Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793119 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #310 Gepost op: 20 oktober 2011, 22:14:15
Toch is het vreemd, het lijkt wel alsof de hele procedure vwb de nieuwe broeken ''verdwenen'' is ...

lang leve de VTSPN


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #311 Gepost op: 20 oktober 2011, 22:55:41
Van de week uit redelijk betrouwbare bron mogen vernemen dat de worker er wel degelijk gaat komen, en tegelijk met een compleet nieuw operationeel uniform. Dat zou tegelijk gelanceerd worden. En met polo (lange mouw en korte mouw), nieuw veiligheidsvest en de worker. Schoeisel was nog geen uitsluitsel over.

Ik ben benieuwd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #312 Gepost op: 20 oktober 2011, 23:25:21
Van de week uit redelijk betrouwbare bron mogen vernemen dat de worker er wel degelijk gaat komen, en tegelijk met een compleet nieuw operationeel uniform. Dat zou tegelijk gelanceerd worden. En met polo (lange mouw en korte mouw), nieuw veiligheidsvest en de worker. Schoeisel was nog geen uitsluitsel over.

Ik ben benieuwd.

Vol verwachting klopt ons hartje.

Paar extra polo's kan ik wel gebruiken. Heb er pas 7 om 7. >:D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #313 Gepost op: 20 oktober 2011, 23:48:03
Ik kijk vol verwachting uit naar de foto's van de nieuwe kleding als ze beschikbaar zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #314 Gepost op: 21 oktober 2011, 10:03:18
Ook ik als niet HV-er heb de koppelriem ontdekt voor tijdens de opbouw van festivals. Ik gebruik er een met een binnenriem. Zo kan ik mijn multitool, zaklamp, tang, portofoon, fotocamera en handschoenen kwijt. Voorheen alles aan een losse normale riem, maar alles bleef verschuiven en bij een kort sprintje zat alles ter hoogte van je ribbenkast  ;D.

Alleen achterht stuur is t wennen, hoe jullie dat doen met wapen en wapenstok... 998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #315 Gepost op: 21 oktober 2011, 10:38:32


Alleen achterht stuur is t wennen, hoe jullie dat doen met wapen en wapenstok... 998765
Volgens mij heb ik eens iemand zien schrijven dat je rug er niet beter van wordt ..  :P
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #316 Gepost op: 21 oktober 2011, 10:45:34
Volgens mij heb ik eens iemand zien schrijven dat je rug er niet beter van wordt ..  :P

Voor de lange ritten gaat hij ook af, ik hoef niet op stel en sprong een auto uit te kunnen springen en alles meteen paraat te hebben  ;)

Maar bij de korte ritjes tussen de locaties e.d. blijft t wennen :P Ik zet de stoelleuning vaak één tandje meer naar achteren  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #317 Gepost op: 21 oktober 2011, 10:58:54
Enige tijd geleden Magnum Stealth Force 8 sz kisten gekocht en die zitten erg lekker.
Net sportschoenen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #318 Gepost op: 21 oktober 2011, 15:44:01
Alleen achterht stuur is t wennen, hoe jullie dat doen met wapen en wapenstok... 998765
Die wapenstok zit bij de meeste in de broek, een enkeling die heeft hem aan zijn koppel hangen en dan
is het wel eens lastig dat ie in een vakje in de auto blijft steken ja. Het wapen, ja het is net waar je hem plaatst.
Zelf heb ik hem niet iets voor het middelpunt van mijn heup zitten en daardoor kan ik gewoon zitten. Andere collega's
die hebben hem precies op het middelpunt zitten of er zelfs na. Ja dan word het lastig omdat de kolf dan eerder de stoel
raakt dan dat jou rug doet. En dat is voor de lange ritten inderdaad niet heel erg lekker.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #319 Gepost op: 21 oktober 2011, 20:45:43
Bij ons kan de wapenstok niet in de broekzak en heb gewoon een houder aan mijn koppel hangen, zoiets heb ik ook wel eens bij bikers gezien.
Ik blijf wel eens hangen met mijn wapenstok, van het wapen heb ik nooit last.