Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793331 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #90 Gepost op: 19 januari 2010, 16:16:54
haha als weer terug gedraaid nu nog wachten op mijn windstopper en dan heb ik alles weeer. oja nu nog een gele lere motorjas/broek die goed gekeurd is.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #91 Gepost op: 19 januari 2010, 19:31:41
*zucht*....

Ben blij dat ik nog snel wat truien en thermo kleding heb kunnen bestellen vorig jaar. Straks krijgen we ook nog roze koppels of zo...  ::)

dat lijkt me wel wat roze koppels krijg je er dan ook van die bonte handboeien bij en ipv. de gummie knuppel een leer zweepje ;D ;D ;D
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #92 Gepost op: 20 januari 2010, 19:57:47
Oke even alles aan de kant maar het is toch niet normaal met die ter horst. het hele basis pakket is uitgekleed, heee. Ik heb nu geluk dat ik bij een andere club zit en van alles en nog wat kan bestellen. Maar je zal in de wijk werken ben je mooi het haasje met dit weer.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #93 Gepost op: 20 januari 2010, 20:54:22
Oke even alles aan de kant maar het is toch niet normaal met die ter horst. het hele basis pakket is uitgekleed, heee. Ik heb nu geluk dat ik bij een andere club zit en van alles en nog wat kan bestellen. Maar je zal in de wijk werken ben je mooi het haasje met dit weer.

Dat kan je wel stellen zo meteen wil ze nog dat je zelf je gehele pak gaat betalen dat mens is maf heeft teveel en te lang op school gezeten en in de praktijk heeft ze nooit iets gepresteerd
zelf zitten in een verwarmd kantoor en een staats auto.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #94 Gepost op: 20 januari 2010, 23:07:04
Reactie van Ter Horst was vandaag bij ons te lezen op intranet. District8 heeft de tekst op hun site geplaatst:

Beste politiemensen,

In de Volkskrant van gisteren stond dat ik zou vinden dat politiemensen vooral een “vriendelijk” imago moeten hebben, en dat ook jullie kleding dat zou moeten uitstralen. En in de Telegraaf van 15 januari suggereerde een vakbondsbestuurder dat ik jullie letterlijk in de kou laat staan door geen thermische onderkleding toe te staan. Het is allebei onzin.

Gezag uitstralen
Ik vind dat de politie in alle omstandigheden met gezag moet optreden. Vriendelijk als het kan, en stevig als dat nodig is. Het publiek moet daardoor waardering, respect en ontzag voor de politie hebben.

Dat gezag moet de politie ook uitstralen, in gedrag en zichtbaar met het uniform. Gezag uitstralen is niet hetzelfde als er stoer of agressief uitzien. Net zoals hulp verlenen niet hetzelfde is als soft doen. Ook hulp verlenen doet de politie met gezag. Het huidige uniform straalt volgens mij de juiste vorm van gezag uit. Niet soft en niet para-militair.
Nieuwe broek en veiligheidsvest

Maar ook moeten politiemensen kleding hebben waarin zij goed kunnen werken. Op dat punt zijn er nog verbeteringen mogelijk: er zijn klachten over de broeken (voor mannen en vrouwen, zomer- en wintervariant) en over het veiligheidsvest. Samen met de politievakbonden werken we daaraan.

Er zijn plannen voor een nieuwe broek voor op straat (een ‘operationele pantalon’) en voor op kantoor. De broek voor op straat moet meer bewegingsruimte bieden, beter zitten, beter bestand zijn tegen wind, water en vuil, en opzetzakken hebben op de bovenbenen. Er is een prototype gemaakt (zie foto), maar hoe de broek er precies uit gaat zien moet blijken na draagproeven en definitieve goedkeuring in overleg met de vier politiebonden.

Ook moet er een nieuw veiligheidsvest komen, want het huidige vest is te warm en zit niet goed als je in de auto of op een motor zit. We zoeken daarbij naar een goed vest dat onder het overhemd wordt gedragen, maar wie weet is er ook een vest te vinden dat over het overhemd komt. De kans op dat laatste lijkt overigens minder groot.

Dan het ondergoed. Al sinds jaar en dag zit er geen landelijk voorgeschreven ondergoed in het basispakket kleding. Dat was vroeger al niet zo, en met de introductie van het nieuwe uniform een paar jaar geleden bleef dat zo. Wel kunnen de korpschefs de mogelijkheid bieden om als dat nodig is speciale onderkleding te verstrekken of te betalen, bijvoorbeeld thermisch ondergoed. De korpsen hebben de manier van bestellen per 1 januari veranderd, voor bijzondere bestellingen moet je nu bij je eigen korps zijn.

Het maken van een goede keuze en het aanschaffen van nieuwe spullen kost wel even tijd. Dus helaas, het is geen kwestie van volgende week of volgende maand. Maar dát er nieuwe broeken en veiligheidsvesten komen, staat wel vast. Zodat jullie allemaal goed, veilig en met gezag jullie werk kunnen doen.



Met vriendelijke groet,



Guusje ter Horst
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

En een foto van de nieuwe "worker"


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #95 Gepost op: 21 januari 2010, 00:37:11
Politie wacht op broek die lekker zit

http://www.at5.nl/artikelen/30842/politie-wacht-op-broek-die-lekker-zit
woensdag 20 januari 2010 19:58

Politieagenten moeten nog even geduld hebben voor ze hun nieuwe broeken kunnen aantrekken. Weliswaar is er al eentje klaar die beter zit dan de oude broeken, maar agenten moeten het nieuwe model nog uitproberen.
 Ook moet de nieuwe broek in de smaak vallen bij de politiebonden.
Dat staat in een brief die politieminister Guusje ter Horst woensdag aan alle agenten heeft gestuurd. Over de oude broek waren ze niet erg te spreken, dus krijgen ze zowel voor op kantoor als op straat (de 'operationele pantalon') een nieuw model. Dit zit niet alleen lekkerder, maar is ook beter bestand tegen weer en wind. Op de bovenbenen komen opzetzakken. Dat de politie door de iets vlottere look een vriendelijk imago zou krijgen, noemt Ter Horst onzin. Een politieagent is vriendelijk als het kan, maar moet daarnaast gezag uitstralen, ook met het juiste uniform.
Samen sterk in de hulpverlening!


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #96 Gepost op: 21 januari 2010, 09:41:33
Even los van de inhoud van de brief van `onze` minister, erger ik me wat aan de vorm waarin ze schrijft. Waarom dat ge-je en ge-jouw en ons niet gewoon met u aanspreken. Over gezag en respect gesproken...

Of ben ik nu ouderwets? :-\


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #97 Gepost op: 21 januari 2010, 11:01:32
Mag ik ook nog mijn mening geven over de worker of geloven we dat wel? Misschien dat hij in het echt mee valt maar ik twijfel eraan...

En onze minister wil geloof ik wat geloofwaardigheid terugwinnen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #98 Gepost op: 21 januari 2010, 11:41:58
Mag ik ook nog mijn mening geven over de worker of geloven we dat wel? Misschien dat hij in het echt mee valt maar ik twijfel eraan...

En onze minister wil geloof ik wat geloofwaardigheid terugwinnen?

nou.... als ik die worker zie... dan heb ik het idee dat het hetzelfde wanstaltige broekje is met een zak erop genaaid.... stom gedoe... we hebben een goede worker... en die is bij de ME en de hondengeleiders in gebruilk.....

maar nee stel je voor... we gaan het wiel opnieuw uitvinden... we moeten bezuinigen en wat doen we... bakken met geld uitgegeven aan draagproeven, etc etc....

Ik vraag me wel eens af waarom moet het allemaal zo verschrikkelijk moeilijk... waarom moet het allemaal zo verschrikkelijk moeilijk en duur...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #99 Gepost op: 21 januari 2010, 12:14:39
Die Ter Horst snapt er echt niets van.  >:(
Als ze willen dat ik een modeshow ga lopen in dit pakkie met die veel te korte jas met veel te veel opvallende strepen en kleurtjes dan had ik wel in het Gooi gesolliciteerd.
De zwarte jas, kwam volgens mij uit de VS, zat beter en stond beter.
En nu de coltrui uit het pakket (althans in RR). Het moet niet gekker worden.
Gelukkig had ik er nog een paar. Maar kom op zeg. Zijn we hier nu met een modeshow op straat bezig of willen we gewoon kleding wat bijdraagt aan de uitstraling. Ik zeg dus niet dat je alleen uitstraling hebt door het uniform.

Vooral deze zin: "Het huidige uniform straalt volgens mij de juiste vorm van gezag uit. Niet soft en niet para-militair."
Als er een uniform is in europa dat niet voldoet, dan is het wel het Nederlandse uniform. Leuk voor op kantoor, maar voor op straat al lang niet meer.
Vraag me ook af of de worker nog daadwerkelijk gaat komen.

Echt.......
Guusje snapt het echt niet.  >:(
Crime is a disease  I'm the cure When everythi