825 Gepost op: 30 januari 2018, 09:02:53
Heb hem nog niet eerder gezien. Maar dat van dat wisselen zal wel niet; lijkt me dat je dan gewoon een extra compleet vest aanschaft (op kosten van)
Een hoes kun je gewoon met je eigen kledingbudget bestellen (dus de gele, zwarte of witte hoes). Echter de platen die erin zitten - die de bescherming bieden - die kun je niet met je kledingbudget aanschaffen. En gezien de prijs van die platen gaan ze die ook niet zomaar aan elke OvD uitreiken denk ik 98uiye

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1826 Gepost op: 30 januari 2018, 09:12:48
Bij ons lopen er nu ook collega's rond met "hondengeleider" of "Team Verkeer" op de rug...

De toegevoegde waarde van "hondengeleider" snap ik nog wel, maar "team verkeer" of "wijkagent" vind ik zulke onnodige aanpassingen. Net zoals de patches die sommige eenheden gebruiken. Waarom wil je jezelf zo onderscheiden, alsof je anders of beter bent als de rest.

Waarom niet? Ik ben binnen twee minuten van hoes gewisseld. Ik loop standaard in de standaard hoes maar voor bepaalde werkzaamheden moeten wij de gele hoes voeren, zoals op stations. Als je eenmaal een paar keer gewisseld hebt gaat het steeds eenvoudiger.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1827 Gepost op: 30 januari 2018, 20:24:07

Dat gaat écht niet gebeuren, weet je hoeveel geld dat kost? Een hoes kost vrijwel niets.

Waarom niet? Ik ben binnen twee minuten van hoes gewisseld. Ik loop standaard in de standaard hoes maar voor bepaalde werkzaamheden moeten wij de gele hoes voeren, zoals op stations. Als je eenmaal een paar keer gewisseld hebt gaat het steeds eenvoudiger.

Vind ik echt geen doen, dat zou voor mij vrijwel dagelijks de hoes wisselen betekenen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Kountain

• Forum gebruiker
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1828 Gepost op: 30 januari 2018, 21:18:27
De toegevoegde waarde van "hondengeleider" snap ik nog wel, maar "team verkeer" of "wijkagent" vind ik zulke onnodige aanpassingen. Net zoals de patches die sommige eenheden gebruiken. Waarom wil je jezelf zo onderscheiden, alsof je anders of beter bent als de rest.

Vandaag kwam ik zelfs een brigadier tegen die een blauw defensie naamlint op zijn borstvlak van zijn softshell had gestikt.

Voor wat betreft de OVD hoes, lijkt mij ook onpraktisch in verband met de jas die men ook nog heeft. Dan heb je alsnog een hesje nodig. Daarnaast hoef je toch niet de gehele dienst zichtbaar te zijn als OVD als je niet in die actieve rol zit? Ik ben nu ook nog geen enkele OVD tegen gekomen die de hele dienst met een groen hesje aan loopt. En om nu tijdens een casus eerst twee minuten te pakken om je hoes te verwisselen..
Uitspraken op persoonlijke titel

Kountain

• Forum gebruiker
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1829 Gepost op: 31 januari 2018, 21:58:51
Het wordt steeds creatiever. Ik dacht dat ik alles al had gezien, maar vandaag een ROT gezien welke gemonteerd was aan het veiligheidsvest op de schouders. Het leek er plat op genaaid, dus geen flappen waardoor het op de vleugels leek zoals bij een proefvest bij de testen voorafgaand.

Hoe wordt hier binnen de eenheden mee om gegaan? Lijkt nu alsof ze alles gaan gedogen.
Uitspraken op persoonlijke titel