GRIP 2 Zeer grote brand opslagloodsen - Aalsmeer 21-12-2008

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand opslagloodsen - Aalsmeer 21-12-2008  (gelezen 17334 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #60 Gepost op: 28 december 2008, 13:36:11
Toch appart hoe iemand dan "ineens" hoofdcommandeur 1e klas kan worden..  ;D

Ik proef hier toch hopelijk niet de kift? Het aloude vooroordeel dat alleen mensen die binnen de organisatie zijn opgeklommen, aan zo'n organisatie leiding kunnen geven? Daar hebben heel wat organisaties in het verleden al de schadelijke effecten van ervaren.

Gelukkig leven wij tegenwoordig in een tijd waarbij minder ruimte is voor vriendjespolitiek en oude-jongens-krentenbrood en waarin vaker gewoon gekeken wordt naar kwaliteiten. En waarbij dus naast interne mensen ook nadrukkelijk ruimte is voor externen, via horizontale instroming. Dat levert verfrissende inzichten op - en minder belemmeringen in het handelen door "lasten van het verleden".

Caroline van der Wiel is een zeer ervaren en bijzonder capabele manager, die haar sporen in het management gedurende vele praktijkjaren op lastige posities uitgebreid heeft verdiend. Als zodanig voldeed zij vooraf zeker al ruim aan het vereiste niveau. Haar inhoudelijke kennis van de rampenbestrijding heeft zij vervolgens vergroot door het volgen van een aantal vakgerichte opleidingen en cursussen - en een stage bij de vorige commandant.

Dat zij als bewijs van haar kwaliteiten vervolgens de bij haar niveau behorende rangonderscheidingstekens kreeg, wil ik dus niet "ineens" noemen - daar zit een leven vol ervaring aan vast.

Wat mij betreft blijft zij nog vele jaren aan ons korps verbonden! Helaas zal dat waarschijnlijk niet gebeuren, omdat zij ons waarschijnlijk gaat verlaten wanneer naar haar mening de regionalisering voldoende op de rails is gezet. Persoonlijk baal ik daarvan - en ik hoop in stilte (en hierbij dus nu in iets minder stilte) dat zij nog een poosje als commandant aan ons korps verbonden zal blijven.

Zei Churchill niet ooit dat koningin Wilhelmina meer vent was dan alle mannen in haar regering? Wat mij betreft geldt dat ook voor onze commandant!

Jetty Middelkoop
AGS brandweer Amsterdam Amstelland
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #61 Gepost op: 28 december 2008, 17:45:38
Volgens mij bedoelt Joris gewoon dat zij zich vergiste in het uniform ;)

Evengoed een mooi betoog hoor Jetty :) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bart S

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 28 december 2008, 21:48:55
Volgens mij bedoelt Joris gewoon dat zij zich vergiste in het uniform ;)

Nou, dat haal ik er ook niet uit hoor....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #63 Gepost op: 28 december 2008, 21:53:40
Nou, dat haal ik er ook niet uit hoor....

Is ook een inschatting ;)
Maar hij kan zelf het beste het verlossende woord geven denk ik :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s