Wie mag AED gebruiken?

Auteur Topic: Wie mag AED gebruiken?  (gelezen 9896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2003, 15:50:37
Volgens mij, als je dit gebruikt , is er spake van een medische handeling die alleen door deskundigen mag worden gedaan.

Wie?

Dat is nou de BIG wet waar je op doelt. Het is een beetje vreemd dat elke willekeurige voorbijganger dat ding van de muur af mag trekken van de wet BIG maar jullie er niet aan mogen komen. Vraag maar is waar in de BIG wet dat staat aan die instructeur van jou...

Gaat ie vast blozen. :-[

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 december 2003, 15:59:51
Met al die verschillende antwoorden en zoek opdrachten kom je dus nog geen steek verder. Iedereen bedankt voor het mee denken ik zoek wel verder.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 29 december 2003, 16:42:18
Thijs,

Iedereen mag het gebruiken, Dus ook BHV-ers... !!!!!,

Maakt niet uit of getraind bent of niet... !!

Bron : Min VWS..  
Lees hier de antwoorden van minister de Geus op kamer vragen van Kamerlid Meyer over AED gebruik en First Responder projecten http://www.minvws.nl/documents/inspect/Kamerstuk/2355537.pdf

Het als je de moeite neemt heb alle bijlagen hier bij de hand. (metname 200 tot 299 zijn hierop van toepassing.
http://www.rescuetraining.nl/BRON.htm


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 29 december 2003, 16:43:31
Met al die verschillende antwoorden en zoek opdrachten kom je dus nog geen steek verder. Iedereen bedankt voor het mee denken ik zoek wel verder.

We moeten wel ergens naar verwijzen Thijs, want aannemen van ons dat IEDEREEN er mee mag werken doe je niet. Je blijft maar denken dat zo'n ding overal komt te hangen, voor het grijpen en hij niet door iedereen toegepast mag worden.

Het is heel simpel en er kan niets fout gaan. Als je denkt dat iemand wat aan z'n hart heeft volg je gewoon de gesproken instructies op. De rest gaat helemaal automatisch. Heeft het SO het alleen benauwd ofzo doet ie niets. Alleen in het geval van  kamer fibrileren geeft hij een schok. bij een hartslag of flatline doetie niets.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 29 december 2003, 16:48:55
wat ik me alleen afvraag is het volgende,ze wilde er brandweervoertuigen er ook mee uitrusten.Maar dat is weer terug gefloten door het ministerie van volksgezondheid,zal dat ooit alsnog van de grond komen of is dit nu gedoemt tot de prullebak??


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 29 december 2003, 16:57:34
wat ik me alleen afvraag is het volgende,ze wilde er brandweervoertuigen er ook mee uitrusten.Maar dat is weer terug gefloten door het ministerie van volksgezondheid,zal dat ooit alsnog van de grond komen of is dit nu gedoemt tot de prullebak??

Wat ik er van gelezen heb: de prullenbak. Jullie moeten je helemaal kunnen concentreren op het bluswerk, en niet afgeleid worden met andere taken.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #16 Gepost op: 29 december 2003, 17:25:26
Het nieuwe beleid krijgt wat meer vorm als de nieuwe veiligheidsregio's wat meer vorm krijgt..

Er is geen enkele bezwaar, (Zelf niet door de minister geuit) tegen een AED op de brandweerwagen of de politie wagen..

Er was wel bezwaar tegen de wijze van alarmeren etc.. Bij VWS waren ze bang voor een soort landje pik..

Even wachten tot de veiligheidsregio's vorm krijgen en een gemeenschappelijk beleidskader..


Thijs

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 29 december 2003, 17:48:35
Dus een cursus volgen is weer geldklopperij


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 29 december 2003, 18:38:46
Dus een cursus volgen is weer geldklopperij

Als je geen tijd wil verliezen met het lezen van de gebruiksaanwijzing is een cursus wel aardig... ;D


Thijs

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 29 december 2003, 18:44:32
Zal het voorstellen aan mijn werkgever