MMT teams operationeel

Auteur Topic: MMT teams operationeel  (gelezen 10766 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robert

  • Gast
Gepost op: 28 december 2003, 22:31:06
Heeft iemand zicht op de status van de MMT teams in Nederland? Voor zover ik kan overzien is het nog steeds knudde!




Paul SEH

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 december 2003, 06:49:36
In principe zijn ze van 07:00 uur tot 19:00 uur inzetbaar als het licht is.
Is het zo voldoende beantwoordt? Anders heb ik je vraag niet goed begrepen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 29 december 2003, 12:16:43
Hoe zit het dan tussen 19:00 en 07:00 ?? Is er dan gewoon geen MMT beschikbaar?


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #3 Gepost op: 30 december 2003, 08:21:55
In principe zijn ze van 07:00 uur tot 19:00 uur inzetbaar als het licht is.
Is het zo voldoende beantwoordt? Anders heb ik je vraag niet goed begrepen.


je zei dat de trauma helikopter vanaf 7 uur inzetbaar is op www.112rivierenland.nl staat een webcam wie kijkt op de standplaats van de LL3 op het ratboud ziekenhuis maar ik heb net gekeken het is nu 8.20 en hij staat er nog niet hoe kan dit heeft ie nog meer standplaatsen?


Paul SEH

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 30 december 2003, 12:07:11
tussen 19:00 uur en 07:00 uur is er een MMT beschikbaar met een auto. De actie radius wordt hierdoor dus ook een stuk kleiner. Dit geldt helaas niet voor alle ziekenhuizen met een MMT. Dit kan per ziekenhuis verschillen.

De LL3 in Nijmegen vliegt alleen als het licht is. Het kan ook zijn dat die al weg is voor een inzet. Ook is er sprake geweest van een standplaats op vliegveld Volkel. Of dit al operationeel is weet ik niet.


Michel

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 30 december 2003, 12:27:16
Voor zover ik weet hebben we in Nederland 10 traumacentra. Vier daarvan zijn uitgerust met een helicopter. De helicopters vliegen alleen met daglicht omdat een helicopter alleen in het donker mag vliegen wanneer hij 2 piloten heeft. Ook de traumahelicopter heeft een co-piloot, maar dit is een verpleegkundige. Die heeft voor het vliegen geen opleiding gevolgd en speelt alleen een rol bij het navigeren. De overige 6 hebben alleen een MMT-voorrangsvoertuig, dat zijn dus 10 MMT's die in het donker per auto inzetbaar zijn.

Nu heb ik echter wel eens gehoord dat er een ziekhuis was dat het MMT-voorrangsvoertuig van het BZK niet had opgehaald omdat het er toch geen personeel voor had...

Groeten van Michel


Robert

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2004, 21:33:43
Goed, jullie weten het dus ook niet! Dat de heli's inzetbaar zijn van schemer tot schemer was mij ruimschoots bekend. Echter de grondgebonden teams hebben geen geld, menskracht, kwaliteit, ga zo maar door. Of schets ik nu een te negatief beeld van de andere 6 centra? Wordt het niet eens tijd dat deze centra nakomen wat zij in de aanvraag als traumacentrum hebben beloofd te regelen: nl een MMT leveren! :-X


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2004, 13:25:45
Goed, jullie weten het dus ook niet! Dat de heli's inzetbaar zijn van schemer tot schemer was mij ruimschoots bekend. Echter de grondgebonden teams hebben geen geld, menskracht, kwaliteit, ga zo maar door. Of schets ik nu een te negatief beeld van de andere 6 centra? Wordt het niet eens tijd dat deze centra nakomen wat zij in de aanvraag als traumacentrum hebben beloofd te regelen: nl een MMT leveren! :-X

Dat doen ze ook wel!. Alleen zijn die MMT-voertuigen niet inzetbaar. Ze komen daarom per ambulance. In onze regio wordt er regelmatig gekozen voor de Belgische MUG uit Lommel of Turnhout ter assistentie van een NL ambulance. Tilburg moet nl per ambulance komen en Nijmegen duurt veel te lang qua aanrijtijd.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2004, 17:46:49

Nu heb ik echter wel eens gehoord dat er een ziekhuis was dat het MMT-voorrangsvoertuig van het BZK niet had opgehaald omdat het er toch geen personeel voor had...

Groeten van Michel

Kunnen ze deze MMT voertuigen misschien aan de Belgische MUG teams die in Nederland opereren geven.
Niet dat men nu slecht is uitgerust hoor maar dan kunnen ze de Nederlandse bus gebruiken om naar Nederland te rijden indien ze vanop de standplaats vertrekken en niet van op een plaats interventie in België.
Turnhout heeft een Volvo Cross Country
Lommel heeft een Citroën Evasion
Go home we got it !!!  We finish what others can't


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2004, 20:18:14
Kunnen ze deze MMT voertuigen misschien aan de Belgische MUG teams die in Nederland opereren geven.

Ik pleit er dan eerder voor om die MMT-voertuigen gewoon operationeel te maken. het is van de zotte dat de overheid met auto's begint te strooien zonder (een deel van) de bijkomende kosten op zich te nemen.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !