Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793251 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #180 Gepost op: 25 oktober 2010, 09:44:05
bijvoorbeeld forensisch ondersteunend personeel

FO Kledingpakket zal ook binnen niet al te lange tijd gaan verschijnen bij VtsPN

Ik heb ooit eens gelezen in het blaadje van de vtsPN dat dit onder andere gedragen zou kunnen worden door huismeesters en baliepersoneel. Voor buiten hebben ze dan een donkerrode jas gelijk aan de blauwe uniformjas. Maar heb er nog nooit iemand in zien lopen.

Tsja, persoonlijk vind ik het een wat aparte kleur & combinatie voor de politie ... Men laat de Nederlandse brandweer wel in (bijna) politiejassen lopen en ondersteunend personeel van de politie krijgt rood ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #181 Gepost op: 25 oktober 2010, 11:43:29
(...)

Tsja, persoonlijk vind ik het een wat aparte kleur & combinatie voor de politie ... Men laat de Nederlandse brandweer wel in (bijna) politiejassen lopen en ondersteunend personeel van de politie krijgt rood ...

De politie loopt in een witte brandweerblouse...  ::) ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #182 Gepost op: 25 oktober 2010, 11:54:50
De politie loopt in een witte brandweerblouse...  ::) ;)

Volgens mij was jij een van de mensen die de nieuwe brandweerjas (te)veel op een politieblouson vond lijken en ''bang'' was om voor een politieagent aangezien te worden bij controle's in de horeca ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #183 Gepost op: 25 oktober 2010, 12:08:59
Volgens mij was jij een van de mensen die de nieuwe brandweerjas (te)veel op een politieblouson vond lijken en ''bang'' was om voor een politieagent aangezien te worden bij controle's in de horeca ?

Ben ik nog steeds van mening.  :) Het uniform is geheel gelijk aan de politie, alleen met een brandweer sausje. Heeft ook weer te maken met geld dat het totaal nieuw ontwikkelen zou kosten.

Alleen ging het, voordat er een nieuw uniform was, al regelmatig fout omdat de politie toen overschakelde op een witte blouse. ;) :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #184 Gepost op: 25 oktober 2010, 14:43:46
al regelmatig fout omdat de politie toen overschakelde op een witte blouse. ;) :)

Maar is dat een fout van de politie of is dat een fout van de brandweer ...... Of misschien toch van de burger ?

Overigens zijn alle kazerne-uniformen bij de brandweer die ik momenteel het meest tegenkom gewoon blauw (blauwe bloes met een worker).

Maar goed, gelukkig hebben we het hier niet over de brandweerkleding ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 25 oktober 2010, 14:44:59
...Alleen ging het, voordat er een nieuw uniform was, al regelmatig fout omdat de politie toen overschakelde op een witte blouse. ;) :)

Wat ging fout, hoe regelmatig ging het fout en zijn hier ook statistieken van? Zijn er gevallen van elders in de wereld bekend of is dit een unieke situatie voor Nederland?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #186 Gepost op: 25 oktober 2010, 15:11:19
Maar is dat een fout van de politie of is dat een fout van de brandweer ...... Of misschien toch van de burger ?

Overigens zijn alle kazerne-uniformen bij de brandweer die ik momenteel het meest tegenkom gewoon blauw (blauwe bloes met een worker).

Maar goed, gelukkig hebben we het hier niet over de brandweerkleding ...

Dat zijn de jongens en meisjes die een brandje gaan uitmaken  0098 De mensen in het 'witte' tenue zijn de officieren, preventisten en ander dagdienstpersoneel. Die lopen ook wel eens zonder een grote rode vrachtauto door een straat en zijn daardoor wat 'minder' direct herkenbaar als brandweerpersoneel in de zomer. :)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #187 Gepost op: 26 oktober 2010, 12:53:20
FO Kledingpakket zal ook binnen niet al te lange tijd gaan verschijnen bij VtsPN

Tsja, persoonlijk vind ik het een wat aparte kleur & combinatie voor de politie ... Men laat de Nederlandse brandweer wel in (bijna) politiejassen lopen en ondersteunend personeel van de politie krijgt rood ...

Is dat kledingpakket hetzelfde als voor het andere ondersteunende 'burger'-personeel? Ik had namelijk ergens gelezen dat FO ook in deze nieuwe kleurstelling zou gaan werken.
Senior GGP / Oost-Brabant


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #188 Gepost op: 26 oktober 2010, 14:43:13
Is dat kledingpakket hetzelfde als voor het andere ondersteunende 'burger'-personeel? Ik had namelijk ergens gelezen dat FO ook in deze nieuwe kleurstelling zou gaan werken.

Nee, de FO zou niet dit rode kledingpakket gaan krijgen.
Dat is voor administratief, facilitair en ander ondersteunend burgerpersoneel.

Dat rode kledingpakket bevat overigens ook een werkbroek, polo en jas. Het is dus niet alleen het nette uniform zoals je dat op de foto ziet. Lijkt me ook niet handig als bijvoorbeeld een huismeester in zo'n pak z'n werk zou moeten doen ;)

De FO zou dacht ik iets met grijs krijgen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #189 Gepost op: 26 oktober 2010, 16:31:23
Aha, nou ja.. we zien het wel verschijnen dan (of niet natuurlijk  ::) )
Senior GGP / Oost-Brabant