Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793082 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #350 Gepost op: 7 november 2011, 10:05:08
Lijkt me in 1e aanleg sterk dat het aan jullie auto's ligt dat je rugpijn krijgt.
Wees blij dat je niet in een Renault ( bijvoorbeeld Kangoo ) rijdt zoals ik in de beveiling moest doen.

Doordat de stoelen smal zijn en er allerhande gereedschappen aan het koppel hangen kun je niet recht zitten. Je zit simpelweg met je vuurwapen tegen de middenconsole / op de gordelhouder. Een gordelhouder gaat bij ons gemiddeld drie weken a een maand mee, daarna breekt ie af of in stukken. Of je linkshandig bent (bijrijdersstoel) of rechtshandig (bestuurdersstoel), je zit simpelweg klem (en daardoor scheef, met een scheve rug).

Het verzoek om langere gordelhouders te maken of het middenconsole te verwijderen hebben helaas tot geen resultaat geleid.
Mede door het vest kan je je lichaam daar ook niet op aanpassen en volgens mij ARBO-technisch ook niet helemaal in orde  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #351 Gepost op: 7 november 2011, 10:09:20
of speciale stoelen met een uitsparing, speciaal voor gewapende diensten (en ja deze zijn er)... maar goed volgens mij zijn wij nog een van de laatste landen die geen speciale politievoertuigen hebben maar omgebouwde familieauto's.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #352 Gepost op: 7 november 2011, 14:58:46
Helder verhaal Jerommeke.

Het probleem is en blijft naar mijn mening dat er ook bij jullie te veel beslist wordt door het door mij verafschuwde
stropdassenvolk wat niet dan wel niet genoeg ervaring uit de praktijk heeft en dat er ook niet goed geluisterd wordt naar
de mensen die er dag in dag uit mee moeten werken.
De grootste vraag is en blijft hoe kan en ga je dat volk leren te luisteren naar de professionals.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #353 Gepost op: 8 november 2011, 00:58:22
of speciale stoelen met een uitsparing, speciaal voor gewapende diensten (en ja deze zijn er)... maar goed volgens mij zijn wij nog een van de laatste landen die geen speciale politievoertuigen hebben maar omgebouwde familieauto's.

Nou????!!! Als ik kijk naar het auto arsenaal van onze zuider- en oosterburen wordt ik ook niet vrolijk! Maar dat de Hollandse politie een onder geschoven kindje is... jep!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #354 Gepost op: 8 november 2011, 11:45:25
Om maar even terug te gaan naar de kleding.

De nieuwe werkbroek krijgt enige vorm. Word een broek zonder zwarte band (zoals nu op de pantalon) en de broek gaat gedragen worden in combinatie met hoge schoenen. Gaat proef gedragen worden. Schijnen 2 broeken te komen (binnenwerk en buitenwerk).

Is er iemand die nog meer heeft gehoord/gelezen.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #355 Gepost op: 8 november 2011, 11:54:43
Om maar even terug te gaan naar de kleding.

De nieuwe werkbroek krijgt enige vorm. Word een broek zonder zwarte band (zoals nu op de pantalon) en de broek gaat gedragen worden in combinatie met hoge schoenen. Gaat proef gedragen worden. Schijnen 2 broeken te komen (binnenwerk en buitenwerk).

Is er iemand die nog meer heeft gehoord/gelezen.

Dit is in ieder geval het laatste officiele nieuws van de kledingcommissie! Was maar een kort berichtje, maar het lijkt erop dat toch eindelijk iemand het licht heeft gezien. Hopelijk kan het eea op korte termijn in gang worden gezet!
Senior GGP / Oost-Brabant


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #356 Gepost op: 8 november 2011, 15:24:01
En dit zelfde bericht staat ook dat er een draagproef komt met een uitschuifbaar wapenstok.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #357 Gepost op: 8 november 2011, 15:51:23
En dit zelfde bericht staat ook dat er een draagproef komt met een uitschuifbaar wapenstok.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=56608.0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #358 Gepost op: 8 november 2011, 18:50:07
Nou ben ik helemaal benieuwd........

Ik hoorde dat de IBT-docenten van de academie al in januari gaan schieten met de Sig Sauer, de korpsen willen ze ook in 2012 grotendeels al omscholen!
Nu nog afwachten wat het holster gaat worden.....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.