Bekeuring wegens te hard rijden voor rekening politieambtenaar

Auteur Topic: Bekeuring wegens te hard rijden voor rekening politieambtenaar  (gelezen 13658 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #50 Gepost op: 22 december 2008, 20:26:56
Er kan ook een vliegtuig naar beneden storten ... Of een bermbom exploderen ....  
Vindt je het nodig om dit soort uitlatingen te doen,zeker na de gebeurtenissen van gisteren.
Met dit soort opmerkingen maak jeje eigen nu niet erg populair.En het voegt al helemaal niets toe aan de discussie.Want 112 Duiven heeft wel volkomen gekijk,je mag in het dagelijks verkeer nooit uit gaan dat je als hulpverleningsvoertuig voorrang krijgt,of dat iedereen jou ziet.
In tegendeel,je vraagt nog steeds om die voorrang.En je dient je nog steeds zo op te stellen dat je geen gevaar vormt voor de overige weggebruikers.Enals datwel zo is dient de bestuurder gewoon een boette te krijgen,ook die agent achter dat stuur.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #51 Gepost op: 22 december 2008, 20:31:41
Kvind dit nogal een lompe onozele opmerking :-X Denk na wat je zegt!!
Waarom is dit een lompe onnozele opmerking? Degenen die namelijk het hardst roepen dat "DE politie vanalles doet wat niet mag" zijn ook degenen die staat te roepen als het 8 minuten duurt voordat er een auto is als er iemand op de grond ligt, en dan "schieten ze nooit op, luie ****"
Denk na voordat je zegt is een opmerking die je van mij iig ter harte mag nemen....

Kijk dan kan er wel gezegd worden van ze krijgen allemaal een goede rijopleiding, maar het overige verkeer kan ook niet goed opletten, en dan heb je wel hijsa ;)
http://nl.youtube.com/watch?v=nbUTK5JFpPE hier heb je een voorbeeld van wat ik bedoel.
Die lesauto hoeft maar prongelijk iets fout te doen en de gevolgen zijn niet te overzien.

typisch gevalletje van Stapvoets rijden.
Er kan ook een fietser staan achter de auto die plotseling de weg op fietst.
Net als wat er staat
Hoevaak zie je wel niet dat er een HV voertuig betrokken is bij een aanrijding
Minder vaak dan je zou mogen verwachten op basis van het weggedrag van de gemiddelde nederlander achter het stuur van de gewone auto's.  Maar het ging hier niet om individuele gevallen toch? de politie moest alle kruisingen stapvoets oprijden volgens jou?

Vindt je het nodig om dit soort uitlatingen te doen,zeker na de gebeurtenissen van gisteren.
Met dit soort opmerkingen maak jeje eigen nu niet erg populair.En het voegt al helemaal niets toe aan de discussie.Want 112 Duiven heeft wel volkomen gekijk,je mag in het dagelijks verkeer nooit uit gaan dat je als hulpverleningsvoertuig voorrang krijgt,of dat iedereen jou ziet.
In tegendeel,je vraagt nog steeds om die voorrang.En je dient je nog steeds zo op te stellen dat je geen gevaar vormt voor de overige weggebruikers.Enals datwel zo is dient de bestuurder gewoon een boette te krijgen,ook die agent achter dat stuur.

Om nou alles aan elkaar te gaan knopen lijkt me ook niet nodig, en als je je met blauw niet zo op mag stellen dat je geen gevaar vormt kun je beter thuis blijven....  :-X



*JvO krijgt zomaar het "verjaardagsgevoel"
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #52 Gepost op: 22 december 2008, 21:45:32
*JvO krijgt zomaar het "verjaardagsgevoel"

Gezellig he?  ;)

Ik twijfelde even, maar trek hem toch uit de kast.

Geachte belastingbetaler,

Ik denk dat u mijn identiteit inmiddels wel heeft vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij ‘typisch’.

Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent. Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en ze zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word. U beschuldigt mij ervan dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.

U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten. U bent trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken. U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op het zelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld. U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheils spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.

U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terugsla noemt u dat machtsmisbruik.

U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren. U vindt het wel heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.

U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.

U schreeuwt: "Er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden", maar u wilt zelf niet als getuige optreden of op een andere manier lastig gevallen worden.

In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het wisselen van een band of haar op weg naar het ziekenhuis bij de bevalling help, uw zoon met mond-op-mond beademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.

Welnu meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen. Vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of van mijn collega’s kan afhangen.

Jawel, meneer de belastingbetaler. Dat ben ik, die waardeloze politieman.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 22 december 2008, 22:08:26
Vindt je het nodig om dit soort uitlatingen te doen,zeker na de gebeurtenissen van gisteren.
Met dit soort opmerkingen maak jeje eigen nu niet erg populair.En het voegt al helemaal niets toe aan de discussie.Want 112 Duiven heeft wel volkomen gekijk,je mag in het dagelijks verkeer nooit uit gaan dat je als hulpverleningsvoertuig voorrang krijgt,of dat iedereen jou ziet.

Sterker nog, ik was (nog) niet op de hoogte van het incident van gisteren, mijn excuus voor mijn opmerking.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #54 Gepost op: 22 december 2008, 23:01:28
In de brancherichtlijn zie ik de volgende passage. Wordt het gebruik geregistreerd door een black-box en is het gebruikt te zien door de meldkamer?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #55 Gepost op: 23 december 2008, 01:10:20
Sorry ?  ::) wat een kolder die opmerking van 112duiven...

Als je de verkeerssituatie bekend bent daar ga je ZEKER niet stapvoets rijden... je rijdt daar van een 70 naar een 50 km gebied in en je rijdt daar op een voorrangsweg... stapvoets ?? Na ik hoop nie dat jij dan ooit op een hulpverleningsdienst wacht die precies volgens de richtlijn rijdt... Deze politie auto komt uit het Centrum van Zaandam...voertuigen van Zaanstreek Noord allemaal bezet en daarom een andere district wat de melding overneemt... Die komt aanrijden over een provinciale weg, welke tevens voorrangsweg is...en dan afremmen tot stapvoets... hoe ga je verkeersverwarring maken ?

Verder sluit ik mij geheel aan bij Gerard en JvO....ik loop hier weer dingen te verdedigen... alsof de timmerman moet verdedigen waarom hij iets op een bepaalde manier doet.... als je het zo goed weet... solliciteer dan lekker zelf naar een baan bij de politie en wordt wereldverbeteraar....(einde zeikmodus)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #56 Gepost op: 23 december 2008, 12:43:53
Sorry ?  ::) wat een kolder die opmerking van 112duiven...

Als je de verkeerssituatie bekend bent daar ga je ZEKER niet stapvoets rijden... je rijdt daar van een 70 naar een 50 km gebied in en je rijdt daar op een voorrangsweg... stapvoets ?? Na ik hoop nie dat jij dan ooit op een hulpverleningsdienst wacht die precies volgens de richtlijn rijdt... Deze politie auto komt uit het Centrum van Zaandam...voertuigen van Zaanstreek Noord allemaal bezet en daarom een andere district wat de melding overneemt... Die komt aanrijden over een provinciale weg, welke tevens voorrangsweg is...en dan afremmen tot stapvoets... hoe ga je verkeersverwarring maken ?

Verder sluit ik mij geheel aan bij Gerard en JvO....ik loop hier weer dingen te verdedigen... alsof de timmerman moet verdedigen waarom hij iets op een bepaalde manier doet.... als je het zo goed weet... solliciteer dan lekker zelf naar een baan bij de politie en wordt wereldverbeteraar....(einde zeikmodus)

Zie ik toch op tv de vros mannen altijd waarschuwen dat juist als je ergens bekend bent je erg kwetsbaar bent omdat je DENKT dat je weet wat je kunt verwachten.


Er zijn een aantal personen die stellingen geheel verdraaien en proberen anderen belachelijk te maken, maar ondertussen wel zeuren dat ze zelf met hun gedragingen in de schijnwerpers staan. Als het zo bij alle politieagenten gaat, snap ik wel dat er geen respect meer is voor deze mensen die denken dat ze boven de wetten en regels en leidraden zich kunnen gedragen zonder daarvoor op de vingers getikt te worden.  Jammer dat jullie zelf niet zien dat juist deze manier van omgang met mede hulpverleners en burgers jullie je eigen beroepsgroep verzieken, en dat is jammer want het kan een heel bevredigend beroep zijn......................................
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #57 Gepost op: 23 december 2008, 13:03:27

Zie ik toch op tv de vros mannen altijd waarschuwen dat juist als je ergens bekend bent je erg kwetsbaar bent omdat je DENKT dat je weet wat je kunt verwachten.


Er zijn een aantal personen die stellingen geheel verdraaien en proberen anderen belachelijk te maken, maar ondertussen wel zeuren dat ze zelf met hun gedragingen in de schijnwerpers staan. Als het zo bij alle politieagenten gaat, snap ik wel dat er geen respect meer is voor deze mensen die denken dat ze boven de wetten en regels en leidraden zich kunnen gedragen zonder daarvoor op de vingers getikt te worden.  Jammer dat jullie zelf niet zien dat juist deze manier van omgang met mede hulpverleners en burgers jullie je eigen beroepsgroep verzieken, en dat is jammer want het kan een heel bevredigend beroep zijn......................................


Ik snap niet wat het probleem met politieagenten is dat je hier beschrijft? Alles wat hier staat wordt gegeneraliseerd naar "alle politieagenten rijden als gekken", en dat is dan niet verdraaien? Ik heb/had geen moeite om in de schijnwerpers te staan, hoewel ik af en toe op feestjes oid met veel onbekenden toch liever vertelde dat ik bij de McDonalds werkte, gewoon om "het gezeik" eens niet aan te horen...  :-X

Mensen reageren namelijk niet rationeel als het om de politie gaat, alles wordt uitvergroot, en er is maar heel weinig wat je daaraan kan doen, want dan krijg je de reactie die jij hier neerzet: Ja, dat kun je nou wel zeggen dat je dat mag, maar ik vind dat je dat niet mag..... dan ben je als agent toch uitgeluld? Zelfs als je je 99,9% van de tijd aan alle regeltjes houdt zul je toch als beroepsgroep worden afgerekend op de dingen als "zonder toeters en bellen door rood" "de politie reed veel te hard zonder reden" "de politie.......... Want de politie moet het goede voorbeeld geven ::) en dat wat ze zien/beleven anders is dan hoe je het vanuit een politieauto ziet/beleeft verander je ook niets aan....


Ow... en voor de lezers die zich afvragen waarom ik hier als "ambulancechauffeur io" reageer alsof ik pliesie ben: Ik heb voorheen bij de Marechaussee gewerkt, oa noodhulp in Amsterdam.... vandaar "blauw bloed" dus ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Glenn2

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 23 december 2008, 13:09:41
Het dat er hier mensen zijn die ronduit twijfelen aan de capaciteiten van alle agenten, voorbij gaan aan de ernst van de bewuste melding én zelf geen flauw idee hebben hoe het is om met OGS te rijden, en dan toch commentaar hebben... ik vermoed dat dat onze blauwe vrienden wat moedeloos maakt.

Natuurlijk, het ziet er asociaal uit als je puur naar de snelheid kijkt. Maar als het complete plaatje ziet maakt het dat voor mij toch compleet anders. Sterker nog, als ik zelf in Wormer lag met een hartstilstand had ik ze graag op deze snelheid bij me willen hebben.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #59 Gepost op: 23 december 2008, 13:10:55

Zie ik toch op tv de vros mannen altijd waarschuwen dat juist als je ergens bekend bent je erg kwetsbaar bent omdat je DENKT dat je weet wat je kunt verwachten.


Er zijn een aantal personen die stellingen geheel verdraaien en proberen anderen belachelijk te maken, maar ondertussen wel zeuren dat ze zelf met hun gedragingen in de schijnwerpers staan. Als het zo bij alle politieagenten gaat, snap ik wel dat er geen respect meer is voor deze mensen die denken dat ze boven de wetten en regels en leidraden zich kunnen gedragen zonder daarvoor op de vingers getikt te worden.  Jammer dat jullie zelf niet zien dat juist deze manier van omgang met mede hulpverleners en burgers jullie je eigen beroepsgroep verzieken, en dat is jammer want het kan een heel bevredigend beroep zijn......................................



Na TOSA, als je het allemaal zo goed weet ga eerst eens bij de desbetreffende kruising kijken. Dan weet je wat ik bedoel. Ik begrijp dat je ruim ervaren bent met het rijden van prio 1 ritten, achtervolgingen en hoge snelheidsritten en precies weet hoe het allemal wel moet. Ik weet daar ook wel een andere benaming voor... dat is IWAB...


Ik denk mij helemaal niet onder of boven de wet te kunnen gedragen, integendeel, ik werk bij de politie en weet dus als geen ander dat ik in een glazen huisje leef. Alleen daarbij komt dat iedereen maar precies denkt te weten hoe het bij de politie werkt en daarom maar commentaar gaat leveren. Daar schijt ik inmiddels peuken van, en dat is ook de reden dat ik daar fel op ga reageren. Ik ga een bakker ook niet vertellen hoe hij zijn brood bakt, of een slager vertellen hoe hij zijn vlees moet snijden... en ik ga jou ook niet vertellen hoe je instructie geeft of gaspak loopt...

Een lijdraad is precies wat het zegt... het is geen bindend middel, maar geeft je een RICHTlijn (net als de BRANCHE RICHTLIJN).
Daarbij komt dat als de politie zich met prio meldingen zich aan diezelfde richtlijnen gaat houden (het leven bestaat niet alleen maar uit richtlijnen en protocollen maar ook gezond verstand) dat er nog wel eens wat politiepersoneel en materieel bij moet. Dat wil en kan men niet volgens de hogere legerleiding, wat er dus op neerkomt dat men het wel goed vindt dat je toch wat harder rijdt als de richtlijn omschrijft...tot dat het fout gaat en dan pas wijst men met het vingertje naar diezelfde richtlijn...

Geloof me, als je me onderschrift ziet, dan snap jij ook wel dat mezelf en anderen niet in gevaar probeer te brengen, echter met een prio rit kleven er nu eenmaal meer risico's aan dan een normale rit. Daarbuiten heb je je als politie het goede voorbeeld te geven en je dus voorbeeldig te gedragen, en dit niet alleen op de weg...

Overigens.... als ik mensen belachelijk maak, dan zul je dat wel degelijk merken... ik ben daarin redelijk direct, wat dus inhoudt als dit niet direkt gebeurd dat het ook niet zo bedoeld is...

******************************************* en ook mij bekruipt een verjaardag gevoel **********************************************************************************************
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....