Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793099 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #340 Gepost op: 24 oktober 2011, 17:59:07
Anderzijds als je 's nachts met die dikke diesels van ons komt aanrijden horen ze je ook al van heinde en verre aankomen of de gemiddelde diender die zijn porto op stand luidspreker heeft staan.

Niet dat ik het niet met jullie eens ben hoor.

Ga toch fietsen! Ben je gelijk van het probleem af...  ;)


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #341 Gepost op: 29 oktober 2011, 01:39:45
Dikke diesels..? schrik niet, maar ik heb ergens horen waaien dat er regio's zijn waarbij sommige Tourans, bluemotions zijn, (bijvoorbeeld wijkauto's). Gelukkig hebben wij de 2.0 liter 140pk versie, anders leg je het toch af tegen opoe in zijn Ligier.

Of we schaffen massaal een toyota prius aan.... kan je heel stil en langzaam mee door de straatjes toeren.. en niemand die je hoort of verwacht dat je van de pliesie bent. :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #342 Gepost op: 29 oktober 2011, 01:44:21
En óók hier, het gaarne even houden bij alle nieuwtjes over kleding en schoeisel ... Randonderwerpen mogen in de daarvoor bestemde topic's!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #343 Gepost op: 29 oktober 2011, 17:40:35
Ben erg benieuwd naar de bron en wat meer info. Zijn de polo's bedoeld voor alle agenten? Of is dit weer alleen voor bike/motor/verkeer etc.
De worker wordt gewoon de bestaande pantalon met een zak erop? En verschillende hoesjes om het vest? Het is nu al tijdrovend om de hoes van je vest te verwisselen, zou wat zijn als je t.p. komt bij een VO en je moet nog even 5 minuten je vest gaan 'omhoezen'. Nee, geef mij dan maar een hesje wat ik snel aan, maar ook zeker uit kan trekken!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #344 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:47:44
Ben erg benieuwd naar de bron en wat meer info. Zijn de polo's bedoeld voor alle agenten? Of is dit weer alleen voor bike/motor/verkeer etc.
De worker wordt gewoon de bestaande pantalon met een zak erop? En verschillende hoesjes om het vest? Het is nu al tijdrovend om de hoes van je vest te verwisselen, zou wat zijn als je t.p. komt bij een VO en je moet nog even 5 minuten je vest gaan 'omhoezen'. Nee, geef mij dan maar een hesje wat ik snel aan, maar ook zeker uit kan trekken!

Het is al een keer of tien aangegeven inmiddels, de ''uitgelekte'' foto van de ''worker'' toendertijd is een van de vele modellen geweest die gemaakt zijn en van dat model is ook al lang duidelijk dat hij het niet gaat worden. Het hele systeem van het vest gaat ook veranderen, vergelijkbaar met de vesten van de KMar hoogstwaarschijnlijk, dus met een (eenvoudige) rits aan de voorzijde en zo te zien ook verschillende kleuren hoezen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #345 Gepost op: 5 november 2011, 21:49:04
Wij hadden laatst een KMAR wachtmeester meelopen op de afdeling (RPAA) en als ik dan (jaloers) naar dat vest kijk... over het shirt, zakjes erop voor een pennetje en de spreeksleutel ... JALOERS!! Ik zou dan echt veel vaker mijn vest gaan dragen! Nu heb ik na 2 dagen met uren achter elkaar in een auto zitten ***** last van mijn rug. Ik zet dus mijn dienstmobiel aan de kant om het vest aan te trekken ALS het nodig is. Zo zou het niet moeten zijn!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #346 Gepost op: 6 november 2011, 21:57:41
Wij hadden laatst een KMAR wachtmeester meelopen op de afdeling (RPAA) en als ik dan (jaloers) naar dat vest kijk... over het shirt, zakjes erop voor een pennetje en de spreeksleutel ... JALOERS!! Ik zou dan echt veel vaker mijn vest gaan dragen! Nu heb ik na 2 dagen met uren achter elkaar in een auto zitten ***** last van mijn rug. Ik zet dus mijn dienstmobiel aan de kant om het vest aan te trekken ALS het nodig is. Zo zou het niet moeten zijn!

En je denkt dat die rugpijn over is als je het vest over je overhemd draagt? Ik denk van niet namelijk...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #347 Gepost op: 7 november 2011, 00:33:32
En je denkt dat die rugpijn over is als je het vest over je overhemd draagt? Ik denk van niet namelijk...

Die rugpijn zal wel over zijn als we andere stoelen cq. geen middenconsole in de auto kregen .....  Dat is namelijk de plek waar de meeste mensen beginnen met het krijgen van rugpijn ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #348 Gepost op: 7 november 2011, 01:57:43
Die rugpijn zal wel over zijn als we andere stoelen cq. geen middenconsole in de auto kregen .....
Dat is namelijk de plek waar de meeste mensen beginnen met het krijgen van rugpijn ....

Lijkt me in 1e aanleg sterk dat het aan jullie auto's ligt dat je rugpijn krijgt.
Wees blij dat je niet in een Renault ( bijvoorbeeld Kangoo ) rijdt zoals ik in de beveiling moest doen.
De leiding vertelde mij dat als ik aangaf dat ik last van me rug had dat dit door mijn vest kwam die ik droeg maar als ik aangaf
dat ik er in een VW of Opel geen last van had dan was het niet waar wat ik vertelde terwijl er genoeg collega's waren die geen
vest droegen maar ook klaagden over rugpijn in de Renault.

Wat ik een keer begrepen heb is dat volgens de Arbo wet de werkgever om de xx duizend kilometer moet zorgen dat er nieuwe
stoelen in een dienstauto moeten worden geplaatst naar gelang het aantal kilometers er met het voertuig gereden zijn en
omdat er heel veel verschillende mensen in rijden met even zo veel verschillende zit posities waardoor stoelen sneller slijten.

Of dit ook waar is heb ik nooit uitgezocht overigens maar kan me er wel wat bij voorstellen eigenlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #349 Gepost op: 7 november 2011, 10:00:08
En je denkt dat die rugpijn over is als je het vest over je overhemd draagt? Ik denk van niet namelijk...

Nee zeker niet, maar dan kan ik het vest tussentijds afdoen. Nu moet ik mijn koppel afdoen, overhemd uitdoen, vest uit, overhemd aan, koppel om. En na 10 minuten koffie of bij spoed  hetzelfde weer maar dan andersom. En dat op een tankstation....?????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens