Bekeuring wegens te hard rijden voor rekening politieambtenaar

Auteur Topic: Bekeuring wegens te hard rijden voor rekening politieambtenaar  (gelezen 13656 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #40 Gepost op: 22 december 2008, 18:16:02
Dus de politiemensen weten het allemaal goed hoe het moet, en kunnen zelf bepalen of een bepaalde handeling in het verkeer veilig is of niet. Maar toch zie ik regelmatig zgn pitauto's betrokken zijn bij ongevallen. Bij de verhoogde rijopleiding verwacht je toch dat er geleerd wordt; het onverwachte te verwachten? Of ben ik nou gek ;D

Ik zie ook regelmatig schades aan brandweervoertuigen en ambulances die op hun kant liggen. Wonderbaarlijk genoeg wordt daar nooit aan de rijopleiding getwijfeld. Want dan 'zal het wel aan een ander liggen'.  :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #41 Gepost op: 22 december 2008, 18:18:33
Ik zie ook regelmatig schades aan brandweervoertuigen en ambulances die op hun kant liggen. Wonderbaarlijk genoeg wordt daar nooit aan de rijopleiding getwijfeld. Want dan 'zal het wel aan een ander liggen'.  :-X

Dus jullie politie agenten hebben niet zo zeer een rij probleem maar een imago probleem...  ;) Misschien tijd voor spotjes op TV?  ;) ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #42 Gepost op: 22 december 2008, 18:21:44
Dus jullie politie agenten hebben niet zo zeer een rij probleem maar een imago probleem...  ;) Misschien tijd voor spotjes op TV?  ;) ;D

Misschien wordt het tijd dat mensen eens wat verder kijken dan hun neus lang is. Spotjes helpen toch geen r**t.  ;)


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #43 Gepost op: 22 december 2008, 18:36:18
Dat je vaker een politiewagen betrokken ziet zijn bij een aanrijding is niet zo heel gek. Een politiewagen tuft 24 uur per dag door het verkeer heen terwijl een ambulance en brandweerwagen 90% van de ritten alleen rijden als ze een melding hebben. Statistisch gezien kan je dan denk ik wel concluderen dat de kans veel groter is dat je een politiewagen op zijn kant ziet liggen dan een ambulance of brandweerwagen. Het zal altijd wel zo blijven dat mensen klagen als ze een politiewagen zonder O&G door rood licht heen zien rijden. Een tv campagne vind ik dan nog niet eens zo'n heel slecht idee. Een camera in de wagen en laat die melding maar komen van een heterdaad inbraak in een woning. De eerste rit met O&G en dan een rit zonder O&G. Je zal zien dat de pak kans van de inbreker velen malen groter is als je zonder O&G komt aanrijden dan wanneer je met O&G aankomt. Een bewustwordings campagne zou daarom niet heel verkeerd zijn.

Mbt het bekeuren bij een snelheidsovertreding zonder dienstbelang. Als je geen echte reden hebt op te hard te rijden moet je ook niet te hard rijden vind ik. Met te hard rijden bedoel ik dan de overschrijding van de branche richtlijnen zonder reden. Binnen de bebouwde kom moet en mag je gewoon max 20 kilometer harder rijden en buiten de bebouwde kom max 50 overschrijding. De reden waarom we harder rijden zonder dat we een melding hebben staat al op voorgaande pagina;s beschreven. Boetes die binnen de brancherichtlijnen vallen moeten mijns insziens niet verhaald worden op de diender. Boetes boven de brancherichtlijnen mogen nadat de situatie goed bekeken is wel verhaald worden op de diender.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #44 Gepost op: 22 december 2008, 18:53:19
Helemaal correct Mondriaantje... maar is dit nu al niet zo ? Tenminste hier op het bureau worden alle geflitste voertuigen niet ingevoerd, omdat het politie voertuigen zijn... wel is er al iemand aangesproken op zijn kruisings-snelheid...terrech overigens...

Maar we moeten niet doorslaan...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


112Duiven

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 22 december 2008, 19:57:19
Tot ze naar je mammie moeten die met een hartstilstand in de badkamer ligt. Dan kan het niet snel genoeg gaan.  ::)
Kvind dit nogal een lompe onozele opmerking :-X Denk na wat je zegt!!
Kijk dan kan er wel gezegd worden van ze krijgen allemaal een goede rijopleiding, maar het overige verkeer kan ook niet goed opletten, en dan heb je wel hijsa ;)
http://nl.youtube.com/watch?v=nbUTK5JFpPE hier heb je een voorbeeld van wat ik bedoel.
Die lesauto hoeft maar prongelijk iets fout te doen en de gevolgen zijn niet te overzien.


Glenn2

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 22 december 2008, 20:12:50
Kvind dit nogal een lompe onozele opmerking :-X Denk na wat je zegt!!
Kijk dan kan er wel gezegd worden van ze krijgen allemaal een goede rijopleiding, maar het overige verkeer kan ook niet goed opletten, en dan heb je wel hijsa ;)
http://nl.youtube.com/watch?v=nbUTK5JFpPE hier heb je een voorbeeld van wat ik bedoel.
Die lesauto hoeft maar prongelijk iets fout te doen en de gevolgen zijn niet te overzien.
Yo, daar zijn de Zaanse dienders weer! :D

Mooi filmpje. Lesauto was nog ver van de kruising. Het gaat (voor het oog) erg hard. Ik zou me meer zorgen maken om die grijze auto op de kruising. Maargoed, dit was een reanimatie in Wormer. Het zou goed kunnen dat de ambu's in Zaandam bezet waren en er dus één uit Amsterdam moest komen. Dan is het erg fijn als er twee agenten zijn om de reanimatie te beginnen.


112Duiven

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 22 december 2008, 20:14:39
typisch gevalletje van Stapvoets rijden.
Er kan ook een fietser staan achter de auto die plotseling de weg op fietst.
Net als wat er staat
Hoevaak zie je wel niet dat er een HV voertuig betrokken is bij een aanrijding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 22 december 2008, 20:16:56
Kvind dit nogal een lompe onozele opmerking :-X Denk na wat je zegt!!

Het is wel zo, iedereen loopt altijd te zeuren over verkeersgedrag, tot dat ze staan te wachten op de hulpdiensten en dan duurt het allemaal veel te lang  ::)

typisch gevalletje van Stapvoets rijden.
Er kan ook een fietser staan achter de auto die plotseling de weg op fietst.

Er kan ook een vliegtuig naar beneden storten ... Of een bermbom exploderen ....  
Er zijn nu eenmaal verschillende zienswijze over verkeersgedrag en ik heb al meerdere malen aangegeven dat je niets zo slecht kunt beoordelen als filmbeelden terwijl je er niet zelf bij was  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Glenn2

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 22 december 2008, 20:25:59
typisch gevalletje van Stapvoets rijden.
Er kan ook een fietser staan achter de auto die plotseling de weg op fietst.
Net als wat er staat
Hoevaak zie je wel niet dat er een HV voertuig betrokken is bij een aanrijding
Als je het aantal ongevallen met HV voertuigen afzet tegen het totaal aantal ongevallen, het aantal A1/P1-ritten waar het goed gaat en die keren dat er met hoge snelheid wordt gereden valt het echt enorm mee.