Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793257 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #190 Gepost op: 26 oktober 2010, 18:00:57
En er zijn ook creatieve manieren om je aan te kleden  0098

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #191 Gepost op: 26 oktober 2010, 18:03:07
En er zijn ook creatieve manieren om je aan te kleden  0098

Ghehe...haast, stress, of een combi daarvan?  :D Ik zat eens op een zelfde manier te worstelen met m'n groene hesje: eerste ambulance.  0098


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #192 Gepost op: 26 oktober 2010, 18:47:49
En er zijn ook creatieve manieren om je aan te kleden  0098



Eitlop. Wat is dat voor organisatie?   0098
Senior GGP / Oost-Brabant


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #193 Gepost op: 27 oktober 2010, 01:40:06
dezelfde als die van POTS - EITILOP.

en mbt tot die foto...dit is wel heeeeeeeeel knullig :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #194 Gepost op: 27 oktober 2010, 22:44:34
en mbt tot die foto...dit is wel heeeeeeeeel knullig :D

Ik reed er langs en vond het echt fotowaardig ... Bleef er ook gewoon op deze wijze mee rondlopen  :D
Enige wat ik me kan bedenken is een ''ik sta voor lul actie'' door de collega's
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #195 Gepost op: 3 december 2010, 00:06:19
Op mediatv.nl zag ik een voor mij onbekend type jas voorbij komen. De jas is te zien in het filmpje bij dit item: http://www.mediatv.nl/nieuws/5199/Fiets_gevonden_van_vermiste_Farida_(video).html

Het gaat om de man rechts, witte jas met blauw schouderstuk.

Weet iemand wat voor jas en/of functionaris dit is?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #196 Gepost op: 3 december 2010, 07:42:11
Als ik mij niet vergis een Rotterdamse OvD-P  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #197 Gepost op: 5 december 2010, 00:32:29
„Kleding agent niet berekend op flinke kou”

DEN HAAG – Agenten die op de fiets de wijk in moeten of ’s nachts dienst op straat hebben, lijden onder de kou. Ze missen veelal bontmutsen en thermische (onder)kleding, stelt SP-Kamerlid Van Raak. Hij wil dat de minister in actie komt.

Van Raak stelde vrijdag schriftelijke vragen aan minister Opstelten van Justitie. Hij zegt dat hem vanuit diverse korpsen zorgelijke signalen bereiken „doordat er vorig jaar is bezuinigd op de kleding van de politie.”

Handschoenen en cols vallen volgens Van Raak doorgaans wel onder de kledingvoorzieningen, maar in de meeste korpsen zouden agenten geen bontmutsen en thermo(onder)kleding kunnen bestellen. Hij vraagt de minister de bezuinigingen op de kleding ongedaan te maken. Ook wil het Kamerlid de garantie dat alle agenten die dat nodig hebben thermische (onder)kleding kunnen krijgen. „Er wordt een paar honderd miljoen uitgegeven aan computersystemen bij de politie. Dan kan ik me niet voorstellen dat hiervoor geen potje te vinden is”, zei hij gisteravond in een toelichting.

Politiemensen zouden de extra kledingstukken nu vaak zelf betalen. Ten onrechte, aldus Van Raak. „Ze verdienen al niet zo veel. Je kunt hen geen extra kosten laten maken omdat ze anders met kou de straat op moeten. De werkgever moet voor goede kleding zorgen.”

Woordvoerder Hermans van politiebond ANPV erkent dat extreme kou agenten in de problemen kan brengen. „Elke agent heeft een eigen kledingbudget. Wat hij aan thermisch ondergoed uitgeeft, kan hij niet aan een overhemd besteden. Bovendien zit thermisch ondergoed niet bij elk korps in het pakket.”

Bij de ANPV staat de telefoon niet roodgloeiend vanwege vragen rond winterkleding. Kleumende agenten adviseert Hermans zo nodig een voorschot op hun budget voor volgend jaar te vragen om nu al extra kledingstukken te kunnen aanschaffen.

De bezuinigingen op politiekleding staan niet op zichzelf. Recent onderzoek toonde aan dat de politie de komende jaren met een tekort van mogelijk 
269 miljoen euro te kampen krijgt. Tien korpsen staan vanwege hun financiële situatie onder (preventief) toezicht.

http://www.refdag.nl/nieuws/kleding_agent_niet_berekend_op_flinke_kou_1_519678

Misschien wordt het eens tijd om nu écht te gaan kijken naar het praktische gedeelte van het uniform. De collega's die op de (door de dienst) verstrekte schoenen lopen, glibberen en glijden werkelijk alle kanten op, de coltrui is uit het kledingpakket, thermo-kleding is er uit, de kwaliteit van de vernieuwde overhemden is meer dan belabberd enne ..... hoe zat het ook al weer met die nieuwe broek ?  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #198 Gepost op: 5 december 2010, 12:13:21
Hallo Allemaal. Ik ben nieuwe op dit forum en heb al gezocht via de zoek functie en kwam toen hier terecht.

Weet iemand hoe het zit met die ongelovelijk lelijke concept worker broek die halvewege dit jaar op internet/intranet verscheen.  
Heeft iemand enig idee wat er met dat plan is gebeurd?

Gr!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #199 Gepost op: 5 december 2010, 12:28:53
Enkele nieuwtjes uit de Voorzien:

De Forensische Opsporing gaat ook één standaard kledingpakket krijgen.

De aanbesteding van de nieuwe politiebroek word gestart. De broek moet meer bewegingsvrijheid geven, beter zitten, water & vuil afstotend, winddicht, winterproof en opzetzakken op de bovenbenen.

De broek die eerder in de diverse media is getoond is niet het ontwerp zoals dit terug gaat komen op straat. Het gevoel alsof alles al bepaald was en het ''softe'' uiterlijk hiervan doen VtSPN doen mededelen dat de diverse draagproeven de uitslag  gaan geven.

 ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !