voorzorgsmaatregel

Auteur Topic: voorzorgsmaatregel  (gelezen 2753 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas074

  • Gast
Gepost op: 28 december 2003, 21:49:44
ik vraag me af of er nog voorzorgmaatregelen genomen moet en worden in een renovatiepand, mat het oog op brandveiligheid, en wat zijn de eisen daarvan?
Het gaat om een vier verdieping tellende pand in een rij, en is in Amsterdam.




Lukas074

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 december 2003, 11:01:25
Er is maar 1 toegangsdeur en een paar ramen en alle ramen zit er nog in, en de deur wordt elke avond gewoon op slot gedraaid, maar mijn vraag was meer op het gebeid van brandblussers e.d


firemanr

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 december 2003, 11:04:37
Oh, ok....las het verkeerd, d8 aan een slooppand. :-[
Dan nog, volgens mij kun je aan een bestaande woning weinig verplichtingen stellen. Je kunt nu ook de mensen niet verplichtten om een brandblusser of rookmelder te nemen. ;)


Lukas074

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 29 december 2003, 11:58:40
maar er zijn geen regels die bij een bouwvergunning geregeld moeten zijn?


Freggle

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 30 december 2003, 11:23:37
Als ik het goed begrijp gaat het over een vier etages tellend gebouw met een woonfunctie. Primair zijn daar de eisen van het Bouwbesluit op van toepassing. Zolang ze nog niet zijn gerestaureerd of verbouwd zal niveau bestaande bouw van toepassing zijn. Zodra wordt verbouwd zal mogelijk een bouwvergunning nodig zijn (informeer bij bouw en woningtoezicht) en zullen de eisen voor nieuwbouw gaan gelden voor dat deel dat wordt verbouwd. Wat dit concreet gaat betekenen voor de bouwkundige eisen als brandwerendheid etc kan je nalezen in het Bouwbesluit 2003.