Terreurdreiging Nederland en Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging Nederland en Europa  (gelezen 314336 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #550 Gepost op: 20 juli 2016, 19:06:52
Citaat van: koenb link=msg=1437835 date=1469023260


Update:

In het centrum van Brussel heeft de politie urenlang een student onder schot gehouden die straling in de Belgische hoofdstad aan het meten was.  

Volgens de politie gedroeg de jongeman zich verdacht omdat hij ondanks de hitte een winterjas droeg waaronder draden vandaan kwamen. De politie dacht meteen aan een bomgordel.

De betrokkene studeert aan de Universiteit van Gent en was bezig met metingen van allerlei soorten straling op plaatsen in de stad waar wifi is. Maar tijdens de politieactie liet hij daarover niets los.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #551 Gepost op: 21 juli 2016, 09:09:24
Citaat
Terreurgroep Islamitische Staat heeft een video gepubliceerd waarin gedreigd wordt met nieuwe aanslagen in Frankrijk. Dat schrijven Franse media.

In de video komen twee jihadisten aan het woord die de aanslagpleger van Nice feliciteren met zijn daad, waarbij 84 mensen om het leven kwamen.

http://nos.nl/artikel/2118814-is-dreigt-met-meer-aanslagen-in-frankrijk.html


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #552 Gepost op: 21 juli 2016, 18:52:28
In Brussel was het gisteren groot alarm nadat een vreemde wandelaar met dikke jas en draden die van onder de jas uit kwamen, werd opgemerkt. Het bleek uiteindelijk om een student te gaan die onderzoek deed naar straling in de lucht  :D

http://flvpd.vtm.be/videocms/nieuws/2016/07/20/201607201911259010034065084005056B7305C0000004752B00000D0F451875.mp4


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #553 Gepost op: 21 juli 2016, 20:17:19
Ophef bij moskee Dieren: Imam bereid te 'doden voor geloof'

Geplaatst op 20 juli 2016

DIEREN - 'Ben bereid voor mijn geloof te sterven, maar ook bereid levens te ontnemen'. Dat schreef de in opspraak geraakte imam Halil Çelik van de Selimiye Moskee in Dieren in een Facebookbericht. Landelijk is hierover ophef ontstaan in Turkse kringen. Het moskeebestuur heeft inmiddels nadrukkelijk afstand genomen van het Facebookbericht. Ze betreurt de uitlating, die 'niet past' bij een imam.
Mehmet Cerit, hoofdredacteur van het Turkse weekblad Zaman Vandaag en Zaman Hollanda plaatste de uitlating van de imam vandaag op Twitter. „Een schandalige, schokkende uitspraak”, aldus Cerit, waarmee de imam een 'slecht voorbeeld' vormt voor 'radicaliserende jongeren'.

Niet eens
Gokhan Alarslan, secretaris van het moskeebestuur: „Met de uitspraak van de imam zijn we het niet eens. Daar distantieert het moskeebestuur zich ook van. Dat zal ook voor de Turkse gemeenschap in Dieren zo zijn.”

lees verder: http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem-e-o/rheden/ophef-bij-moskee-dieren-imam-bereid-te-doden-voor-geloof-1.6207561

Politie start onderzoek naar imam vanwege Facebook-bericht

DIEREN - De politie Oost-Nederland is een onderzoek gestart naar de in opspraak geraakte imam Halil Çelik van de Selimiye Moskee in Dieren. De politie meldt dat het onderzoek wordt gestart naar aanleiding van de uitspraken van de imam op Facebook. Er zijn meerdere aangiften gedaan tegen de prediker.

De politie heeft in overleg met het openbaar ministerie besloten de zaak grondig uit te diepen.

lees verder: http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem-e-o/rheden/politie-start-onderzoek-naar-imam-vanwege-facebook-bericht-1.6210773
Samen sterk in de hulpverlening!


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #554 Gepost op: 22 juli 2016, 07:35:53
Citaat
Al Qaeda in the Arabian Peninsula’s (AQAP) “Lone Jihad Guide Team” has released its Inspire magazine Inspire Guide: Nice Operation France, “offering its insight on the attack and how to improve it,” Homeland Security Today was told by Middle East Media Research Institute (MEMRI) Executive Director Steve Stalinski.

Citaat
The Mujahidin answer, ‘as you treat others, you will be treated the same,’ and, ‘as you kill you will be killed’ and ‘as we live in fear, you too will be in fear.’ We are defending ourselves. Sheikh Usama has offered you a truce of 10 years and you decided to refuse and go to extremes. Today the decision will be in hands of the French public, the ones capable of stopping all this.”

Citaat
“The second message,” AQAP stated, “is that tourism in France from now on will never be safe. And this will pose a threat to the annual revenue France gains from tourism. And this is a message to the tourists all over the world, that France is no longer safe.”

http://www.hstoday.us/briefings/daily-news-analysis/single-article/aqap-issues-inspire-magazine-guide-on-nice-operation/07e790c876f9f520ed61e07ee3324441.html




Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #555 Gepost op: 22 juli 2016, 15:39:38
Gisteren wederom groot alarm in Brussel op de nationale feestdag nadat een verdachte taxi werd opgemerkt. Het bleek uiteindelijk om filmopnames te gaan zonder dat de politie hiervan op de hoogte werd gesteld.

https://www.youtube.com/watch?v=u5Lnu_yyMss







oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #556 Gepost op: 23 juli 2016, 07:40:07
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1438000 date=1469119948
In Brussel was het gisteren groot alarm nadat een vreemde wandelaar met dikke jas en draden die van onder de jas uit kwamen, werd opgemerkt. Het bleek uiteindelijk om een student te gaan die onderzoek deed naar straling in de lucht  :D

Citaat
De politiezone Brussel Hoofdstad-Elsene wil de UGent en haar Iraanse student doen opdraaien voor de kosten van de grootschalige interventie van afgelopen woensdag. Federale politie en ontmijningsdienst DOVO werden toen opgetrommeld voor wat uiteindelijk een doctoraatsstudent op onderzoek bleek. Het openbaar leven in het centrum rond het Muntplein lag urenlang stil.

http://www.bruzz.be/nl/actua/politie-wil-iraanse-student-doen-opdraaien-voor-kosten-grootschalige-interventie


guest19010

  • Gast
Reactie #557 Gepost op: 23 juli 2016, 08:03:25
Citaat van: oma link=msg=1438316 date=1469252407
http://www.bruzz.be/nl/actua/politie-wil-iraanse-student-doen-opdraaien-voor-kosten-grootschalige-interventie

Dat lijkt mij een zeer verstandig idee om te doen. Als je als doctoraatstudent in de huidige periode een dergelijke actie uithaald vraag ik mij af hoe hij/zij met logisch nadenken überhaupt doctoraatstudent heeft kunnen worden. Daarnaast kun je dat ook gelijk doen bij de "filmmakers". Getuigd namelijk ook niet van veel verstand als je met een op een explosief lijkend pakketje aan een taxi door de stad rijdt zonder ook maar iemand in te lichten.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #558 Gepost op: 23 juli 2016, 13:06:28
Citaat van: ZandZak link=msg=1438318 date=1469253805
Dat lijkt mij een zeer verstandig idee om te doen. Als je als doctoraatstudent in de huidige periode een dergelijke actie uithaald vraag ik mij af hoe hij/zij met logisch nadenken überhaupt doctoraatstudent heeft kunnen worden. Daarnaast kun je dat ook gelijk doen bij de "filmmakers". Getuigd namelijk ook niet van veel verstand als je met een op een explosief lijkend pakketje aan een taxi door de stad rijdt zonder ook maar iemand in te lichten.

Het lijkt mij zeer onverstandig om te doen. Het lijkt mij verstandiger om het probleem te zoeken binnen de politiediensten. Het gaat nogal ver als je doctoraalstudenten wilt verbieden onderzoek te doen. Het gaat ook nogal ver om iemand die een winterjas draagt in de zomer als terrorist te beschouwen, een dokter zegt ook niet bij een kuchje dat direct alles uit de kast gehaald moeten worden omdat het longkanker zou kunnen zijn.

Bijna iedereen rijdt dagelijks door de stad met een op explosief lijkend pakketje zonder iemand in te lichten.

Belgen hebben ook al een klein kind (syrische nationaliteit) onder controle gebracht met rubberen kogel.


guest19010

  • Gast
Reactie #559 Gepost op: 23 juli 2016, 14:21:01
Citaat van: oma link=msg=1438361 date=1469271988
Het lijkt mij zeer onverstandig om te doen. Het lijkt mij verstandiger om het probleem te zoeken binnen de politiediensten. Het gaat nogal ver als je doctoraalstudenten wilt verbieden onderzoek te doen. Het gaat ook nogal ver om iemand die een winterjas draagt in de zomer als terrorist te beschouwen, een dokter zegt ook niet bij een kuchje dat direct alles uit de kast gehaald moeten worden omdat het longkanker zou kunnen zijn.

Bijna iedereen rijdt dagelijks door de stad met een op explosief lijkend pakketje zonder iemand in te lichten.

Belgen hebben ook al een klein kind (syrische nationaliteit) onder controle gebracht met rubberen kogel.

Iets met appels en peren

Als doctoraatstudent is het namelijk onmogelijk je even bij de politie te melden van "goh ik wil graag een doktorstitel dus ik loop met een dikke winterjas door de stad, just so you know". Dan heeft de politie inderdaad diepgaande problemen in hun organisatie.....
Het is natuurlijk ook ondenkbaar voor een doctoraatstudent dat je in de huidige tijd midden in de zomer in een drukke stad met een winterjas aan niet opvalt en men niet de politie gaat bellen. Vooral als er ook nog eens draden zichtbaar zijn etc.
Gewoon lekker op laten draaien voor de kosten!

Bijna niemand rijdt dagelijks door de stad in het westen met hoge snelheid met een op een explosief lijkend pakketje zonder dat óf de politie ingelicht is óf het duidelijk wordt gemaakt aan omstanders dat het camera-opnames zijn.

Van dat laatste weet ik dan weer niks af.