Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793240 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #220 Gepost op: 24 december 2010, 22:21:13
krijg je kleding punten per jaar of? En hoeveel krijg/heb je er dan?

Je krijg elke jaar zo`n 300 kleding punten welke je naar eigen invulling mag besteden aan uniformkleding en uitrustig bij een afdeling van het klpd. Mits het bestelde item in je kleding pakket zit, anders krijg je het niet.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #221 Gepost op: 24 december 2010, 22:29:26
en heb je ongeveer een voorbeeld van hoeveel punten iets kost

broek
blouse
enz.
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #222 Gepost op: 24 december 2010, 22:33:22
exact moet je et me nie vragen...kijk nooit naar de prijs maar een broek is ongeveer 50 punten. bloes 40 dacht ik. Nieuwe jas ga je richting de 200, trui rond de 45..wapenstoktouwtje weet ik wel 0,50 punten ;) bondmuts 60 punten dat soort prijzen.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #223 Gepost op: 24 december 2010, 22:35:04
Je krijg elke jaar zo`n 300 kleding punten welke je naar eigen invulling mag besteden aan uniformkleding en uitrustig bij een afdeling van het klpd. Mits het bestelde item in je kleding pakket zit, anders krijg je het niet.


Ok heb je ook een lijstje ofzo iets wat je kunt kiezen? (of is dat ergens op internet te zien?)

Krijg je als asp. ook 300 punten bij aanstelling of..?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #224 Gepost op: 24 december 2010, 22:37:46
Op de prijslijst van vtsPN aan mijn korps waren de prijzen in euro, mijn parka (blauw) was bijvoorbeeld als rond de 270 euro! Wapenstokriempje overigens €1,-  ;)


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #225 Gepost op: 24 december 2010, 22:39:29
Als adspirant krijg je het basis uniform 1malig uitgereikt en na 1jaar in dienst te zijn geweest krijg je voor het eerst kledingpunten. En dan ga je met die punten via het intern netwerk naar een site van de klpd waar je die kledingpunten kunt besteden. Is eigenlijk net een internet winkel maar dan inten. Zo moet je het zien eigenlijk. Maar of je als adspirant direct de volle mep krijgt toegewezen na je eerste jaar weet ik eigenlijk niet...Is voor mij ook weer 6 jaar geleden ::)


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #226 Gepost op: 24 december 2010, 22:41:33
Op de prijslijst van vtsPN aan mijn korps waren de prijzen in euro, mijn parka (blauw) was bijvoorbeeld als rond de 270 euro! Wapenstokriempje overigens €1,-  ;)

Weet nie of het bij ons ook in euro`s staat. zoals ik al zei, daar kijk ik eigenlijk nooit naar. Zolang ik het zelf maar niet hoef te betalen vind ik et best ;). want laten we wel weze, voor de meeste bende die ze daar aanbieden zou ik geen cent zelf voor neer leggen.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #227 Gepost op: 24 december 2010, 23:46:30
1 punt = 1 euro.

Het aantal punten dat je krijgt is afhankelijk van je functie en neventaken. Zo krijgt een "standaard" diender minder punten dan bv een die ook nog motorrijder of ME-er is. Verkeerspolitie heeft ook weer een ander pakket dan bv de waterpolitie.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #228 Gepost op: 25 december 2010, 12:22:32
Bij defensie kun je artikelen in de ruiling gooien, dan lever je een oud artikel in en dan krijg je er nieuw spul voor terug. (met bepaalde max)
Je kan het ook als vermist opgeven, dan zal de chef moeten tekenen dat het inderdaad zo is en dan krijg je er nieuw spul voor terug.
Laatste optie is gewoon nieuw spul kopen van je geld.

Even een vraag aan de agenten, als je kledingpunten van 2010 overhoudt, kun je die dan meenemen naar 2011?


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #229 Gepost op: 25 december 2010, 12:44:19
Amsterdam wel. Maar dat verschilt per korps.