Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 791473 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #580 Gepost op: 22 januari 2012, 20:48:21
Zou je daar wat meer over kunnen en mogen vertellen?
Dat soort dingen gaan boven mijn salaris schaal ;)!
Vandaar "we blijven duimen O0".

De ontwikkelagenda waar Rick het over heeft, wordt toegelicht in KMar magazine. In nummer 11 en 12 van 2011 komt e.e.a. ter sprake. Je kunt ze hier downloaden: http://www.defensie.nl/actueel/defensiebladen/kmar_magazine/

In een notendop:
In de ontwikkelagenda worden drie speerpunten benoemd; grenspolitietaak, bewaken & beveiligen en internationale en militaire politietaken. Bij laatstgenoemde schrijft zij: "De KMar heeft de ambitie om een grote bijdrage aan wereldwijde missies te leveren, vanuit een gendarmeriegedachte. De KMar wil het concept van de geïntegreerde politiemissie verder uitbouwen. De KMar wil worden ingezet voor missies waar zowel militaire als politiecompetenties nodig zijn. Daarvoor wordt onder andere de samenwerking met andere gendarmerie- en MP-korpsen verbeterd." (KMar magazine 2011 nr. 11)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #581 Gepost op: 22 januari 2012, 21:17:51
De ontwikkelagenda waar Rick het over heeft, wordt toegelicht in KMar magazine. In nummer 11 en 12 van 2011 komt e.e.a. ter sprake. Je kunt ze hier downloaden: http://www.defensie.nl/actueel/defensiebladen/kmar_magazine/

In een notendop:
In de ontwikkelagenda worden drie speerpunten benoemd; grenspolitietaak, bewaken & beveiligen en internationale en militaire politietaken. Bij laatstgenoemde schrijft zij: "De KMar heeft de ambitie om een grote bijdrage aan wereldwijde missies te leveren, vanuit een gendarmeriegedachte. De KMar wil het concept van de geïntegreerde politiemissie verder uitbouwen. De KMar wil worden ingezet voor missies waar zowel militaire als politiecompetenties nodig zijn. Daarvoor wordt onder andere de samenwerking met andere gendarmerie- en MP-korpsen verbeterd." (KMar magazine 2011 nr. 11)
Waarvoor dank! :)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #582 Gepost op: 22 januari 2012, 23:16:13
Wel offtopic, maar wel leuk om even te vermelden. De eerste modellen/ontwerpen van het huidige politieuniform zijn alweer 12 jaar oud inmiddels..... :)

(Sorry voor de kwaliteit)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #583 Gepost op: 22 januari 2012, 23:32:37
Wel offtopic, maar wel leuk om even te vermelden. De eerste modellen/ontwerpen van het huidige politieuniform zijn alweer 12 jaar oud inmiddels..... :)




(Sorry voor de kwaliteit)


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #584 Gepost op: 23 januari 2012, 10:04:02
En dan met je koppel over je jas, zoals in het filmpje. Dan ben je 100 keer bezig om dat ding te verstellen.  98uiye

Jas aan, koppel tandje groter. :D
Jas uit, koppel afdoen en je koppel kan weer een tandje kleiner.
wintervoering aan of uit....
dan komt de zomer. O0


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #585 Gepost op: 23 januari 2012, 16:32:23


gelukkig is dit toen ook snel afgekeurd. Heb twee jaar geleden het ff geprobeerd toen ik een gele parka aan moest, en niet tot nauwelijks bij me spullen kon. Was niet zo'n succes der over heen.:P


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #586 Gepost op: 28 januari 2012, 23:33:51
Kan iemand iets roepen over de hoes van het veiligheidsvest op onderstaande foto.... erg opmerkelijk!

Bron: Geenstijl


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #587 Gepost op: 29 januari 2012, 00:01:04
Kan iemand iets roepen over de hoes van het veiligheidsvest op onderstaande foto.... erg opmerkelijk!

Bron: Geenstijl


Is zeker in A-A genomen die foto. Heb meerder collega's in A-A gezien die zo'n kleurstelling hebben als hoes. Op het wkt waar ik tot gisteren werkte waren er ook een stuk of 4 met zo'n hoes. Zal maandag een van die gasten wel even bellen, als ik het niet vergeet.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #588 Gepost op: 29 januari 2012, 01:10:16
De titel in het geenstijl bericht is: Politie 020 doet boeven vangen, dus inderdaad Amsterdam.


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #589 Gepost op: 29 januari 2012, 12:11:32
Ik weet dat sommige collega's hun vest verven in kledingverf, in de wasmachine....