Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793304 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #120 Gepost op: 31 januari 2010, 20:29:21
Ja, maar die levert ze niet uit aan onze afdeling maar wel aan de andere recherche afdelingen. Kost namelijk geld..... Wel kreeg iedereen een Yaqui holster......

Tsja ... Met niet door het korps verstrekte holsters ga je risico's lopen die je beter (als je eenmaal zover bent) beter niet kunt lopen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #121 Gepost op: 31 januari 2010, 21:37:31
De kans dat aspriranten nog (zelf) een holster gaan krijgen is bij heel veel korpsen tot het nulpunt gedaald. Dingen kosten toch nog redelijk wat centen en gaan (gezien de nieuwe aanbesteding) geen jaren meer mee. Zou opzich best een idee zijn om gewoon per bureau 10 van die dingen aan te schaffen....
Ja, dat bedoelde ik ook.
Er wordt nu gekeken of er een aantal kunnen worden besteld voor bij de PLOT ofzo.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #122 Gepost op: 16 april 2010, 17:22:16

Schiet het al eens wat op? Of wordt dit door het vertrek van Ter Horst op de lange baan geschoven (als dat al niet zo was ::))?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #123 Gepost op: 16 april 2010, 19:18:48
Ja, dat bedoelde ik ook.
Er wordt nu gekeken of er een aantal kunnen worden besteld voor bij de PLOT ofzo.
Ja... dat ken ik... uiteindelijk liggen die allemaal bij iemand per ongeluk in het kluisje, of issie per ongeluk aan het koppel blijven zitten... ;) sta je daar met je kanon in je klauwen :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #124 Gepost op: 17 april 2010, 00:17:30
Ja... dat ken ik... uiteindelijk liggen die allemaal bij iemand per ongeluk in het kluisje, of issie per ongeluk aan het koppel blijven zitten... ;) sta je daar met je kanon in je klauwen :P

Dit kun je gemakkelijk aftimmeren door de nieuwe manier van sleutel-beheer.
Kluisjes die op slot gaan, sleutel gaat in een electronische sleutelkast en de sleutel van de kluis word op naam uitgegeven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #125 Gepost op: 20 juni 2010, 23:51:25
Enkele nieuwtjes uit de Voorzien:

De Forensische Opsporing gaat ook één standaard kledingpakket krijgen.

De aanbesteding van de nieuwe politiebroek word gestart. De broek moet meer bewegingsvrijheid geven, beter zitten, water & vuil afstotend, winddicht, winterproof en opzetzakken op de bovenbenen.

De broek die eerder in de diverse media is getoond is niet het ontwerp zoals dit terug gaat komen op straat. Het gevoel alsof alles al bepaald was en het ''softe'' uiterlijk hiervan doen VtSPN doen mededelen dat de diverse draagproeven de uitslag  gaan geven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #126 Gepost op: 21 juni 2010, 20:03:39
hmmm.....ergens zegt mijn onderbuik dat we gewoon toch lekker die broek met opgenaaide zakken krijgen. Maargoed, we zullen zien! ergens in 2013 ofzo.... :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #127 Gepost op: 21 juni 2010, 20:26:36
Bij MinDef speelt dat ook. Tijdens kantooruren je pantalon aan, want de klant / burger blablabla.
's Nachts en in de weekenden de gevechtsbroek, door jullie ''worker'' genoemd.

Zelfde reden; zou te agressief overkomen. Maarrrr, een pluspuntje: dit jaar ook ''zomergevechtsbroeken'' gehad. Zijn lekker dun. Ze komen alleen wel tot net onder je knieën  :-X Oftewel, beetje kort uitgevallen.  ;D Maar de gewone gevechtsbroeken zijn perfect, je kunt er zelfs IBT mee doen. Als je het niet te gek maakt dan.

Heb er op gezocht, maar is minimaal. Een of andere securitysite heeft iets wat erop lijkt. Ik heb er wel een foto van, maar dan circuleert mijn boeventronie ook hier op het forum. En dat wil ik niemand aandoen.  ;D

Zwart balkje? ;D
Zal even kijken of ik een foto kan vinden.
Overigens ben ik van mening dat het al stukken scheelt of je de broek in de schoenen (kisten) doet of niet. Door het in de kisten te stoppen kan je iedere broek wel een agressieve uitstraling geven...

Heeft iemand een afbeelding van de beoogde worker?

Hier het lang verstopte fototje van mijn kant, ff mijn harses eraf geknipt (vroegere tijden, e.e.a. kan inmiddels wel gepubliceerd worden   ) Maar, die zakken aan de zijkant vallen net weg op de foto, maar hoop een beetje een indruk van de ''workers'' te kunnen geven! Want die zakken zitten er wel degelijk.. Ruime, stevige zakken.



sylvester1986

  • Gast
Reactie #128 Gepost op: 21 juni 2010, 20:35:07
Goh een diemaco C8A1 bij het MBK  :o zeker flinke dreiging  :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #129 Gepost op: 21 juni 2010, 20:40:09
Goh een diemaco C8A1 bij het MBK  :o zeker flinke dreiging  :P

Dat was niet in MBK-diensttijd. Dit was ''vrije-tijd''...om misverstanden te voorkomen. Vragen via PM.  ;)