Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793233 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #200 Gepost op: 5 december 2010, 19:29:22
http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=9846c56c-aee2-430d-8122-b145de4ccb37

men is bezig met een markt consultatie van de operationele pantalon. iaw, eerst aan het kijken wat er te koop is qua stoffen en wat er mogelijk is. Dan gaat men terug naar de tekentafel en zal men op basis van de consultatie een EA op gaan zetten net zoals dat nu loopt voor de bikerkleding. Het duurt dus nog wel ff. Mag hopen dat rond eind 2011 de aanbesteding afgerond is en wellicht de eerste broeken halverwege 2012 geleverd worden.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #201 Gepost op: 5 december 2010, 23:12:13
En de Europese Aanbesteding heeft ons tot nu toe als voordeel gebracht dat...  :-\


Mmmm, kan even zo snel niks bedenken  0098


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #202 Gepost op: 5 december 2010, 23:17:38
Als nu iedere agent een vast budget krijgt en hij kan dit zelf besteden bij 'gecertificeerde' leveranciers die 'vastgestelde kleding' leveren is er dan nog een europese aanbesteding nodig? Dus niet meer één grote leverancier maar meerdere bedrijven waar je zelf afspraken met kan maken.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #203 Gepost op: 5 december 2010, 23:29:26
Als nu iedere agent een vast budget krijgt en hij kan dit zelf besteden bij 'gecertificeerde' leveranciers die 'vastgestelde kleding' leveren is er dan nog een europese aanbesteding nodig? Dus niet meer één grote leverancier maar meerdere bedrijven waar je zelf afspraken met kan maken.

Dat is leuk op papier maar dan krijg je een choas aan wildgroei van kwaliteit en keuze. Een uniform moet wel "enig zins" gelijk aan elkaar zijn.

Wat ik niet snap aan het hele aanbestedingsbeleid. Niet alleen voor de broek, maar ook voor het vest en de vervanging van opa Walther. Waarom moet Politie Nederland altijd het wiel opnieuwe uitvinden. Er zijn zat landen om ons heen die aantoonbaar beter oplossingen hebben die we zo kunnnen overnemen. Hoelang bestaan er al workers??? Elke bedrijf wat outdoor achtige spullen leverd/maakt heeft het.. Ik noem alleen maar Blackhawk of bv 5.11 tactical. Gerenomeerde bedrijven die prima spullen maken. Hoe moeilijk kan het zijn om naar dat soort bedrijven een mailtje te sturen met de vraag: die broek die jullie verkopen, kunnen jullie die ook leveren in politiebroek blauw??? Scheelt een hoop ambtenaren, testfases, tijd, frustraties bij het personeel die er mee moet werken en de belangrijkste GELD!
Net als met het vest. Hoeveel collega`s lopen te klagen dat ze pijn in hun rug krijgen van het vest omdat ze het niet uit kunnen trekken. Praktische oplossing...Kijk naar Engeland. Het vest in de vorm van een boddywarmer.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #204 Gepost op: 6 december 2010, 00:05:11
Sterker nog: er is bij de politie gewoon al een goede broek in gebruik, de ME broek. Maar die is te militaristisch en daarom te agressief bevonden voor de "gewone" agent.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #205 Gepost op: 6 december 2010, 18:03:56
„Kleding agent niet berekend op flinke kou”

(...) maar in de meeste korpsen zouden agenten geen bontmutsen en thermo(onder)kleding kunnen bestellen. (...)

p://www.refdag.nl/nieuws/kleding_agent_niet_berekend_op_flinke_kou_1_519678]http://www.refdag.nl/nieuws/kleding_agent_niet_berekend_op_flinke_kou_1_519678[/url]
Hieperdepiep, binnenkort komt de bontmuts binnen!   3hj


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #206 Gepost op: 6 december 2010, 21:38:35
Sterker nog: er is bij de politie gewoon al een goede broek in gebruik, de ME broek. Maar die is te militaristisch en daarom te agressief bevonden voor de "gewone" agent.

Zag van de week in een of andere politievakblad een mooie kledingcombinatie: Het was de ons allen bekende ME-broek met de normale blouson erboven op. Niet verkeerd.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #207 Gepost op: 6 december 2010, 23:14:12
Zag van de week in een of andere politievakblad een mooie kledingcombinatie: Het was de ons allen bekende ME-broek met de normale blouson erboven op. Niet verkeerd.
Dat is dezelfde outfit als onze(AA) RBE er bij loopt als ze pleinendienst hebben.

Platte pet, overhemd, ME-broek, ME-kisten en blouson.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #208 Gepost op: 6 december 2010, 23:19:06
Dat is dezelfde outfit als onze(AA) RBE er bij loopt als ze pleinendienst hebben.

Platte pet, overhemd, ME-broek, ME-kisten en blouson.

Nou ben ik aardig thuis in de afkortingen, maar RBE?

Regionale ......? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #209 Gepost op: 6 december 2010, 23:21:05
Volgens mij Regionale Bijstands Eenheid, de voormalige Vliegende Brigade (of in Haaglanden Paraat Peleton)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !