Mijn keuze: Ik weet het niet.
Waarom?: Zeker weten kunnen we nooit, maar het valt redelijkerwijs aan te nemen dat Nederland wel als 'doel' staat genoteerd. Dus is het dan ook redelijk om aan te nemen te nemen dat er een aanslag (in enige vorm) gaat komen?
Voor zoals het nu is denk ik dat de 'vijand' wel weet dat Nederland makkelijk bang en gefrustreerd te maken is, dat maakt het natuurlijk vrij aantrekkelijk. De mogelijkheid bestaat dus wel degelijk en zal voor lange tijd ook nog wel blijven bestaan. Ik vertrouw er persoonlijk op dat de regering haar best doet om de meeste aanslagen te verijdelen, of dat ook de kans op een aanslag zal verminderen is dan nog maar net de vraag.
Ik gok dat het initiatief van een radicalist er hoogstwaarschijnlijk wel zal komen en/of al is geweest; of de aanslag succesvol zal zijn - geen idee.
Dan is nog maar net de vraag; wanneer? Iets wat mij het meest aanneembare lijkt is dat het op een moment zal zijn wanneer de bevolking al min of meer gekalmeerd is en dat het niet meer word verwacht. Dit met het effect om de bevolking er van te herinneren dat men bang moet zijn (<-vanuit het oogmerk van een radicalist).
Natuurlijk is het nu niet de bedoeling nu in angst te blijven afwachten wanneer het gaat gebeuren, dit is namelijk het product van terrorisme waar terroristen het voor doen. Wees streng, wees realistisch maar verlies niet je menselijkheid.
Dit is mijn mening ..