Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793313 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #110 Gepost op: 30 januari 2010, 20:21:26
Kleding protocol is toch maar iets zwart wits waar volgens mij in heel politie Nederland vanaf geweken wordt.
Ik draag zelf, net als menig ander collega hier op bureau ook gewoon nog met regelmaat korte mouwen. Zit gewoon het lekkerst en ook minder strijk werk ;) Al is het nu dusdanig koud dat ik lekker de coll trui aan heb met daaronder thermo. Maar de korte mouwen zullen hopelijk snel weer aan gaan hier! Heb ook nog nooit iemand er over horen klagen.
De foto bekijkende ziet de blouse er toch ook beter uit bij de collega in vergelijking met de collega met de jas welke over zijn wapen heen hangt, geen tekst POLITIE aan de achterzijde uitgeklapt en ook de reflectie strepen op de mouwen naar binnen toe. Als we dan toch over het kleding protocol gaan praten mogen ze wat mij betreft vandaag nog invoeren dat je gewoon aan de voor- en achterzijde de tekst politie uit geklapt hebt, korps logo op de jas, reflectiestrepen naar buiten toe gekeerd en voor de collega zelf er altijd voor zorgen dat je jas niet over je wapen heen hangt... Is geen gezicht zo de jas dragen. Lijkt net een burgerjasje op deze manier. Maarja dat is weer een andere discussie.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #111 Gepost op: 30 januari 2010, 21:23:04
Tsja, het kledingprotecol is gewoon een vast gesteld iets waar in veel korpsen nog wél waarde aan word gehecht en waar je, wanneer je jezelf er niet aan houd gewoon op correctiegesprek mag komen....
Overigens dragen veel collega's de politieteksten naar binnen, ikzelf ook. Als het nodig is, trek ik me gele hesje wel aan  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #112 Gepost op: 30 januari 2010, 22:07:43
Ik draag 'm gewoon naar buiten. Als ik op de scooter rij zit daar ook mn gele hesje in. Verder vind ik het wel mooi staan.
Reflectiestrepen naar buiten vind ik dan weer te..


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #113 Gepost op: 30 januari 2010, 22:25:00
ik draag meestal niet eens een jas, thermosihrt lange mouwen en vest, met daarover de bekende coltrui....

Warm zat, lekker functioneel.... winterbroek en kisten... heurlijk met dit weer....


 O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #114 Gepost op: 31 januari 2010, 16:37:02
Tsja, het kledingprotecol is gewoon een vast gesteld iets waar in veel korpsen nog wél waarde aan word gehecht en waar je, wanneer je jezelf er niet aan houd gewoon op correctiegesprek mag komen....
Overigens dragen veel collega's de politieteksten naar binnen, ikzelf ook. Als het nodig is, trek ik me gele hesje wel aan  ::)

Een protecol ken ik niet, protocol wel  ::)

Ik vind de teksten op de jas gewoon een teken van herkenbaarheid. Helemaal in't publiek domein. Mensen moeten nu niet denken dat ze door die 2 woordjes nu ineens geen geel vest meer hoeven aan te trekken, das dan weer een beetje naïef :D


EotS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #115 Gepost op: 31 januari 2010, 16:55:28
Ook zo handig: ik werk in een recherche functie maar krijg het verdekt draagmiddel niet uitgereikt .... Iemand van de collega's een idee waar ik deze dan zonder de webwinkel kan kopen ... ????


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #116 Gepost op: 31 januari 2010, 16:57:54
Ook zo handig: ik werk in een recherche functie maar krijg het verdekt draagmiddel niet uitgereikt .... Iemand van de collega's een idee waar ik deze dan zonder de webwinkel kan kopen ... ????

Als het goed is, worden deze verstrekt cq. besteld door de kledingcontactpersonen in het korps.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #117 Gepost op: 31 januari 2010, 18:39:59
Bij ons gaat dit nu even via de WTC, die gaat wat dingen hierover voor ons uitzoeken. Ook als uniformpersoneel lopen we soms in burger en dat quik-defence holster mag niet meer dus moet ik wel iets anders krijgen.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #118 Gepost op: 31 januari 2010, 19:02:47
Bij ons gaat dit nu even via de WTC, die gaat wat dingen hierover voor ons uitzoeken. Ook als uniformpersoneel lopen we soms in burger en dat quik-defence holster mag niet meer dus moet ik wel iets anders krijgen.....

De kans dat aspriranten nog (zelf) een holster gaan krijgen is bij heel veel korpsen tot het nulpunt gedaald. Dingen kosten toch nog redelijk wat centen en gaan (gezien de nieuwe aanbesteding) geen jaren meer mee. Zou opzich best een idee zijn om gewoon per bureau 10 van die dingen aan te schaffen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EotS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #119 Gepost op: 31 januari 2010, 20:07:24
Als het goed is, worden deze verstrekt cq. besteld door de kledingcontactpersonen in het korps.

Ja, maar die levert ze niet uit aan onze afdeling maar wel aan de andere recherche afdelingen. Kost namelijk geld..... Wel kreeg iedereen een Yaqui holster......