Hoge schoenen: Het is best lastig hardlopen met die hoge schoenen.
Worker: nadeel waar heb ik wat opgeborgen.
En het slijtvaste heeft te maken met de kwaliteit van de stof en niet of het een worker is. Er zijn ook workers die niets kunnen hebben.
Donkere polo / trui: wel met een reflecterende vest er over voor de zichtbaarheid.
Ik heb sinds ik bij de politie werk de schoenen van de baas nauwelijks aan gehad. Ik hoor (en zie) echter regelmatig collega's die letsel op lopen als ze van een muurtje af springen of uitglijden over gladde tegels. Ikzelf loop vanaf de eerste maand op Magnum's, Haix en de defensiekisten en ben nog nooit onderuit gegaan of een enkeltje verzwikt.
Het nadeel van een worker ''wat heb ik waar opgeborgen'' kan ik me ook niet voorstellen. Aan je koppel hangt alles altijd het zelfde en als je het een beetje handig doet zit dat in je jas ook zo. Om even een beeld te schetsen, met de huidige politiebroeken zijn de broekzakken nagenoeg onbereikbaar door alles wat er aan het koppel hangt.
Het onderdeel zichtbaarheid doel ik in de nachtdiensten op, even ''onopvallend'' een stukje op de voetjes kun je in een wit overhemd wel vergeten. Om nog maar te zwijgen over de snelheid van vuil worden. Één keer de autodeur open en dicht, je borstzakje open en het flapje is zwart.
In combinatie met de gele jas zie ik er nog steeds geen problemen in.