Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793256 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #170 Gepost op: 14 oktober 2010, 23:59:25
Gefotografeerd op Fred.Kaz, zo te zien. Ik meen vanaf een internetsite welke ook te zien is in het  DBBO-topic. Ook de blauwe gevechtsbroek en het vest is ruim besproken op dit forum. (kan nog steeds een legerdump beginnen thuis)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #171 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:17:29
ja klopt dinges, de foto komt van deze site ------> http://www.defensie.nl/cdc/vastgoed/bewaking_en_beveiliging/ en staat in het DBBO topic.
Goed Dinges, jij ken deze soort kleding.... is het wat??


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #172 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:30:42
Goed Dinges, jij ken deze soort kleding.... is het wat??

Gevechtsbroek, kisten, overhemden (lang, kort, donkerblauw, lichtblauw) is allemaal prima. Nette tenue (DT, tenue 6) is minder, want zit nooit goed. Maar goed, zo af en toe hoort het erbij.  0098
De handgemaakte van Liers (lakschoentjes)  :D zijn ook prima; op bruiloften en partijen sla je geen gek figuur.  ;)

M.a.w: donkerblauw overhemd (lange of korte mouw), gevechtsbroek, dik vest, leuke baret (al was blauwe MBK-baret mooier) is je gevechtstenue.
Overigens kun je het vest afwisselen met een DB-kort jack of langer jack, wat je wil.

Nette tenue= pantalon, lichtblauw overhemd kort of lange mouw, stropdas (uiteraard met veiligheidskliksysteem) en nette ''van Lier'' lakschoentjes. Inclusief platte pet.

Verder hebben we nog de politie- (KMar-truien) voor als je het koud hebt. En regenjassen, broeken, thermisch ondergoed, sokken zus, sokken zo, sportpakket, sportschoenen welke speciaal worden aangemeten (voor zowel binnen als buiten) en ik kan nog wel ff doorgaan, tot Russische donkerblauwe bontmutsen aan toe. Als je nog wat wil weten, schiet maar raak.  :P


sylvester1986

  • Gast
Reactie #173 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:40:15
DT heeft nog nooit lekker gezeten zowel bij de Marine als de Luchtmacht, dus ik ben niet anders gewend.
De handgemaakte schoenen heb ik al bijna 5 jaar en nog zo goed als nieuw, maar lopen niet heel super :(
Ik ben wel tevreden met wat ik zag op de KPU site.
Hopelijk gebruik ik van de DBBO kleding wel genoeg, want van de Luchtmacht heb ik nog veel kleding in de verpakking zitten :P


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #174 Gepost op: 22 oktober 2010, 20:27:43
Ik kwam net een foto tegen van het nieuwe uniform voor administratief en technisch personeel. Hoe loopt het eigenlijk met de invoering hiervan?

Senior GGP / Oost-Brabant


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #175 Gepost op: 22 oktober 2010, 20:56:58
Dit is dan ceremonieel ofzoiets? Ik zie namelijk nog geen monteur hierin lopen... 0098



PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #176 Gepost op: 22 oktober 2010, 21:01:19
Nope, oorspronkelijk bestemd voor bijvoorbeeld al het vtsPN personeel.

Zie het niet gebeuren dat ik daar een setje van ga krijgen echter op korte termijn... ;)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #177 Gepost op: 23 oktober 2010, 15:42:50
Nee, de monteurs en bijvoorbeeld forensisch ondersteunend personeel zie ik hier ook niet in lopen. Dit lijkt me inderdaad ook meer bedoelt voor ceremoniële zaken of bijvoorbeeld voor ' burgerpersoneel'  dat op het bureau werkt...

Maar goed, nog geen nieuws dus!
Senior GGP / Oost-Brabant


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #178 Gepost op: 23 oktober 2010, 17:25:13
Nee, de monteurs en bijvoorbeeld forensisch ondersteunend personeel zie ik hier ook niet in lopen. Dit lijkt me inderdaad ook meer bedoelt voor ceremoniële zaken of bijvoorbeeld voor ' burgerpersoneel'  dat op het bureau werkt...

Maar goed, nog geen nieuws dus!

Ik heb ooit eens gelezen in het blaadje van de vtsPN dat dit onder andere gedragen zou kunnen worden door huismeesters en baliepersoneel. Voor buiten hebben ze dan een donkerrode jas gelijk aan de blauwe uniformjas. Maar heb er nog nooit iemand in zien lopen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #179 Gepost op: 23 oktober 2010, 21:03:18
gezien de bezuinigingen zie ik de invoering hiervan wel uitgesteld worden.