Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 773395 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #550 Gepost op: 19 januari 2012, 20:26:58
Overigens blijf ik mij er over verbazen dat óók de voorlichters van de regio-politie korpsen het (nog steeds) hebben over stoerdere kleding en imago-verandering.

Volgens mij ging de poll die wij (als politiemedewerkers) hebben ontvangen toch over de functionaliteit en slechts een klein gedeelte over de uitstraling  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #551 Gepost op: 19 januari 2012, 21:11:39
Vandaag zag ik sinds tijden een agent met hoofddeksel lopen en vroeg mij later af: "Wanneer moeten agenten daar mee lopen?"


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #552 Gepost op: 19 januari 2012, 23:37:19
Vandaag zag ik sinds tijden een agent met hoofddeksel lopen en vroeg mij later af: "Wanneer moeten agenten daar mee lopen?"

Haha in de regio waar ik werk heb ik nog nooit een agent met de pet op gezien, maar in andere steden is de pet toch wel standaard  ;D


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #553 Gepost op: 20 januari 2012, 01:42:44
hangt idd van je regio af. Gebruikelijk is: tijdens verkeers/alcoholcontroles en tijdens voet surveillances.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #554 Gepost op: 20 januari 2012, 01:49:23
In de eerste wijk waar ik werkte, fietste ik zelfs met pet op!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #555 Gepost op: 20 januari 2012, 14:54:14
Het topic is ontdaan van enkele reacties omdat deze niet aan de voorwaarden voldoen.

Ik wil iedereen vragen om weer ontopic te gaan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #556 Gepost op: 20 januari 2012, 15:36:21
ik denk dat het heeft te maken met een stukje discipline wat ontbreekt bij de politie.(als we het dan toch over imago verandering hebben of "stoerdere" kleding
loop maar een willekeurig politiebureau binnen iedereen heeft wat anders aan.
de één loopt met een overhemd met korte mouwen de andere met lange mouwen de één loopt met een koltrui
en de één loopt met stropdas en de ander weer zonder stropdas.

het is niet dat ik de politie wil afzeiken of op wil scheppen over de kmar.
maar kijk is naar de kmar iedereen draagt nagenoeg hetzelfde en netjes de stropdas
en wat de pet betreft draagt nagenoeg iedereen deze.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #557 Gepost op: 20 januari 2012, 16:17:05
Misschien heeft dat te maken met het feit dat de KMAR toch een militaire achtergrond heeft. Persoonlijk kan ik me niet storen aan het feit dat collega's allemaal wat anders dragen. Ik heb toch 80% van de tijd mijn bikerstenue aan (geen pet, maar helm)...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #558 Gepost op: 20 januari 2012, 18:54:16
het is niet dat ik de politie wil afzeiken of op wil scheppen over de kmar.
maar kijk is naar de kmar iedereen draagt nagenoeg hetzelfde en netjes de stropdas
en wat de pet betreft draagt nagenoeg iedereen deze.
Nu zie ik ze wel vaker lopen met een pet dan de politie, maak toch ook zeer vaak mee dat ze deze niet dragen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #559 Gepost op: 20 januari 2012, 19:03:32
het is niet dat ik de politie wil afzeiken of op wil scheppen over de kmar.
maar kijk is naar de kmar iedereen draagt nagenoeg hetzelfde en netjes de stropdas
en wat de pet betreft draagt nagenoeg iedereen deze.

Grappig, exact jouw casus besproken met een klasgenoot van de KMar. Reden? Bij de politie is veel meer verschillende soorten kleding beschikbaar. Iedereen kan vanalles bestellen (desnoods via via), alle aparte diensten hebben andere kleding (verkeer, bikers, ME) en er is nog heel veel kleding in omloop van 'vroeger'.
Bij de KMar is er simpelweg niet zoveel kleding beschikbaar en is het uniform al heel lang hetzelfde. Dit in combinatie met het feit dat niemand er wat over zegt dat er allerlei kleding wordt gedragen bij de politie leidt idd tot die wildgroei.

Ik denk dat het niet alleen de cultuur is, als de KMar meer verschillende soorten kleding had was dit wss ook daar gebeurd. (zonder de discussie over het gvt op te zetten overigens)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.