Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 792684 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #390 Gepost op: 16 november 2011, 16:02:25
jup en als je m nodig heb, ligt ie daar nog... dat is dus het grote risico... t gebeurd vaak op de meldingen dat je het niet verwacht. Zoals ik al aangaf, het is een onding, het draagt voor geen meter, en je zweet je een ongeluk... maar het geeft ook een aantal zaken. Die heb ik eerder al aangedragen. Ik denk dat de verzekering wel degelijk lastig gaat doen als je je vest niet gedragen hebt.

Er is overigens wel een draagplicht voor bepaalde diensten. Bij ons de horeca en evenementen evenals geplande aanhoudingen.

Dat de verzekering moeilijk gaat doen, weet ik niet helemaal zeker. Je kan ook in de fietssurveillance, dat je geen zichtbaarheidsvestje bij je hebt, in een situatie komen dat je die eigelijk zou moeten dragen. Denk aan ongeval of stremming op de weg.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #391 Gepost op: 16 november 2011, 16:40:06
Dat de verzekering moeilijk gaat doen, weet ik niet helemaal zeker. Je kan ook in de fietssurveillance, dat je geen zichtbaarheidsvestje bij je hebt, in een situatie komen dat je die eigelijk zou moeten dragen. Denk aan ongeval of stremming op de weg.

dan trek je m aan als je bij dat ongeval tp komt. Als jij wordt aangereden kun je ook geen hulp meer verlenen. Geldt op de snelweg ook.. .eerst je eigen veiligheid regelen, daarna de rest... Eigenlijk vind ik deze vergelijking ook niet helemaal recht doen aan de discussie... maar dat terzijde
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #392 Gepost op: 16 november 2011, 17:03:11
dan trek je m aan als je bij dat ongeval tp komt. Als jij wordt aangereden kun je ook geen hulp meer verlenen. Geldt op de snelweg ook.. .eerst je eigen veiligheid regelen, daarna de rest... Eigenlijk vind ik deze vergelijking ook niet helemaal recht doen aan de discussie... maar dat terzijde

Iig ik vind het een eigen keuze om dat ding te dragen of niet. Vind het comfortabel werken toch iets prettiger dan last van mijn rug.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #393 Gepost op: 16 november 2011, 17:19:18
Iig ik vind het een eigen keuze om dat ding te dragen of niet. Vind het comfortabel werken toch iets prettiger dan last van mijn rug.

Tja... hou je er ook rekening mee dat je maatje, die dat ding (zoals jij het noemt) wel draagt en daardoor misschien op jou moet wachten, zich moet inhouden omdat jij dat ding niet draagt ? Ik vind je reaktie redelijk egocentrisch. Je werkt met anderen, als jij wordt uitgeschakeld dan moeten je collega's twee of drie tandjes bij schakelen... eigen keuze ? mmm  :-\   ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Ja het is je eigen keuze dat is correct.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #394 Gepost op: 16 november 2011, 18:41:52
Dat is wel vreemd, aangezien ik wel gehoord heb dat er wel een vrouwelijke versie in de omloop is.
Is het al wel zo dat jullie dames een sport BH hebben gekregen, of willen ze daar ook niet aan?

Nou ik heb geen van beiden.... Dus doe het gewoon zonder


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #395 Gepost op: 16 november 2011, 18:43:24
Ik vind het net zo egocentrisch om het vest wel te dragen terwijl je last van je rug krijgt.
Je kan er twee kanten mee op.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #396 Gepost op: 16 november 2011, 19:23:36
Als ik heel eerlijk ben snap ik die collega's die m niet aandoen nooit. Ik heb werkelijk waar bijna nergens last van en ik draag m'n vest altijd. Daarnaast ben ik biker en draag hem op de fiets ook altijd! (ja, ook met 30 graden zoals afgelopen zomer).

Tuurlijk, op de fiets zomers na een aanzet ga je wel even zweten. Maar als je in de auto zit met airco? Ik denk het niet.

En last van je rug? Volgensmij moet je dan weer eens langs de vtspn, om het te laten nameten. Ok, zo comfortabel als een tshirt is het niet, maar dat is je wapen en koppel ook niet. Die laat je toch ook niet in de kast liggen, omdat het "niet zo lekker zit". Tevens ben ik van mening dat sommige collega's elkaar teveel napraten en dat misschien, ja heel misschien, er soms zelfs een cult status heerst op het "kijk mij
eens: ik draag m'n vest niet" Fenomeen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #397 Gepost op: 16 november 2011, 20:02:16
Ik vind het net zo egocentrisch om het vest wel te dragen terwijl je last van je rug krijgt.
Je kan er twee kanten mee op.

De stoel van de auto niet op standje half 9 en de banden van het vest wat verstellen doen wonderen. Het is allemaal niet super, maar ík zou het mezelf niet kunnen vergeven als er wél iets gebeurd waarin je vest iets had kunnen betekenen ....

Hoe zat dat ook al weer met collega Rob uit Utrecht, die ''even'' een springer voor de trein weg zou halen ?  ::) De raarste situatie's doen zich juist voor op de momenten dat je het niet verwacht ... Even een broodje halen in de plaatselijke supermarkt en rollend in het magazijn eindigen met een winkeldief (die vervolgens met een mes een collega steekt). Allemaal dingen die je nooit mee maakt, maar wel dingen die collega's in het recente verleden hebben meegemaakt ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #398 Gepost op: 16 november 2011, 20:47:49
Het is ook een kwestie van wennen. De gehele tijd dragen, geeft je lijf bescherming, maar ook gewenning. Af en toe je vest aan, dan moet je er iedere keer weer aan wennen.
Er zijn er trouwens ook die zelf een modificatie aanbrengen aan het vest, iets met opensnijden/naaldwerende plaat eruit....

Maar verder moet je gewoon, bij niet lekker zitten, terug met je vest. Een goede afstelling draagt bij aan een goede pasvorm/draagcomfort. Er zijn veel mensen die nu het klittenband verkeerd afgesteld hebben zitten.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #399 Gepost op: 16 november 2011, 21:36:12
ik heb het vest altijd aan, goed niet altijd bij plus 25 als ik op de motor zit gaat hij wel uit. Krijg dan echt wel last van de warmte. Maar als ik auto heb, heb ik dat ding echt aan. Heb aan der lijve ervaren wat het betekend om een vest aan te hebben en thuis je eigen schoenen uit te doen. IN plaats van een paar colega's die een bericht komen brengen.