Bekeuring wegens te hard rijden voor rekening politieambtenaar

Auteur Topic: Bekeuring wegens te hard rijden voor rekening politieambtenaar  (gelezen 14029 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #30 Gepost op: 22 december 2008, 17:43:15
Dus de politiemensen weten het allemaal goed hoe het moet, en kunnen zelf bepalen of een bepaalde handeling in het verkeer veilig is of niet. Maar toch zie ik regelmatig zgn pitauto's betrokken zijn bij ongevallen. Bij de verhoogde rijopleiding verwacht je toch dat er geleerd wordt; het onverwachte te verwachten? Of ben ik nou gek ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 22 december 2008, 17:44:45
Dus de politiemensen weten het allemaal goed hoe het moet, en kunnen zelf bepalen of een bepaalde handeling in het verkeer veilig is of niet. Maar toch zie ik regelmatig zgn pitauto's betrokken zijn bij ongevallen. Bij de verhoogde rijopleiding verwacht je toch dat er geleerd wordt; het onverwachte te verwachten? Of ben ik nou gek ;D

Pfffff, even de vraag omkeren. Wie zou er dan volgens jou toezicht op de politie moeten houden als ze dit niet zelf mogen beslissen volgens jou?  ::)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #32 Gepost op: 22 december 2008, 17:52:38
Dus de politiemensen weten het allemaal goed hoe het moet, en kunnen zelf bepalen of een bepaalde handeling in het verkeer veilig is of niet. Maar toch zie ik regelmatig zgn pitauto's betrokken zijn bij ongevallen. Bij de verhoogde rijopleiding verwacht je toch dat er geleerd wordt; het onverwachte te verwachten? Of ben ik nou gek ;D

En iedereen die met een auto rijdt heeft zijn rijbewijs gehaald... kent alle regels, heeft controle over zijn voertuig... die zou dus ook niet in een aanrijding verzeild kunnen raken volgens jou??
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #33 Gepost op: 22 december 2008, 17:55:16
Nou gewoon de leidraad opvolgen lijkt me. En geloof me de politie bestaat ook uit gewone mensen die ook een kruising harder over rijden als ze al 100x geen overig verkeer zijn tegengekomen maar net die ene keer komt er wel eentje van rechts.

Zelf ben ik betrokken bij verhoogde rijvaardigheidstrainingen van het hoogste nivo en geloof me ook bij de politie zitten een hoop klanten die er geen bal van snappen, maar ja verstand en ervaring heeft tijd nodig en bij sommige heeeeeel veel tijd.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 22 december 2008, 17:57:03
Dus de politiemensen weten het allemaal goed hoe het moet, en kunnen zelf bepalen of een bepaalde handeling in het verkeer veilig is of niet. Maar toch zie ik regelmatig zgn pitauto's betrokken zijn bij ongevallen. Bij de verhoogde rijopleiding verwacht je toch dat er geleerd wordt; het onverwachte te verwachten? Of ben ik nou gek ;D

 ;D ja je bent gek  ;D

heheheh

Ja je houdt rekeing met het feit dat anderen raar reageren en je niet zien...echter... t moet wel werkbaar blijven... hoeveel pitauto's rijden er, en hoeveel ongelukken gebeuren er.. het vervelende is dat als er wat gebeurd het vaak ook goed raak is...en dat is voor de drie betrokken partijen nooit leuk of prettig...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #35 Gepost op: 22 december 2008, 17:59:36
En iedereen die met een auto rijdt heeft zijn rijbewijs gehaald... kent alle regels, heeft controle over zijn voertuig... die zou dus ook niet in een aanrijding verzeild kunnen raken volgens jou??

vreemde reactie kan ik niks mee sorry
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #36 Gepost op: 22 december 2008, 18:00:32
;D ja je bent gek  ;D

heheheh

Ja je houdt rekeing met het feit dat anderen raar reageren en je niet zien...echter... t moet wel werkbaar blijven... hoeveel pitauto's rijden er, en hoeveel ongelukken gebeuren er.. het vervelende is dat als er wat gebeurd het vaak ook goed raak is...en dat is voor de drie betrokken partijen nooit leuk of prettig...

Dat bedoel ik nou................
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 22 december 2008, 18:01:51
Nou gewoon de leidraad opvolgen lijkt me. En geloof me de politie bestaat ook uit gewone mensen die ook een kruising harder over rijden als ze al 100x geen overig verkeer zijn tegengekomen maar net die ene keer komt er wel eentje van rechts.

Zelf ben ik betrokken bij verhoogde rijvaardigheidstrainingen van het hoogste nivo en geloof me ook bij de politie zitten een hoop klanten die er geen bal van snappen, maar ja verstand en ervaring heeft tijd nodig en bij sommige heeeeeel veel tijd.

Mocht je een aanrijding krijgen dan zal de rechter meestal ook kijken naar de branche richtlijnen en dat meewegen in zijn oordeel. Politie mensen zijn net als gewone mensen alleen mogen ze van de wetgever iets meer dan en een burger.

Zie bijv. ook:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,13502.msg406095.html#msg406095
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,13351.0.html


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #38 Gepost op: 22 december 2008, 18:03:24
Nou gewoon de leidraad opvolgen lijkt me. En geloof me de politie bestaat ook uit gewone mensen die ook een kruising harder over rijden als ze al 100x geen overig verkeer zijn tegengekomen maar net die ene keer komt er wel eentje van rechts.

Zelf ben ik betrokken bij verhoogde rijvaardigheidstrainingen van het hoogste nivo en geloof me ook bij de politie zitten een hoop klanten die er geen bal van snappen, maar ja verstand en ervaring heeft tijd nodig en bij sommige heeeeeel veel tijd.

Dan weet je ook dat je een ongeval nooit kan uitsluiten... je kunt de kans erop verminderen...maar er blijven situaties (goed of niet goed) waarbij ook ik het gaspedaal ietsjes dieper indruk.... noem gezondheidsproblemen met kinderen, ass. collega... etc etc etc... om nog maar niet te spreken van achtervolgingen...houden aan de richtlijn... tuurlijk dat zal de boef ook wel begrijpen.. je probeert de risico;s zo minimaal te houden... maar je hebt wel extra risico;s... de brancherichtlijn is imo alleen om de hogere legeleiding een stok te geven waarmee ze kunnen slaan als het fout gaat... de reinste betutteling... Willen ze echt dat we er ons aan gaan houden ? Prima... dan zullen ze er behoorlijk wat politie personeel en materieel bij gaan regelen want dan kom je a niet meer aan je aanrijtijden, b vang je geen boeven meer, c een aantal bekeuringen wordt mnder....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #39 Gepost op: 22 december 2008, 18:14:08
vreemde reactie kan ik niks mee sorry
Jij roept "ze hebben allemaal extra rijopleiding gehad dus zouden ze geen aanrijding moeten hebben bij het rijden met ogs"

Ik denk dan "dat is wat kort door de bocht, als je zo redeneert zou je helemaal geen ongelukken zien op de weg behoudens dan technische storingen"
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-