Kleding protocol is toch maar iets zwart wits waar volgens mij in heel politie Nederland vanaf geweken wordt.
Ik draag zelf, net als menig ander collega hier op bureau ook gewoon nog met regelmaat korte mouwen. Zit gewoon het lekkerst en ook minder strijk werk
Al is het nu dusdanig koud dat ik lekker de coll trui aan heb met daaronder thermo. Maar de korte mouwen zullen hopelijk snel weer aan gaan hier! Heb ook nog nooit iemand er over horen klagen.
De foto bekijkende ziet de blouse er toch ook beter uit bij de collega in vergelijking met de collega met de jas welke over zijn wapen heen hangt, geen tekst POLITIE aan de achterzijde uitgeklapt en ook de reflectie strepen op de mouwen naar binnen toe. Als we dan toch over het kleding protocol gaan praten mogen ze wat mij betreft vandaag nog invoeren dat je gewoon aan de voor- en achterzijde de tekst politie uit geklapt hebt, korps logo op de jas, reflectiestrepen naar buiten toe gekeerd en voor de collega zelf er altijd voor zorgen dat je jas niet over je wapen heen hangt... Is geen gezicht zo de jas dragen. Lijkt net een burgerjasje op deze manier. Maarja dat is weer een andere discussie.