Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793184 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #260 Gepost op: 8 maart 2011, 11:47:22
het hoort niet echt in het topic... maar Bluemotions????????
wij rijden gewoon in 2.0 liter tdi'tjes Tourans (echter zou ik graag de Ford Mondeo weer terug zien, die had een veel betere wegligging voor ons werkgebied (landelijk veel lange afstanden)

zooo.. weer genoeg over auto's

Coltruien zijn bij ons in de surveillancedienst echt niet meer leverbaar.. gelukkig hebben we nog aardige motorrijders op het bureau, en ruilen we onderling wel eens wat

Wees blij met je 2 ltr, in A-A hebben we 19-tjes die ook nog eens zijn begrensd op max 160 km/u. Die aan mijn wkt gaat niet eens harder als 145 km/u.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #261 Gepost op: 8 maart 2011, 12:42:28
Wees blij met je 2 ltr, in A-A hebben we 19-tjes die ook nog eens zijn begrensd op max 160 km/u. Die aan mijn wkt gaat niet eens harder als 145 km/u.

Kleding, schoeisel graag hier. Auto's zijn inmiddels al vele malen besproken en daar zijn de aparte topic's voor  98uiye
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mrcitzen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #262 Gepost op: 11 maart 2011, 21:08:05
het hoort niet echt in het topic... maar Bluemotions????????
wij rijden gewoon in 2.0 liter tdi'tjes Tourans (echter zou ik graag de Ford Mondeo weer terug zien, die had een veel betere wegligging voor ons werkgebied (landelijk veel lange afstanden)

zooo.. weer genoeg over auto's

Coltruien zijn bij ons in de surveillancedienst echt niet meer leverbaar.. gelukkig hebben we nog aardige motorrijders op het bureau, en ruilen we onderling wel eens wat

Het is toch te gek voor woorden dat je mensen bij nacht een ontij erop uit stuurt in de kleding uit het kledingpakket.
Dat je moet gaan regelen en ritselen om een warm truitje te bemachtigen.

En dan schijnt het kledingpakket ook nog besproken te zijn met een klankbordgroepje.
Nou ik weet niet wie daar in hebben gezeten. ....


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #263 Gepost op: 24 maart 2011, 09:29:37
Het is toch te gek voor woorden dat je mensen bij nacht een ontij erop uit stuurt in de kleding uit het kledingpakket.
Dat je moet gaan regelen en ritselen om een warm truitje te bemachtigen.

En dan schijnt het kledingpakket ook nog besproken te zijn met een klankbordgroepje.
Nou ik weet niet wie daar in hebben gezeten. ....

Die mensen worden speciaal geselecteerd! Je komt alleen in aanmerking als je aan een aantal voorwaarden voldoet:

je komt in aanmerking als je:
1. al 20 jaar geen dienst meer hebt gehad in de uniformdienst.
2. klederdracht thuis ook draagt.
3. eigenlijk helemaal niet bij de politie had willen werken.
4. contactgestoord bent. want stel dat je collega's die wel op straat werken, wel een goed idee hadden.
5. de kleding van 60/70 jaar geleden ook zo mooi vond.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #264 Gepost op: 24 mei 2011, 17:49:04
Aangezien de verstrekte HAIX schoenen hebben bijgedragen aan een blessure aan mijn scheenbeen, ben ik benieuwd naar welke schoenen jullie aanhebben. Ik loop nu op Magnums stealthforce 8.0, maar vind de neus van deze schoenen er vrij lomp uitzien en degene die ik nu heb zijn eigenlijk ietsje te groot. Een collega loopt op kistjes van HAIX en vind deze goed zitten, maar ben benieuwd naar jullie ervaring/meningen...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #265 Gepost op: 24 mei 2011, 18:37:39
Net nog een nieuw paar van de half hoge Hiax dienstschoenen besteld. Voor mij voldoen ze prima. Kistjes vind ik ook fijn maar zeker met dit warme weer voldoen de schoenen prima.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #266 Gepost op: 24 mei 2011, 19:14:16
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #267 Gepost op: 24 mei 2011, 19:14:31
Net nog een nieuw paar van de half hoge Hiax dienstschoenen besteld. Voor mij voldoen ze prima. Kistjes vind ik ook fijn maar zeker met dit warme weer voldoen de schoenen prima.

Mee eens, zeker met dit mooie weer zijn het prima schoenen.
Tijdens de winters die we de laatste jaren in NL hebben zijn kisten echt noodzakelijk.
Haix kisten zoals die van hondengeleiders zien er goed uit.

Zelf heb ik afgelopen winter Magnum schoenen gekocht.
Wat een verademing. Perfecte grip in de sneeuw en nooit meer koude voeten.

En dan de kleding... Tja,  ::)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #268 Gepost op: 24 mei 2011, 20:39:04
Ik loop al jaren op de onderstaande schoenen van HAIX.

Dit is de HAIX TIBET


Dit is de HAIX RANGER


De HAIX Tibet gebruik ik eigenlijk alleen op het werk. Ook zomers heb ik hierin nagenoeg geen last van zweetpo**n. Overigens is er tot nu toe nog geen deur voor mij en mijn HAIX dichtgebleven.
Voor mij geen andere dienstpantoffels meer dan de HAIX Tibet.

De HAIX Ranger gebruik ik veel al prive.

De Tibet krijg ik overigens vergoed van de "baas" omdat ik een lichte onstabiele enkel en wreef heb volgens de fysio.

Voor meer info over de HAIX-schoenen. Zie onderstaande link.

http://www.haix.com/international/


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #269 Gepost op: 24 mei 2011, 21:21:04
Zo hé, heb je een aandelen bij Haix ofzo? :D

Maar inderdaad, ik vind het ook wel fijne schoenen (exclusief de lucht die eruit komt). ;)